Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ringnes og skulpturparken - hva tycks?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-13, 10:48   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ringnes og skulpturparken - hva tycks?

Jeg ble så overrasket da jeg så denne kronikken fra Christopher Nielsen i går, der han påstår at det har vært nærmest servil hyllest av Ringnes og parken.http://www.dagbladet.no/2013/09/25/k...batt/29448929/

Selv syns jeg det har vært bare sure oppgulp og negativitet og en evne til å vri alt Ringnes gjør og sier til noe negativt. Først var ideene hans for lite kunstfaglig forankret. Så da koblet han på et kompetanseteam som han har brukt. Men da var det også galt.

Jeg er litt i stuss selv. Jeg er nok preget av at jeg - uvanlig nok, kanskje - virkelig digger Christian Ringnes. Jeg elsket ham på Lang Lunsj på radioen fredager, han er intelligent, morsom og gir akkurat passe mye faen. Han gir en masse penger til ulike ting i byen, noen med høy profil, noen i det stille. Jeg har også møtt han ved noen anledninger, og syns rett og slett han er ganske kul.

Men jeg kjenner ikke godt til området, og synspunktene på hvordan parken påvirker dette skogområdet varierer jo voldsomt. Fra "forskjønning av en sjaskete skog" til "rasering av friområde".

Og kunstfaglig så har jeg jo ikke peiling på en flekk, men registrerer at selv de mest kritiske sliter med å finne veldig mye å sette fingeren på, bortsett fra selve ideen - ha ha kvinnekroppen som sentralt tema.


Hva syns dere? Er det noen som har vært der?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no