Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-13, 23:03   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Har lyst til å bake noe med ungene i morgen, men hva da? Har kikket litt på detsoteliv, men der er rett og slett alt for mye å velge i, klarte ikke bestemme meg for noe. Kanskje dere har noen gode forslag? Helst ikke noe alt for komplisert, hjelperne mine er bare 2 år(men de elsker til gjengjeld å hjelpe til på kjøkkenet).

Jeg har basisting som bakekakao, en pakke kremfløte, ekstra lettmelk, smør/melange, egg, sukker, vaniljesukker, krydder, bakepulver, natron, sirup, mel osv. Ja, og i fryseren har jeg bær, men ikke noe ferskt utenom bananer. En boks tropisk frukt har jeg forresten også. Jeg kan ikke bruke vanlig kokesjokolade, men har en boks hval melkesjokolade i tilfelle. Har sikkert litt til av diverse, men det var det jeg kom på at jeg virkelig har helt sikkert.

Tenker at det ikke må være for komplisert og helst kake, ikke bakst. Har ikke lyst til å lage brownies eller "vanlig" sjokoladekake. Ikke tørr kake heller, må isåfall være noe glasur/krem/fyll av noe slag.

Forslag??

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 23:04   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Noen gode cookies med sjokoladebiter, eller muffins med bær? Eller pavlova med krem og bær?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 23:07   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Sjokolademuffins? Poden er forresten veldig begeistret for noe så enkelt som marmorkake. Så lett at han lager hele kaken selv, og det er jo spennende å se hvordan mønsteret blir!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 16:27   #4
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Takk for fine forslag!
Det ble ikke baking hjemme likevel. Trodde vi bare skulle på en times lekebesøk til en en venninne og hennes to jenter. Men så ble det både bollebaking og spising der, og alle lekte så greit at vips hadde vi vært der 4 timer. Får ha baking på lur til senere i uka

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 16:52   #5
Kims
Aktiv
 
Kims sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 264
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sv: Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Høres ut som dere har hatt en super dag!

Mitt forslag, sånn til en senere anledning, er karamellkake. Enkelt å lage og kjempepopulært blant barn (og voksne).

Jeg har laget Nennes karamellkake flere ganger. Den er knallgod! Du kan bruke vann i glasuren i stedet for kaffe, hvis du ikke vil ha kaffesmak.

__________________
Storebror 2009 og lillesøster januar 2014
Kims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 17:06   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Hva med de beste og luftigste bollene i verden?

Jeg og ungene lagde disse i forrige uke, og skal lage nye nå til uka!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 18:20   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Pjotten (snart 3) liker aller best å lage muffins. Han liker å legge papirformer i muffinsbrettet, og ellers lar jeg ham gjøre alt, utenom å måle opp ingredienser og bruke mixmaster. Han knekker egg, plukker ut skall (), blander sammen, og har røre i formene. Det tar ikke så lang tid at han går lei, og så liker han godt å spise dem etterpå. Jeg liker best gjærbakst sjøl, men det har han ikke tålmodighet til. Ikke er det særlig godt med mjølharde boller heller, jeg liker å bruke så klissete deig som mulig, og Pjottens tålmodighet strekker seg ikke langt nok til å både sette deig, heve den, bake ut, etterheve og steike.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 08:17   #8
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Matilda: Ikke så stor tålmodighet her heller, men igår kom vi til ferdig heva bolledeig, var bare å sette igang fire småtroll med forkle og mel og diverse fyll - da går det veldig godt an!

Karamellkake høres kjempegodt ut! Muffins også, og cookies og, og...tror jeg skal gå å spise frokost

Tusen takk for alle gode forslag, sparer på de til neste anledning!

Og bolleoppskriften kan det hende jeg prøver alt i dag når jeg skal ha venninner på besøk.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 08:28   #9
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Sjokolademuffins? Poden er forresten veldig begeistret for noe så enkelt som marmorkake. Så lett at han lager hele kaken selv, og det er jo spennende å se hvordan mønsteret blir!

10 åringen har lenge masa om at vi skal bake marmorkake så det skal vi prøve på i dag

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 22:36   #10
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva kan jeg og ungene bake i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva med de beste og luftigste bollene i verden?

Tok utgangspunkt i denne oppskriften når jeg bakte med ungene på søndag. Halverte oppskriften, hadde i litt mindre gjær og en ts bakepulver. Byttet også ut noe av smøret med litt rapsolje. Klappa de flate i oval/rektangulær form og smurte utover smørje av smeltet smør, sukker og kanel. Rullet de som kanel-i-svingene og så bretta jeg endene innunder og lukka med å vri. Kjempegode boller med masse deilig fyll lag i lag.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no