Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-13, 14:14   #441
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Har førsteklassingene deres obligatorisk skoletid til kl 14-14.30 hver dag? Jeg synes det er lenge jeg, altså. Selv med innlagt fysisk aktivitet.

Min førsteklassing har skoledag 08 - 15 hver dag bortsett fra fredag, og irriterer seg over at han ikke får nok "jobbetid" på dager der det er for eksempel gym.

Men de jobber jo friere, da, og får bevege seg når de vil, eller ligge på gulvet og jobbe, eller sitte i sofaen og lese, eller sette seg på "kafebordet" i hjørnet og spise litt frukt. Men de kan jobbe fokusert ganske lange strekk om gangen i den alderen, om det er tilrettelagt for det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 14:23   #442
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg har høtter i fleng, med Internett der betalt av jobben. I prinsippet, særlig nå som jeg rapporterer ut av landet, kan jeg sitte halve uken der og jobbe, og helgen med.

SELVSAGT tar jeg ikke barna ut tidligere for å sitte på hytte og spille kabal. Før de begynte på skolen kunne vi gjerne dra opp torsdag før høstferien for å slippe køen, nå drar vi grytidlig lørdag i stedet.

Nå vet ikke jeg om jeg kjenner flere eller færre med hytte enn rine, så sånn sett blir det en litt unyttig pissing contest. Men jeg kjenner virkelig ingen med hytte og barn som tar dem ut av skolen for å dra på noen høtte. Jeg kjenner mange med voksne barn som gjør det, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 14:43   #443
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min førsteklassing har skoledag 08 - 15 hver dag bortsett fra fredag, og irriterer seg over at han ikke får nok "jobbetid" på dager der det er for eksempel gym.

Men de jobber jo friere, da, og får bevege seg når de vil, eller ligge på gulvet og jobbe, eller sitte i sofaen og lese, eller sette seg på "kafebordet" i hjørnet og spise litt frukt. Men de kan jobbe fokusert ganske lange strekk om gangen i den alderen, om det er tilrettelagt for det.

Ja, jeg ser mange fordeler med lengre skoledag. Da jeg jobbet som lærer, ønsket jeg meg ofte lengre arbeidsøkter for å komme gjennom alt læringsstoffet.

Men avsporingen min kom egentlig som et utspring fra diskusjonen om turnusvennlighet. For vår familie, med pappa med turnusarbeidstid, ville en slik skoledag ført til en del mindre pappa- og skolejentetid. Men jeg mener likevel at bedre læringsutbytte og -betingelser for skolebarna trumfer det, så fikk vi heller se hva vi kunne gjøre for å motvirke det på hjemmebane.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 14:56   #444
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Men hva skjer om man tar ungen ut fra skolen fredag og sender sms med beskjed om at h*n ikke kommer, uten å oppgi grunn. For så skrive i meldingsboka på mandag:

Truls var borte fredag. Sign

Man lyver ikke, man har ikke søkt og fått avslag.
Jeg vil anta at det er slik vi kommer til å gjøre det om vår kommune strammer inn disse reglene.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 15:02   #445
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Da vil barnet få udokumentert fravær.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 15:04   #446
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da vil barnet få udokumentert fravær.

Og for et barneskolebarn så betyr det?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 15:09   #447
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og for et barneskolebarn så betyr det?

Om du hadde lest tråden hadde du sett at det betyr lite. Men skolen kommer ikke til å tilrettelegge for at ungene dine kan ta igjen det de evt. mister de fredagene du tar dem ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 15:18   #448
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Men Floksa, må ikke dere melde fra samme dag om barnet ikke kommer på skolen?

Det kan jo i og for seg gjøres på samme måte, da: "NN kommer ikke på skolen i dag, vennlig hilsen..."

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 15:26   #449
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om du hadde lest tråden hadde du sett at det betyr lite. Men skolen kommer ikke til å tilrettelegge for at ungene dine kan ta igjen det de evt. mister de fredagene du tar dem ut.

