Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

"Det går sikkert bra"

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Se resultatene: "Det går sikkert bra" betyr ...
... at vedkommende helt sikkert kommer å gjøre det du ba om 20 17,39%
... veldig trolig kommer å gjøre det du ba om. 55 47,83%
... kanskje kommer å gjøre det du ba om. 36 31,30%
... trolig ikke kommer å gjøre det du ba om. 4 3,48%
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-16, 19:16   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Dette kan du ikke regne med, det er veldig personavhengig. De fleste som svarer sånn har nok en intensjon om å få det til, men har i varierende grad gjennomføringsevne.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 21:52   #42
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Mannen svarer alltid at "det ordner seg sikkert". Jeg har etterhvert lært at dette ikke er en bekreftelse på at HAN nødvendigvis har tenkt til å ordne det, og det ender i 99% av tilfellene med at svigermor blir kalt ut som barnevakt på 10 minutters varsel, fordi han har ikke skjenket det en tanke etter at jeg spurte, og har planlagt jobbing i stedenfor.

Ikke svar på det du spurte om, men jeg muligens regnet det som et sikkert svar fra alle, bortsett fra min mann.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 22:01   #43
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvis det var veldig viktig for meg hadde jeg bedt om bekreftelse på at det ville bli gjort enkelt og greit.

Jeg ville nok også gjort det, men samtidig så tenker jeg at om noen ikke kan/vil gjøre det jeg ber om - så får de si nei da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 22:29   #44
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Det er sånn jeg svarer når noen på jobber dytter deres jobb over på meg og jeg martyraktig sier at "greit, jeg skal gjøre det".

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 23:59   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Det er sånn jeg svarer når unger spør om de kan bli med mitt barn hjem neste dag, og jeg tror det går bra, men må bare sjekke for sikkerhets skyld. Så sender jeg melding til barnets foreldre og bekrefter etterpå (evt avlyser, og foreslår nytt tidspunkt hvis det mot formodning ikke passet likevel).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 06:32   #46
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Sv: "Det går sikkert bra"

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det er sånn jeg svarer når noen på jobber dytter deres jobb over på meg og jeg martyraktig sier at "greit, jeg skal gjøre det".

Jeg opplever også et snev av martyr over denne måten å svare på. Men det handler om situasjon og tone også. Martyr blir det når det sies med prikk prikk prikk og et bittelite sukk etter. Jeg synes ikke det er et godt svar å verken gi eller få all den tid man i grunnen ikke kan føle seg sikker på hva det betyr. Ja, nei eller "jeg sjal sjekke om det passer, gir deg et svar i morgen",er mye bedre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 09:22   #47
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Når, la oss si min mor f.eks, minner meg på for n'te gang at "Rekker du blablabla", så kan jeg svare "Det går sikkert bra!!", jeg gjør det, men ikke med liv og lyst.

Jeg tror ikke det er en frase jeg bruker mye kjenner jeg. Jeg foretrekker å få tydelige svar, så jeg gir tydelige svar.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 28-09-16 kl 10:00.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 09:48   #48
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Jeg kan nok fint svare slik om noen spør om jeg kan levere ei kake i juni neste år, eller være barnevakt en torsdag om tre måneder. Om noe er så langt fram i tid at jeg enda ikke vet hva som ellers skjer den aktuelle datoen av møter, cuper og andre forpliktelser.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 10:12   #49
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Personlig bruke eg det når eg kjem til å gjere det men egentlig ikkje har så lyst

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 10:19   #50
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: "Det går sikkert bra"

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg opplever også et snev av martyr over denne måten å svare på. Men det handler om situasjon og tone også. Martyr blir det når det sies med prikk prikk prikk og et bittelite sukk etter. Jeg synes ikke det er et godt svar å verken gi eller få all den tid man i grunnen ikke kan føle seg sikker på hva det betyr. Ja, nei eller "jeg sjal sjekke om det passer, gir deg et svar i morgen",er mye bedre.

For meg er det tonefallavhengig om det er martyr eller ikkje, men det har gjerne eit lite forbehold. Forbeholdet kan like gjerne vere knytta til ferdigheiter som til tid eller lyst. "Eg har ikkje gjennomført oppgåva du ber meg om før, men det går sikkert bra", betyr "Eg håper eg får det til".

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 10:22   #51
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Jeg bruker det aldri martyraktig (er veldig lite anlagt for martyri). Men det tror jeg er lett å høre på tonen min.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 23:28   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Jeg bruker det når jeg tenker at noe sikkert går bra (haha, obviously), men at jeg bare må flytte på en avtale/ringe noen/et eller annet først for å være 100 % sikker. Det er ment som en oppmuntrende "det skal jeg nok fikse, altså!", ikke som en "æh, må jeg? Jeg har ikke lyst!".

"Jeg skal se hva jeg får til" er mye skumlere i så måte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 00:04   #53
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg bruker det når jeg tenker at noe sikkert går bra (haha, obviously), men at jeg bare må flytte på en avtale/ringe noen/et eller annet først for å være 100 % sikker. Det er ment som en oppmuntrende "det skal jeg nok fikse, altså!", ikke som en "æh, må jeg? Jeg har ikke lyst!".

"Jeg skal se hva jeg får til" er mye skumlere i så måte.

Dette.

Og aldri martyrvarianten. Jeg er allergisk mot martyrisme.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 00:05   #54
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Jeg spør alltid om det vil gå bra, eller om det ikke vil gå bra. Jeg kan ikke leve i kanskje-verdenen.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 07:54   #55
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Det går sikkert bra = veldig trolig

Det går bra = helt sikkert

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 10:10   #56
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det går sikkert bra"

Jeg bruker det som Maverick og Libra. Ikke martyrtone, men mer i en beroligende tone: "Slapp av, det går sikkert bra, det skal nok ordne seg". Men at noe må sjekkes ut først, eller gjøres om på før jeg kan bekrefte 100%.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no