Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-13, 22:01   #281
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

For eksempel ved at lærerenes ferie/avspaseringsordninger ikke er så rigide som de i dag.

Lærernes arbeidstidsordning er et resultat av skoleruta, ikke omvendt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:01   #282
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er det som er poenget, endringen må skje høyere opp enn i et klasserom eller på et foreldremøte.

Ja, men det er det vel ingen som hevder heller.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:03   #283
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ja, men det er det vel ingen som hevder heller.

Jeg synes synes det. Det er den følelsen jeg sitter igjen med når jeg leser denne tråden.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:04   #284
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Skrev Elise per år?

Nei, hun skrev et par uker mellom 20. juni og 15. august. Men da forutsetter hun at man klarer å ta de andre ukene i de andre skoleferiene. Og ser bort fra at de fleste barn enten har et alternativ til skolen i skoleferiene, eller er hjemme alene (fordi de er for store til å plasseres bort).

Hvor fruktbart er det egentlig for lærlingen med ni ukers pause fra skolen en gang i året?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:05   #285
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er det som er poenget, endringen må skje høyere opp enn i et klasserom eller på et foreldremøte.

Ja, men det lærere og brukere sier betyr noe. Apan mener at det er fascinerende at jeg og andre mener noe om dette. Som tidligere aktiv i politikk vet jeg at meninger er viktige om man skal få endring.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:05   #286
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er det vel ingen som har påstått heller?
Vi er mange som tar til ordet for at skolesystemet må endres i takt med resten av samfunnet, og slike endringer foregår gjerne ikke på "gølvet".

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er det som er poenget, endringen må skje høyere opp enn i et klasserom eller på et foreldremøte.

Og her er en av utfordringene på et forum med mange lærere; det fremstår som om noen av lærerne tar innspill og forslag til endring i skolen så personlig. Og da blir det føleri-følera og lite konstruktive debatter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:06   #287
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Lærernes arbeidstidsordning er et resultat av skoleruta, ikke omvendt.

Selvfølgelig. Det er da virkelig ingen som mener at det er lærerne, eller rektor formuen saks skyld, som er ansvarlig for skoleruta. Man følger jo bare de reglene man er pålagt å følge. Og arbeide de dagene man har fått beskjed om å jobbe.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:07   #288
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja, men det lærere og brukere sier betyr noe. Apan mener at det er fascinerende at jeg og andre mener noe om dette. Som tidligere aktiv i politikk vet jeg at meninger er viktige om man skal få endring.

Nettopp.
Man kommer i hvert fall ingen steder om man går rundt og tenker/sier "dette får vil aldri til" og at alt er så vanskelig og at noen andre må ordne det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:13   #289
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Synes du et par uker pr år er bra for en familie?

Folk her sitter jo og klager på at de ikke har noe ferie med ungene, og derfor må ta 1-2 uker i skoletiden!

For MEG, i MIN situasjon, så ja - vi hadde 2 ukers ferie sammen hele familien, i mange år, frem til mannen byttet jobb for et par år siden. Jeg tenkte igrunn aldri tanken om at jeg skulle tatt ungene fri midt ute på høsten for å sitte hjemme med hele familien når mannen hadde fri. Men jeg tenker at diskusjonen kan ikke være basert på meg, deg, oss, dere, vår familie, din familie, vår situasjon, akkurat med min/din jobb, osv.

Kanskje skolen bør være en serviceorganisasjon, som tilbyr en pakke. Vil du ha 190 skoledager i et skoleår? Velkommen til oss!! Vi skal ta vare på deg og gjøre det vi kan for å lose deg gjennom på best mulig måte, med mest mulig læring. Å, vil du bare ha 170 skoledager? Nei, da kan du ikke komme til oss.

Nei, det hadde selvsagt ikke funket.

Jeg tror det er mange lærere som gjerne hadde vært med på store endringer som hadde ført til kortere ferier og mindre tvungen avspasering, men jeg klarer over hodet ikke å se at det skal kunne bli mer fleksibelt for familier som har vansker med å ta ferie mellom 20.juni og 15.august. Å ha en slags drop-in-skole hvor man kommer når det passer vil helt åpenbart ikke fungere, så at man må gjøre noen grep når det nærmer seg slike tilstander er vel ikke så rart?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:14   #290
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Skolen har mange funksjoner i samfunnet, men grunnmandatet er opplæring og utdanning. Jeg synes derfor at skoledagen og skoleåret bør organiseres med å gi best mulig forutsetninger for læring som styrende prinsipp. Der bør debatten og utredningen starte, der bør vi lete i forskningen. Og så må vi prøve å finne en levelig middelvei som gavner de fleste, med noe fleksibilitet for unntakene og aksept for at det alltid vil finnes noen som synes det var bedre før eller hadde vært bedre på en annen måte.

