Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Lengste tiden du har klart deg uten å bytte?
Under 1 år 3 3,06%
1-2 år 33 33,67%
2-3 år 35 35,71%
3-4 år 18 18,37%
4-5 år 6 6,12%
5-6 år 2 2,04%
6 + år 1 1,02%
Har ikke mobil. 0 0%
Deltakere: 98. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 14:58   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg krever ikke mye av mobiltelefonen min. Jeg har nå en svært enkel utgave. Visstnok kåret best i test som "Best for bestemor". Jeg kan ringe med den, sende tekstmeldinger og ta bilder/videosnutter. Mer bruker jeg den ikke til.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:28   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ikke direkte rart, kanskje. Men litt uforståelig. For det første så er jo mobiltelefoner forbruksvare, de varer ikke så lenge. Og for det andre så har det skjedd så mye på mobil-fronten at 2-4 år gamle mobiltelefoner etter mitt skjønn er tilnærmet ubrukelige.

Da har du nok andre behov enn jeg, ja. (Og kanskje mindre forsiktig, siden dine telefoner ikke varer så lenge?) Jeg har som sagt brukt dem til å snakke i og sende og motta SMS-er med, og det har de fungert like bra til også etter 2-4 år (såfremt ikke tastaturet begynner å svikte eller man putter dem i vaskemaskinen eller noe sånt).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:50   #43
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg har min fjerde mobil siden 1999. Nummer to og tre arvet mannen etter meg. Han bruker min mobil nummer tre fremdeles, og den er 4 1/2 år nå. Den jeg har nå har jeg hatt i to år. Den henger til tider på tastene, men akkurat nå er den inne i en bedre periode igjen.

Bytter ikke før jeg må, dvs mannen "må". Han er godt fornøyd med å arve mine gamle.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:50   #44
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Kan ikke svare. Jeg har min til den ryker, enten det tar 1 eller 6 år.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:42   #45
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg bruker dem selvfølgelig så lenge de virker. Det har dessverre ikke vært så lenge med noen av dem. Den nåværende har vart 1,5 år, og det tror jeg faktisk er rekord.

Må innrømme at jeg snøfter litt av alle som skifter mobil flere ganger i året for moro skyld. Er ikke det veldig unødvendig forbruk?

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:21   #46
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Jeg bruker dem selvfølgelig så lenge de virker. Det har dessverre ikke vært så lenge med noen av dem. Den nåværende har vart 1,5 år, og det tror jeg faktisk er rekord.

Må innrømme at jeg snøfter litt av alle som skifter mobil flere ganger i året for moro skyld. Er ikke det veldig unødvendig forbruk?

Helt enig. Det er veldig unødvendig forbruk.

Jeg har hatt tre mobiltelefoner siden jeg fikk første rundt århundreskiftet (det hørtes litt mer dramatisk ut enn 1999-2000 ). Alle har blitt byttet ut når de har røket.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:26   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Må innrømme at jeg snøfter litt av alle som skifter mobil flere ganger i året for moro skyld. Er ikke det veldig unødvendig forbruk?

Jo. Det er mye jeg mye heller ville brukt penger på enn mobil, selv om de koster ei krone. Jeg tar lang tid før jeg blir vant til en ny mobil, og jeg skifter ikke uten grunn, selv om jeg kan finne på å gjøre det med mye annet.

Mobilene mine varer minst et par år, sikkert mer. Jeg sender sms, mms og ringer. Utover det har jeg få behov. Tar en sjelden gang bilder med den også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:48   #48
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg kjøpte mobil en eller annen gang da jeg gikk hjemme med storebror. Han har akkurat fyllt 7 år. Kjøpte ny mobil i sommer for jeg ville ha med radio og kunne laste ned musikk men har forstatt ikke lastet en eneste sang.... har vel hørt radio på den i 5 minutter...
MEN jeg har tatt mange bilder og sender mange txtmeldinger og bildemeldinger da.. Og så ringer jeg litt med den.

Så jeg har hatt 2 mobiler de siste 7 årene... den forrige virker forresten enda.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:19   #49
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Det varierer veldig. Den Nokiaen jeg har nå har jeg hatt i 1,5 år, og har ingen planer om å bytte den ut. Håper den varer helt til jeg blir lei av den.
Den forrige telefonen, en Samsung, byttet jeg ut etter 1 år. Det var litt tungt for jeg likte den veldig bra utseendemessig. Men den hadde så dårlig høyttaler, pluss at den ikke fikk automatisk stor bokstav etter punktum. Før den hadde jeg diverse nokiaer som jeg ikke klarte å slite ut, men ble utdatert pga størrelse og utseende.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 06:50   #50
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg har mobil nummer to på mer enn åtte år. Den første hadde jeg i 5 år. Da arvet jeg en med kamera og tok den i bruk. Hadde det ikke vært fordi at jeg arvet, hadde jeg nok hatt den gamle enda. Jeg kjøper ny når denne er ødelagt.

Det overrasker meg at man kan være så lite bevisste og så lite miljøvennlig at man bytter ut ting som ikke er ødelagt. *godt oppdratt*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:37   #51
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Eg har mine i nøyaktig eit år, for då kan eg kjøpe ny og billig "på abonnementet" (netcom). Eg er som regel lei og har lyst på ny etter eit halvt år, og syns det er veldig kjekt med nye tekniske duppedittar! No er det ein liiiten mnd til eg kan skifte, og eg er såååå klar!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 11:44   #52
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg har mine mobiltelefoner til de går i stykker. Telefonen jeg har nå er tre år, og funker som bare det.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 08:38   #53
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

1-2 år

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 02:55   #54
Katarina
Aktiv
 
Katarina sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 136
Katarina er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Eh... Dere som stadig skifter ut mobiltelefoner, Pc'er og gamle tv'er, burde se hvor avfallet blir av. Se her: http://romerike.no/-/bulletin/show/1...ne-hemmelighet

DERFOR beholder jeg min mobil så lenge den fungerer. Min er nå 3 år gammel, og den fungerer akkurat som den skal. Den blir ikke kastet før den absolutt har sluttet å fungere. Sånn er det med alle husholdningsapparatene våre generelt. Vi har dem så lenge de virker. Mote eller ikke, jeg syns vi har et moralsk ansvar her! Vi lever i et bruk-og-kast-samfunn. Jeg skulle ønske at flere ble mer bevisste hva det har å si for resten av vår verden!

__________________
Katarina, mamma til H & S f. 2002
Katarina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 12:20   #55
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg har mine helt til de begynner å vise tegn på alderdomssvakhet som nedadgående batterikapasitet, svake signaler på hytta, treige taster. Bytte av mobil er et heft, det skaper arbeid. Kan goodt geeke på andre duppeditter, men ikke mobil. Mobilen er et verktøy som er ganske nyttig, men i likhet med hustelefon og epost så er dette ikke noe jeg vil bruke tid på. Det er slett ikke alltid jeg gidder å ta den når den ringer, heller ikke en selvfølge at jeg ringer opp igjen hvis noen har prøvd å få tak i meg. Jeg verner godt om min utilgjengelighet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:37   #56
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg har mine så lenge de virker. Det har dessverre ikke vært så lenge med de siste jeg har hatt Enten har lyden blitt dårlig, batterikapasiteten eller så har den blitt ødelagt av unger, overkjørt av bil el.l. Nå er det på tide med ny igjen, den jeg har nå er snart 2 år men har dårlig mikrofon. Jeg hører godt de som ringer, men de hører ikke meg.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no