Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-13, 20:36   #461
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Det er vel strengt tatt bare jeg og rine som har sagt noe om leger, bare for å ta de andre lærerne i forsvar. Jeg startet det, og det var fordi jeg ble provosert over at det ble antydet at vi ikke stilte spørsmålstegn ved elevers sykdomsfravær. Å lage det til en generalisering som innebærer at jeg mistror alle legeerklæringene jeg mottar, det får stå for deres regning.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:38   #462
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Men dere: Nå skal Erna overta makta. Hun lover bedre lærere. Superlærere, faktisk. Da kan det da ikke være så farlig med en liten sydentur/pølseselgerpermisjon i ny og ne?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:39   #463
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg vil ha meg frabedt å mene noe som helst om leger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:40   #464
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Skremmern, jeg vet ikke om lærere flest har en slik holdning? Jeg har ikke fått tøysete sykmeldinger som jeg kan huske. Jeg synes det blir umulig å ikke ha som utgangspunkt at legeerklæringer er genuine, skal jeg være ærlig. Jeg kan nå i alle tilfeller ikke mene en eneste ting om legeerklæringers ekthet da jeg overhodet ikke har peil på detaljene ved elevene mine sin helse.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:43   #465
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Men dere: Nå skal Erna overta makta. Hun lover bedre lærere. Superlærere, faktisk. Da kan det da ikke være så farlig med en liten sydentur/pølseselgerpermisjon i ny og ne?

Elevene er mest opptatt av at de mister frukten.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:50   #466
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Dette forumet består jo bare av leger og lærere. :generaliserer:

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:51   #467
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Legeerklæringer er ofte ekte nok, men de sier sjeldent noe om hva skolebarnet faktisk kan utføre av aktivitet på skolen. En legeerklæring er heller ikke en formaning som skal følges til punkt og prikke.

I forhold til svært mange helsetilstander er legen helt avhengig av å stole på det pasienten sier og stiller diagnosen ut i fra dette.

Jeg tenker at man må tenke nøye om hva man vil med å kreve legeerklæring om man gjør det. Har det noen praktisk hensikt? Ser man at elever hoster opp legeerklæring og forventer å slippe unna timer som lærer vet at eleven opplever ubehagelige så mener jeg at læreren godt kan ta samtale med eleven og evt foreldrene om forhold rundt akkurat de timene. Lærere kjenner ofte sosiale forhold rundt eleven veldig mye bedre enn det legen gjør.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:54   #468
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg har ikke ment en eneste ting om leger. Ikke her, og ikke i noen andre tråder.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:56   #469
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg derimot mener noe både om leger og lærere, om politikere og det meste.

Jeg mener ikke noe som går på den faglige integriteten løs, men jeg tror verken leger eller lærere er synske eller har overnaturlige egenskaper.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:57   #470
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men det var ikke vaskehjelp Johnsen som syntes at jeg var usmakelig da jeg skrev det om torsdagshøttah i tråden.
Utspillet kom utelukkende fordi noen hevdet vi generelt har mer ugunstige arbeidstider og det er jeg ikke enig i. Jeg kjenner mange torsdag til høttah-mennesker som tar ungene ut av skolen for å dra til syden i september, iallfall.


Her sier du det som jeg reagerte på, siden vi nå bruker tid som sikkert kunne vært brukt til noe bedre til å finne frem hverandres tidligere utsagn i denne tråden.

Jeg synes du kjenner mange rare folk som tar seg veldig til rette på alle fronter i livene sine. Jeg bor midt i bortskjemt-land og kjenner ingen som stadig reiser på høttah og tar ungene ut av skolen, i hvertfall.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:57   #471
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Legeerklæringer er ofte ekte nok, men de sier sjeldent noe om hva skolebarnet faktisk kan utføre av aktivitet på skolen. En legeerklæring er heller ikke en formaning som skal følges til punkt og prikke.

I forhold til svært mange helsetilstander er legen helt avhengig av å stole på det pasienten sier og stiller diagnosen ut i fra dette.

Jeg tenker at man må tenke nøye om hva man vil med å kreve legeerklæring om man gjør det. Har det noen praktisk hensikt? Ser man at elever hoster opp legeerklæring og forventer å slippe unna timer som lærer vet at eleven opplever ubehagelige så mener jeg at læreren godt kan ta samtale med eleven og evt foreldrene om forhold rundt akkurat de timene. Lærere kjenner ofte sosiale forhold rundt eleven veldig mye bedre enn det legen gjør.

Det er jeg helt enig i. I det øyeblikket man drar "da må du skaffe legeerkæring"-kortet, så har man egentlig spilt seg selv som lærer ut på sidelinjen. På tross av at jeg dro opp "dustete legeerklæringer", så mener jeg at skolen ber for ofte om legeerklæringer. Legeerklæringer er riktig i en del tilfeller, men i mange tilfeller helt overflødige. Lærere er tidvis for opptatt av "dokumentasjon" etter mitt syn. Begge parter (både skolen og helsevesenet) presser på hver sitt vis elevene i en retning vi jo egentlig ikke ønsker dem. Jeg er oppriktig bekymret for at en generasjon unge sykeliggjøres på den måten.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 21:05   #472
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Her sier du det som jeg reagerte på, siden vi nå bruker tid som sikkert kunne vært brukt til noe bedre til å finne frem hverandres tidligere utsagn i denne tråden.