Nei og det er jo heller ikke slik at 100% av de som tar ungene ut av skolen forventer tilrettelegging eller egentlig er fulle av dissrespekt for hva skolen er og står for.
Noen av oss bare ønsker noen sårt tiltrengte dager med egne unger.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 17:08   #450
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Selvsagt er det ikke alltid slik, det er det heller ingen i denne diskusjonen som har påstått. Det som er blitt sagt er at samfunnet generelt sett har blitt mer slik, og det kan du ikke argumentere deg bort i fra. Bare i fra 2001 til 2005 har mengden helge- og kveldsjobbing i landet økt. I 2012 jobbet 800 000 mennesker i dette landet utenom ordinær dagtid, det er ganske mange mennesker.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har høtter i fleng, med Internett der betalt av jobben. I prinsippet, særlig nå som jeg rapporterer ut av landet, kan jeg sitte halve uken der og jobbe, og helgen med.

SELVSAGT tar jeg ikke barna ut tidligere for å sitte på hytte og spille kabal. Før de begynte på skolen kunne vi gjerne dra opp torsdag før høstferien for å slippe køen, nå drar vi grytidlig lørdag i stedet.

Nå vet ikke jeg om jeg kjenner flere eller færre med hytte enn rine, så sånn sett blir det en litt unyttig pissing contest. Men jeg kjenner virkelig ingen med hytte og barn som tar dem ut av skolen for å dra på noen høtte. Jeg kjenner mange med voksne barn som gjør det, da.

Adrienne: Hvilke yrker er det snakk om?
Jeg vil jo (hvis du har rett) påstå at da har vi begge to litt rett. Noen grupper har fått mer flesibilitet, andre har det ikke. Torsdagshyttkommentaren var (for nte gang) et motsvar til dem som mente at arbeidslivet var mindre fleksibelt enn før.

Candy: Jeg har ikke grunnlag for å si noe om hvorvidt foreldre tar ungene ut av skolen for å dra på høttah om torsdagen (selv om jeg faktisk kjenner noen få som gjør det også) Jeg sa ingenting om hvem som sitter i den bilen om torsdagen. All den tid flertallet av mine elever er sjeleglad om foreldrene er borte i helge, tar iallfall ikke de seg fri fredag for å være med dem.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 17:33   #451
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Har førsteklassingene deres obligatorisk skoletid til kl 14-14.30 hver dag? Jeg synes det er lenge jeg, altså. Selv med innlagt fysisk aktivitet.

Her er det skole fra 8.30-14.15 hver dag utenom onsdag, da er det fra 8.30-11.15. Dette gjelder for hele små og mellomtrinnet(1-7.klasse)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 17:35   #452
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Heldagsskole betrakter jeg for øvrig som lite "turnusvennlig" sett fra vårt perspektiv i hvert fall. Når pappa jobber annenhver helg, er det ganske fint at han kan være sammen med skolejenta fra kl 13 et par ettermiddager i uka. Hvordan tenker dere at heldagsskole vil hjelpe til med å gi turnusforeldre og barn mer tid sammen?

Jeg tror heldagsskole kombinert med fleksible ferier vil gjøre ting litt jevnere. Noen felles fri blir det uansett (jul, påske, 17.mai etc). Men jeg tror ikke det er av hensynet til turnusforeldre at heldagsskolen blir å komme. Jeg tror den blir å komme av økt krav til fysisk aktivitet + og at "alle" må ha de minste på SFO/AKS uansett.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men Floksa, må ikke dere melde fra samme dag om barnet ikke kommer på skolen?

Vi må ikke det, vi gir beskjed i etterkant. Det har vært tatt opp med skolen, men de ønsker ikke det pga administrasjon. Vi gir selvfølgelig beskjed i forkant hvis vi kan det, men ved sykdom er det meldingsbok i etterkant.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 17:41   #453
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Adrienne: Hvilke yrker er det snakk om?
Jeg vil jo (hvis du har rett) påstå at da har vi begge to litt rett. Noen grupper har fått mer flesibilitet, andre har det ikke. Torsdagshyttkommentaren var (for nte gang) et motsvar til dem som mente at arbeidslivet var mindre fleksibelt enn før.

