Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-12, 17:30   #21
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Fisk i wok eller gryteretter eller pasta - da smaker man ikke fiskesmaken lenger. Det er jo en haug med oppskrifter "out there" hvis du googler, bare unngaa de typiske norske rettene, de er mye mer fiskete sml. med asiatiske eller sydeuropeiske fiskeretter. Unngaa sei, det smaker mest fisk synes jeg. Steinbit og breiflabb er faste, hvite fiskesorter som ikke har "fiskesmak" i det hele tatt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 17:41   #22
lilletroll
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 35
lilletroll har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Mange fiskeslag som er milde i smaken, i frysediskene litt rundt omkring har de en type som heter Pangasius filet, den er mild og god i smaken. Kjempegod stekt. Ellers så er fersk torsk også veldig mild.
Ellers så har jo Findus mye panerte varianter, der er det jo ikke fiskesmaken som er sterkest.

Sønnen min ble helt hektet på de nye fiskenuggetsene som kom for ikke lenge siden.

Men jeg anbefaler deg å prøve å spise fisk, for det er masse som er kjempegodt

Kjøp litt av gangen og prøv deg frem, nå om dagen er det mange flinke folk som jobber i fiskediskene, så de hjelper deg sikkert med å finne noe godt
Lykke til

lilletroll er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 17:48   #23
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Jeg er litt som deg der, Værdama.

Laks er virkelig ikke noe jeg får i meg, men annen fisk kan gå om den er bearbeidet til den ikke smaker fisk lenger.

Å ovnsbake fisk i folie med masse grønnsaker, fløte og smør er finfint.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:01   #24
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Torsk smaker jo ikke mye, og med smakfullt tilbehør er det ikke mye fiskesmak.
F.eks. Kutt en pakke med bacon i biter og stek. Sett til side. vend torskefilleter i mel, salt og pepper og stek i baconfettet og litt ekstra smør.
Ha over det sprøstekte baconet helt på slutten av steketiden.

Server med søtpotetstappe og smørdampet spinat

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:08   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Fiskesmaken er egentlig bare smaken av ihjelstekt eller ihjelkokt fisk. Tips nummer en er å steke enda kortere og bare trekke fisken.

Sushi er mine unger veldig glad i, rå laks smaker rent og nesten søtt. Sammen med soya er det nydelig.

Hellstrøm lager fiskesuppe ved å lage en nydelig fløtebasert suppekraft og helle over løvtynne skiver av kamskjell og fisk. Definitivt en god måte å lage fiskesuppe på. Mine unger elsker engelske fiskekaker (har lagt ut oppskrift her) og hjemmelagde fiskekaker a'la Bent Stiansen smaker mildt og fiskebolleaktig og er mye sunnere enn de du kjøper.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:10   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Ja, og hvis du liker indisk kan en curry med fisk være veldig godt!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:16   #27
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Har akkurat sittet og spist Crispies fra Findus. Smakte ikke fisk, bare ost, men aner ikke om det er ost i de da... Om de er sunne aner jeg heller ikke... Lakesfilet synes jeg kan smake veldig tran.
Fiskegrateng smaker ikke fisk... Iallefall ikke mer enn fiskeboller.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:17   #28
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, og hvis du liker indisk kan en curry med fisk være veldig godt!

Det er mitt bænkers-råd. Fiskekaker eller fiskebiter i indisk curry (min favoritt er korma og jalfrezi til fisk) er veldig godt, og fiskesmaken blir helt borte.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:20   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Har akkurat sittet og spist Crispies fra Findus. Smakte ikke fisk, bare ost, men aner ikke om det er ost i de da... Om de er sunne aner jeg heller

Den skorpen trekker nok temmelig mye ned sunnhetsmessig. Lite fisk og mye fett/salt i den type produkter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:26   #30
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Salma-laks smakar aldri tran! (finst og nå med andre navn på, men er pakka på same måte). Ein del av den frosne laksen er rett og slett forferdelig. Veldig leit at det skal vere sånn bingo med fisk.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:50   #31
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Breiflabb! Fisken som ikke smaker fisk. Kan brukes i mange retter og er aldeles nydelig!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 19:02   #32
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Lyr. Smaker ikke fisk.

Sånn generelt; fersk fisk er best. Jo mer fisk det lukter, jo eldre er den.
Jeg har vokst opp med en farfar som fisket selv og er derfor godt vant. Jeg sliter med å finne god nok fisk. :fisefin:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 19:38   #33
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Er fisk i frysedisken beinfri i grunn? Er det som stoppe meg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 19:43   #34
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Hvis du kjøper vakumpakkede fileer så er de beinfri ja.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 19:50   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Er fisk i frysedisken beinfri i grunn? Er det som stoppe meg.

Ja, men en god fiskedisk har også beinfri fisk.
Men de der laksefileten er i hvert fall beinfri.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:10   #36
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Fiskesmaken er egentlig bare smaken av ihjelstekt eller ihjelkokt fisk. Tips nummer en er å steke enda kortere og bare trekke fisken.

For mange som ikke liker fisk er det fiskesmaken som kommer fra trimetylaminoxid som brytes ned som er problemet. Da er det eneste som hjelper at fisken er så fersk som mulig.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:19   #37
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Eventuelt bare innse at fisk ikke er din greie og heller kjøpe D-vitamintilskudd og omega-3? Man kan helt sikkert leve lykkelig i landet uten tre fiskemåltider i uka.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 21:02   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Billig laksefilet kan smake veldig tran. Salma, fersk fisk ol. er vel verdt pengene.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 21:03   #39
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Miromurr: Jeg skjønte ingenting, men jeg ble veldig imponert!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 21:17   #40
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg vil gjerne spise fisk, men liker ikke fiskesmak. Hva spiser jeg?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Miromurr: Jeg skjønte ingenting, men jeg ble veldig imponert!





(Typisk "gammelfisklukt" av for eksempel torsk skyldes gjerne det, antagelig i kombinasjon med fiskebakterier).

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no