Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Beregne drikkevarer, 37 mennesker

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-19, 20:53   #81
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne drikkevarer, 37 mennesker

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Her kommer det til å bli servert brus, vann med og uten kullsyre, saft fra lokalt bærpresseri , alkohol er helt uaktuelt og jeg har heller ikke vært i konfirmasjon hvor det serveres.
Fin tråd i forhold til mengder, vi har litt flere gjester vel og merke.

Tilfeldig at jeg siterte akkurat deg, egentlig, men jeg ville bare nevne at jeg har vært i konfirmasjoner både med og uten alkohol. Egentlig husker jeg ikke helt hva og hvor og sånt, for jeg går ikke rundt i ettertid og husker hvem som har servert hva, men det jeg vil fram til er at det finnes mange ulike typer fest, og alt er like greit. Når det gjelder konfirmasjoner, så er det noen som serverer for eksempel buffet en søndag klokka 13, og andre som har for eksempel flere retter en lørdag ettermiddag. Begge disse scenariene kan selvsagt komme både med og uten alkohol, men det er to ganske forskjellige typer selskaper i forhold til mat, og dermed er det vel ikke så merkelig at folk noen ganger velger ulike typer drikke også.

I tillegg til ulike typer selskaper, så finnes det selvsagt også andre årsaker til at folk avstår fra alkoholservering eller ikke, og det er selvsagt også helt greit

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-19, 20:57   #82
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne drikkevarer, 37 mennesker

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

I vinter kjøpte jeg 3 liters kartong med bringebærsaft på Meny. Den var frisk og god for jeg tåler ikke epler og heller ikke eplemost/ jus. Med unntak av brus og Farris er nesten alt alkoholfritt basert på epler og det synes jeg er dumt og synd.

Jeg er ingen eple-fan i det hele tatt, men det er heldigvis ganske stor variasjon i utvalget av eplemost, så jeg finner ofte noen jeg synes er skikkelig gode. Og det til tross for at jeg aldri spiser epler eller kjøper vanlig eplejuice i butikk.

Edit: Leste litt fort og ser at du ikke tåler epler. Da er jo saken en annen. Sorry.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 01:16   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne drikkevarer, 37 mennesker

Vi kjøpte rundt 25 liter og har en god del igjen, i hvert fall.

Det gikk mye eplemost - vi leverer 100-200 kilo epler til pressing hos Askim hvert år, og har eplemost for selskaper resten av året. Det er det som står på bordet i de fleste "brusanledninger" hos oss

Det gikk kanskje 5 flasker vin på 17 voksne, og en 6-8-10 flasker eplemost. Mye vann.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 01:19   #84
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne drikkevarer, 37 mennesker

Så bra!
Håper dagen var vellykket på alle måter!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 01:20   #85
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne drikkevarer, 37 mennesker

Veldig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 08:54   #86
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beregne drikkevarer, 37 mennesker

Jeg er veldig glad i eplecider, ungene er glad i eplejus, men greit med litt forskjellig. Det er faktisk en del av bjørkepollen-gjengen som har kryssallergi mot eple, jeg har to i hus som ikke kan spise/drikke det. Så bra at alt var vellykket!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 11:02   #87
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne drikkevarer, 37 mennesker

For et engasjement for beregning av brus!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 17:47   #88
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beregne drikkevarer, 37 mennesker

Dytter opp denne. Konfirmasjon i slutten av august.

4 barn/ungdom
12 voksne

Hvor mye brus, farris, munkholm og eplemost trenger vi? Selskapet starter kl 1330. Meny er tapas. Mulig det også serveres vin; har ikke bestemt meg enda.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 18:30   #89
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beregne drikkevarer, 37 mennesker

Eg har starta ein slik tråd for ein time sidan, millact

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-20, 19:50   #90
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beregne drikkevarer, 37 mennesker

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg har starta ein slik tråd for ein time sidan, millact

Så det nå. Takk!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no