Candy: Jeg har ikke grunnlag for å si noe om hvorvidt foreldre tar ungene ut av skolen for å dra på høttah om torsdagen (selv om jeg faktisk kjenner noen få som gjør det også) Jeg sa ingenting om hvem som sitter i den bilen om torsdagen. All den tid flertallet av mine elever er sjeleglad om foreldrene er borte i helge, tar iallfall ikke de seg fri fredag for å være med dem.

Rett skal være rett, du sa bare at mange av torsdag-til-høttah-folket tok ut ungene til sydentur i september. Hva mener du egentlig kausaliteten er?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 17:43   #454
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Ah, dumme meg. Det er seff fordi vi med fleks og hytte ikke gidder å reise til Syden i juli; vi bare later som vi jobber fra Øen og må derfor ha ferie på høsten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 17:45   #455
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ah, dumme meg. Det er seff fordi vi med fleks og hytte ikke gidder å reise til Syden i juli; vi bare later som vi jobber fra Øen og må derfor ha ferie på høsten.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:20   #456
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Rett skal være rett, du sa bare at mange av torsdag-til-høttah-folket tok ut ungene til sydentur i september. Hva mener du egentlig kausaliteten er?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ah, dumme meg. Det er seff fordi vi med fleks og hytte ikke gidder å reise til Syden i juli; vi bare later som vi jobber fra Øen og må derfor ha ferie på høsten.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.



Enn så mye det smerter meg å prove you both wrong, så må jeg nesten gjøre det, føler jeg. Her er det jeg skrev. Intet lagt til, intet tatt fra.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det ikke også en trend i samfunnet at de lange fredagskøene av folk som skulle på høttah nå i større grad er om torsdagene, forresten? Er det det man kaller ubekvem arbeidstid?

Og for 14. gang (er det det?) torsdagshytta var et innspill i debatten om fleksibel arbeidstid, jeg vet ikke om torsdagshyttefolka har barn, hund, eller hamster i bilene sine.
Av og til lurer jeg nesten på om dere har litt tungt for det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:25   #457
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Det var bare så off. Det er som å si, hvis noen sier at "det er et problem at det blir flere fattige barn i Norge" å svare "jammen, det finnes jo masse rikinger, så jeg forstår ikke dette med at fattigdom skal være et problem?"

Det er NOEN som opplever økt fleksibilitet og mange andre som opplever mer ubekvemme arbeidstider. Ulike grupper.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:28   #458
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Av og til lurer jeg nesten på om dere har litt tungt for det.

Vi har nok hatt for mange legeerklæringer for å komme oss unna skolegangen.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:30   #459
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Joda man får ferie på sommeren, men ikke nødvendigvis sammen med ektefelle eller når det passer i forhold til skole/SFO/barnehage. Man har vel krav på 3 uker i perioden 1 juni til 30 september.

Jeg har ferie sammen med mannen hvert tredje år.

rine: Jeg stiller meg tvilende til omgangskretsen din. Du har alltid en eller annen egenerfaring å vise til, virker det som, mens vi andre i tråden har lite til ingen kjennskap med problemet.

En ting jeg tenker på, og som jeg alltid blir tenkende på etter å ha lest og deltatt i denne type diskusjoner, er den manglende respekten mange lærere (eller er det flere?) viser overfor leger og deres faglige vurderinger. Snakk om å sende ut signaler, gitt! Her sitter dere og formaner om holdningsproblemer og manglende respekt overfor lærere og skole, samt giddalause foreldre som ikke evner å lære barna å lese og skrive der de sitter og dingler med bena ved bassenget i Syden, og så lirer dere altså av dere i mine øyne sjokkerende påstander og anklager mot en annen yrkesgruppe.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 20:35   #460
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg tror leger opplever denne "bestillerkulturen" som minst like problematisk som det vi andre gjør. Jeg har til gode å høre fra noen som har jobbet som almennlege at de IKKE har opplevd et ekstremt press fra pasienter som bare SKAL HA den sykemeldingen, og som drar videre til neste lege og til neste dersom de ikke får det, til de får finpusset historien tilstrekkelig til at noen går på den, eller de treffer en softie.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no