Så skal innspill om tilsynsbehov, foreldrenes arbeidstid, lærernes arbeidstid, skoleskyss (transportselskapene er de egentlige sjefene over skoledagen!), markering av høytider og helligdager osv. osv., selvsagt tas med i betraktningen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:17   #291
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hvor fruktbart er det egentlig for lærlingen med ni ukers pause fra skolen en gang i året?

Kanskje det er nødvendig med ni ukers pause for at folk flest skal få litt ferie sammen med familien?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:18   #292
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Og her er en av utfordringene på et forum med mange lærere; det fremstår som om noen av lærerne tar innspill og forslag til endring i skolen så personlig. Og da blir det føleri-følera og lite konstruktive debatter.

Helt ærlig: Jeg tror ikke det går på føleri i det hele tatt, men om alle kunne sett på nært hold hvilke enorme ressurser vi bruker på fraværsoppfølging, på fullføre og bestå, på kontakt med hjemmet, på møter, på fraværslogging, på å diskutere gjennom alle elevene på trinnet en etter en med fokus på fravær og kunnskapsnivå så hadde det kanskje vært enklere å forstå hvorfor en slik innstramning er helt opplagt. Selv om det gjør at man kanskje ikke kan dra på ferie når man vil.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:18   #293
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Er det noe sted i verden, land vi kan sammenlikne oss med, som har veldig annerledes skolesystem i form av annen måte å organisere skoleåret på? Da tenker jeg ikke på om de har en uke lenger eller kortere ferie, men andre store forskjeller?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:19   #294
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg argumenterer ikke for drop-in skole Elise, men for fem fleksible dager og litt mindre rigid permisjonsreglement for å imøtekomme det at samfunnet som helhet ikke lenger høster poteter.

Jeg tenker at jeg som forelder med barn i grunnskole 16 sammenhengende år er meningsberettiget.

Hadde fokuset vært mememe hadde jeg argumentert annerledes. Da hadde jeg ment at skolen virkelig burde drevet normalt i romjulen, hverdagene i den stille uke og at høstferien kunne legges til vinteren.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:21   #295
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Zulu, jeg er helt enig i at skolen skal være en arena for læring. Men nå er skolen en blanding av mye annet. Blant annet oppbevaringsplass mellom skoleslutt og halv fem. Ni uker fri om sommeren - hvor mye av det lærerne har inntrenter av studieteknikk, ro og orden osv, forsvinner ikke i løpet av den tiden...? Og SFO - oppbevaring. Hvorfor ikke innføre heldagsskole og heler ha en rolig periode midt på dagen med mulighet for avslapping, lek, spill og "fysisk fostring"?

Jeg tror skolen trenger en gjennomgang. Og mener ikke at lærerene skal være ansvarlig for å gjennomføre den.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:23   #296
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kanskje det er nødvendig med ni ukers pause for at folk flest skal få litt ferie sammen med familien?

Eller kanskje det kunne fungert med en mer fleksibel ordning om sommeren, som gjorde at alle ikke trengte å ta "ferie" ni uker.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:24   #297
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Og her er en av utfordringene på et forum med mange lærere; det fremstår som om noen av lærerne tar innspill og forslag til endring i skolen så personlig. Og da blir det føleri-følera og lite konstruktive debatter.

Jeg synes ikke det er så rart at lærere har sterke meninger om det som skjer i skolen. Lærere har tross alt litt mer kjennskap til hvordan skolen fungerer i dag enn det andre yrkesgrupper har.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:31   #298
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.863
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jesus Christ. For en diskusjon. Det er lenge siden jeg har lest så mye rart på dette forumet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:32   #299
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Zulu, jeg er helt enig i at skolen skal være en arena for læring. Men nå er skolen en blanding av mye annet. Blant annet oppbevaringsplass mellom skoleslutt og halv fem. Ni uker fri om sommeren - hvor mye av det lærerne har inntrenter av studieteknikk, ro og orden osv, forsvinner ikke i løpet av den tiden...?

Jeg tror ikke at barn med normale behov glemmer alt de har lært av slikt i løpet av sommerferien, isåfall må det være foreldrene som gir fullstendig frislipp. Ikke vet jeg hvor du bor, men den er bare 8 her forøvrig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:35   #300
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jesus Christ. For en diskusjon. Det er lenge siden jeg har lest så mye rart på dette forumet.

Ja det var et vektig innlegg i debatten.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no