Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Flått

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-16, 10:26   #21
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flått

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

800 flått var her på Sunnmøre.

Men yngstemann her var i skogen i går og fikk null flått, så det er ikke helt ville tilstander heldigvis.

Det er mye her på Sunnmøre ja.
Jeg har selv hatt flått 2 ganger for mange år siden, egentlig rart jeg ikke har hatt flere, for her er det MYE!
Etter en tur på fjellet med hunden plukket vi av 50-60stk når vi var i skogen. Når vi kom hjem plukket vi av nye 50. Dette er flått som ikke har startet suge blod, og er fortsatt godt synlige. Da jeg var på vei i seng samme kvelden gikk jeg forbi hunden som sov på gangen. Da kunne man se det levde i ansiktet til hunden. Bare der plukket jeg av nye 20-30stk.
De neste 2-3 dagene plukket vi av flere titals flått som hadde bitt seg fast. Til sammen bikket vi godt over 200stk.
Etter rundt 5dager startet det ligge drøssevis med ''klinkekuler'' rundt i huset.
Dette var et ekstremt tilfelle. Normalt ligger vi på rundt 10-20stk etter en tur

Det merkelige er at bare en av hundene våre får flått, selv om de er på samme turen. Minste har faktisk aldri hatt flått på seg som vi har sett.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 10:37   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flått

Flått liker seg enkelte steder. Jeg har ikke hatt en eneste flått på meg i sommer, men sønnen min har hatt 10 kravlende flått på seg ved ett tilfelle nå i sommer. Han fikk dem bort før de beit seg fast. Han må tydelig ha satt seg et sted hvor det myldret.

Foreldrene mine har vært på antibiotika flere ganger Pga erythema migrans etter flått, men har aldri blitt mer syke i ettertid.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no