Jeg synes du kjenner mange rare folk som tar seg veldig til rette på alle fronter i livene sine. Jeg bor midt i bortskjemt-land og kjenner ingen som stadig reiser på høttah og tar ungene ut av skolen, i hvertfall.

Jeg bor også i et område med mange familier med god økonomi og jaggu drar ikke mange på hytta etter lunsj på fredag. Jeg tror ikke jeg forrige skoleår hadde en eneste sistetime på fredager med full klasse. Mye hyttefaring.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 21:43   #473
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg synes at skolen burde begynt klokka 12 på mandagene og sluttet ca 17 på torsdager, så kan vi reise på høtta tors kveld til mandagsmorning.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 21:44   #474
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg syns dette er veldig rigid, selv om det per def ikke rammer oss. Vi kan stort sett ta ferie når vi vil, men jeg husker veldig godt barndommen min, hvor jeg ble sendt på ferie til Island om sommeren, og det at vi fikk ferie 1 uke i begge ender gjorde at dette ble økonomisk mulig å gjennomføre (familie på 5 som delte en Grandiosa på fredager iblant, med mengder av bakt potet for å mette).

Verden er ikke slik at alle får femmere om de bare aldri får ekstraferie fra skolen, det er mer enn det som spiller inn, så derfor syns jeg det blir veldig rigid å fjerne all mulighet for fleksibilitet. Jeg syns egentlig det er rart at "alle" må gjennom videregående uansett karakterer, det hadde vært bedre om det ble mer lagt til rette for at ungdommer som ikke er motivert kunne komme ut i jobb, og heller returnere til skolen senere. Men det er jo en helt annen diskusjon.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 21:47   #475
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Dette forumet består jo bare av leger og lærere. :generaliserer:

Må vi andre bare slette oss nå da?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 21:47   #476
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg synes det er merkelig med skoler som har kort dag på onsdager. I nabokommunen her har de det også sånn. De burde jo mye heller hatt kort skoledag på fredagene, men grunnen til det er jo at lærerene har møter etter skoledagen, og det gidder de vel ikke på fredagene. Men det hadde i alle fall laget helgen mere fleksibel for de fleste familiene til skolebarn, og mindre fravær på fredager tror nå jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 21:54   #477
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg synes det er merkelig med skoler som har kort dag på onsdager. I nabokommunen her har de det også sånn. De burde jo mye heller hatt kort skoledag på fredagene, men grunnen til det er jo at lærerene har møter etter skoledagen, og det gidder de vel ikke på fredagene. Men det hadde i alle fall laget helgen mere fleksibel for de fleste familiene til skolebarn, og mindre fravær på fredager tror nå jeg.

Det har vel ikke akkurat noe med å gidde eller ikke. I vår kommune er det lagt midt i uka for å få en litt kortere dag, eller et lite pusterom midt i uka.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 22:02   #478
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg synes det er merkelig med skoler som har kort dag på onsdager. I nabokommunen her har de det også sånn. De burde jo mye heller hatt kort skoledag på fredagene, men grunnen til det er jo at lærerene har møter etter skoledagen, og det gidder de vel ikke på fredagene. Men det hadde i alle fall laget helgen mere fleksibel for de fleste familiene til skolebarn, og mindre fravær på fredager tror nå jeg.

Her har 1-3 klasse undervisning til 11.10 på onsdager, før de begynte med det var det fridag på onsdager. Ungene mine har likt godt å være på SFO på onsdager, da har de bedre tid og er ofte på tur. I tillegg prøver jeg å legge legetimer, tannlegetimer og andre avtaler for førsteklassingen min på onsdag etter undervisningstid slik at han slipper å gå glipp av undervisning. På fredager har de undervisning til 12.15 for hele skolen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 22:02   #479
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det har vel ikke akkurat noe med å gidde eller ikke. I vår kommune er det lagt midt i uka for å få en litt kortere dag, eller et lite pusterom midt i uka.

Men det er vel sikkert sånn på deres skole også at dette er møtedagen til lærerene? Det er sikkert mange grunner til at de akkurat legger det til onsdag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 22:05   #480
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men det er vel sikkert sånn på deres skole også at dette er møtedagen til lærerene? Det er sikkert mange grunner til at de akkurat legger det til onsdag.

Vi har møtedag på onsdager ja, felles for hele kommunen. Det gjør at vi kan ha kurs, foredrag av innleide folk mm. Dette er noe som er bestemt på Rådhuset, sikkert av skolesjefen eller noe sånt. Vi hadde det på torsdager før det ble felles for hele kommunen. I de kommunene jeg har jobbet før har det ikke vært en sånn felles dag hvor alle slutter tidligere, elevene altså.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no