Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-08, 22:50   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

I Skremmerns Lager du annen middag til barnet-tråd er det mange som svarer at om barnet ikke liker/ikke spiser middagen må de vente til neste måltid. Jeg ble ganske overasket over svarene - for meg er det helt uaktuelt at barna går uten mat lenger enn 3-4 timer (og dermed får blodsukkerfall med alt det medfører.)

Hvor lenge lar dere barna gå uten mat?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:52   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Jeg "lar ikke barnet gå uten mat", men jeg ber som oftest ham vente til neste måltid ja; dette fordi jeg ikke har sansen for småspising. Det går aldri mer enn 3-4 timer mellom måltidene, og ber han om en frukt eller noe i mellom, får han som oftest det. Dette er ikke noe problem hos oss for S spiser greit når maten serveres stort sett (men jeg mener jo litt at det er derfor han spiser greit når maten serveres, fordi han ikke får spise hele tiden mellom måltidene...)
Ift middagen avsluttes den rundt 1730 hos oss og kveldsmaten inntas ca 1 time og 1 kvarter etterpå, så om han må vente til kveldsmat med å bli helt mett er det ikke akkurat krise.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:52   #3
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Max 4 timer.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:53   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Helt til de klager? Hos oss spiser alltid ungen litt, så jeg kan ikke huske at de ikke har spist noe. Men jeg hadde ikke laget mat mellom måltidene uten at jeg hadde blitt spurt. Og hadde de spurt hadde de fått noe å spise, men helst litt "enkle" ting: youghurt, eple, brødskive etc

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:53   #5
Leasy
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 13
Leasy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Det går sjelden mer enn 3-4 timer mellom måltidene. Men det er ikke alltid vi dekker bordet og lager et fullt måltid av det.
Noen ganger blir det en skive i hånda eller en banan og en youghurt i farta

Leasy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:54   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Her går de sjelden mer enn 3-4 timer nei, for middagen er så godt som aldri ferdig før 16.30 - 17.00. Da har de spist fruktmåltid/knekkebrød i bhg kl 14.30, så om de ikke vil ha middag så er det kveldsmat omtrent ved BarneTV.

  Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:55   #7
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Jeg er veldig nøye på måltidsrytme og lar det ikke gå mer en 3-4 timer mellom hvert måltid. Skulle det en skjeldent gang gå lengere tid mellom er det nesten krise. Lavt blodsukker er ikke sjarmerende hverken for store eller små i denne familien.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:56   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

De har aldri hoppet over noen måltider så vidt jeg vet. I helgene varierer intervallene mellom måltidene litt, men de sier ifra om de er sultne.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:58   #9
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Han får mat når han ber om det. Også om det er en halvtime etter forrige måltid og han ikke spiste da. Hos oss er det et større problem at ungen ikke ber om mat enn at han gjør det.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:02   #10
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Det går sjelden mer enn tre timer mellom måltidene til poden her. Jeg er nøye med og fylle på.
Spør han om mat mellom måltidene så får han det og. Dette fordi vi er sjeleglade for hver matbit han spiser og han spiser faktisk ikke mindre til neste måltid selv om han har fått seg et ekstramåltid imellom to måltider.
Får han mat han synes er god så er det utrolig hvor mye den lille kroppen kan dytte i seg.
Når han spør om mat mellom to måltider, ja da er han virkelig sulten og da kunne det ikke falle meg inn og ikke gi han mat.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:03   #11
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Utifra svarene sålangt i tråden virker det som det er de som har barn som spiser (hvert fall et eller annet, f.eks. noe av tilbehøret) som svarte at de ikke hadde laget noe annet til ungene.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:03   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg er veldig nøye på måltidsrytme og lar det ikke gå mer en 3-4 timer mellom hvert måltid. Skulle det en skjeldent gang gå lengere tid mellom er det nesten krise. Lavt blodsukker er ikke sjarmerende hverken for store eller små i denne familien.

Sånn er det her hos oss også. Lite sjarmerende, for å si det mildt.

Vi spiser middag ca kl. 16.00, da har ikke barna siden lunch kl. 12.00 (bortsett fra frukt og/eller youghurt, noe som gir rask blodsukkerstigning og relativt rask fall.) Om de da skal hoppe over middagen og vente til kvelds (18.30 - 19.00) synes jeg dette er alt for lenge. I tillegg skal de på svømming, turn og/eller fotball, og jeg får meg ikke til å sende ungene avgårde på trening uten at jeg vet at de har fått i mat.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:05   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Sjelden det går mer enn tre timer mellom måltidene her.
Men jeg sa jo også det i den andre tråden, at de må ikke gå sultne til neste måltid om de ikke vil ha middag, da får de noe annet.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:06   #14
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Her går de sjelden mer enn 3-4 timer nei, for middagen er så godt som aldri ferdig før 16.30 - 17.00. Da har de spist fruktmåltid/knekkebrød i bhg kl 14.30, så om de ikke vil ha middag så er det kveldsmat omtrent ved BarneTV.

Sånn er det her også.
Det går seg egentlig til veldig greit, men så har vi en gutt som spiser godt til alle måltider nesten uansett hva vi serverer, så det er ikke en problemstilling vi har vært nødt til å forholde oss til så veldig mange gangene.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:06   #15
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Utifra svarene sålangt i tråden virker det som det er de som har barn som spiser (hvert fall et eller annet, f.eks. noe av tilbehøret) som svarte at de ikke hadde laget noe annet til ungene.

Ja, jeg så det. (Og jeg angriper ingen - jeg bare lurer.)
Mine unger liker foreksempel kålrot, men de er verken lenge mette eller stabil i blodsukker om de kun spiser rå kålrot til "middag".

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:08   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, jeg så det. (Og jeg angriper ingen - jeg bare lurer.)
Mine unger liker foreksempel kålrot, men de er verken lenge mette eller stabil i blodsukker om de kun spiser rå kålrot til "middag".

Jeg angriper litt. Jeg synes det er tåpelig å bastant uttale at man aldri i verden hadde funnet på å lage noe annet / ekstra til barnet hvis barnet i utgangspunktet er glad i mat og spiser det meste.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:08   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Noen ganger føler jeg at vi driver "koldtbord" her. Det går max 3-4 timer mellom mårtidene. Ellers er de flinke til å si at de er sultne og da får de mat, selv om det avviker fra de faste måltidene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:10   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Det er mye opp til han. Han får tilbud om mat hver 2.-3.-4. time.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:11   #19
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Går vel ein 3-4 timer mellom kvart måltid her. Kortare mellom middag og kveldsmat.

Ungane her eter som regel frokost, frukt, lunsj, kanskje frukt, middag og kvelds.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:14   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

4 timer. Da er det stort sett JEG som begynner å mase om mat.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no