Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-10, 20:09   #21
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg har tenkt på det. Men 1) hvor lys kan den være og 2) det meste annet i huset er hvitt og brunlige nyanser. Passer det med grå? Jeg vil ikke ha brun trapp.

Jeg har hus med hvitt, grått og brunt. Valgte grå som er helt nøytral og hva slags brekking var det? Tror det var 40 sort. Det ble en ganske lys gråtone, men ikke så lys at den ble skarp og kald.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:10   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Det finnes jo gråfarger som har en bruntone i seg. Moderne nå, mener å ha sett den mange steder.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:22   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg har hus med hvitt, grått og brunt. Valgte grå som er helt nøytral og hva slags brekking var det? Tror det var 40 sort. Det ble en ganske lys gråtone, men ikke så lys at den ble skarp og kald.

Takk for tips!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:23   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Ja, du mener 40 sort og 60 hvit? Ikke noe annet inni?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:24   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det finnes jo gråfarger som har en bruntone i seg. Moderne nå, mener å ha sett den mange steder.

Det har jeg ikke lagt merke til, men takk for godt tips.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:41   #26
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det er snakk om hvit olje med lakk over. Visstnok. Blir som hvitlutet treverk visstnok. Treets struktur kommer frem ja, og du mener det blir stilig? Jeg er så lei av furuspetakkelet at jeg kjenner jeg bare vil få alt sammen vekk-vekk-vekk.

Trappen jeg snakker om er ikke så langt fra dere. Hvis dere ikke har planer om å gjøre det umilldebart kan vi sikkert få ordnet en "visning". De fikk fargen blandet i lakken. Blir færre strøk totalt da tror jeg. Eller aner egentlig ikke hvorfor det ble gjort slik. Det var proffer som gjorde det. De har ikke hvit men en brunfarge. Det er ihvertfall veldig stilig.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:50   #27
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Jeg malte trappa hvit for 3 år siden, men vi har skiferbelegg på trinnene. Men 3 hunder ville den bli oppskrapet fort.

IMG_0819b.jpg

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:54   #28
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Trappen jeg snakker om er ikke så langt fra dere. Hvis dere ikke har planer om å gjøre det umilldebart kan vi sikkert få ordnet en "visning". De fikk fargen blandet i lakken. Blir færre strøk totalt da tror jeg. Eller aner egentlig ikke hvorfor det ble gjort slik. Det var proffer som gjorde det. De har ikke hvit men en brunfarge. Det er ihvertfall veldig stilig.

Ikke umiddelbart som; i morgen, men så snart som mulig. Kan du ikke få dem til å ta et illustrasjonsbilde?

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:04   #29
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ikke umiddelbart som; i morgen, men så snart som mulig. Kan du ikke få dem til å ta et illustrasjonsbilde?

Jo det kan sikkert fikses.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 20:59   #30
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Nå var naboen innom og mente at ny trapp var mye enklere - og ikke så veldig mye dyrere. Ny trapp er vel steindyrt? Det er da helt vanlig å pusse og trappen fremfor å sette inn en ny?

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:02   #31
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Ja det må det jo være. En ting er prisen på trappen, men fjerning/montering av ny trapp koster jo det også. I tillegg til miljøaspektet ved gjennbruk framfor bruk og kast, som jo ny trapp vil bli.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:07   #32
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan er det med støv i lukket vs. ikke-lukket trapp?

Min var åpen før, da hadde hybelkaninene fest under. Virket som all loen i hele huset valfartet til under trappen. Med lukket, samler det seg opp innerst i hvert trinn. Renholdsmessig er det lettere å støvsuge opp partyet under. Bruksmessig veldig greit å kunne bruke arealet under trappen til å lagre ting. Jeg har garderobe der.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:13   #33
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Jeg malte trappen vår for et drøyt år siden, som en midlertidig fiks mens vi venter på større oppussing. Trappen vår var dekket av gulbrun linoleum og hadde blålilla lister og en annen blåfarge på rekkverk. Ikke spesielt pent, med andre ord. Og siden jeg ville ha lavbudsjettoppussing så malte jeg lister med helt hvit, halvblank maling (oljemaling) og trappa ble malt med grå (tror 40 % svart) gulvmaling. Ett år og mye gåing i trappen senere så ser jeg at jeg burde malt tre strøk, for det er bittelitt slitt enkelte steder, men bortsett fra det har det holdt seg veldig bra. Og fargen fungerer helt utmerket, skitten synes nesten ikke, støvet ser jeg ikke før jeg stikker nesa nesten helt ned mot gulvet, og det gjør jeg sjelden. Det hele tok meg ikke lang tid, fire kvelder med jobbing, to for lister og rekkverk og to på trappen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:19   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Min mor og far har malt en trapp blankt hvit og det vil jeg bare avbefale .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:31   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Min mor og far har malt en trapp blankt hvit og det vil jeg bare avbefale .

Jaha?

Jeg har sett det hos en venninne, og det er lekkert schmekkert. Dog hadde den fått hakk allerede, selv om den var nymalt

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:37   #36
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Nå var naboen innom og mente at ny trapp var mye enklere - og ikke så veldig mye dyrere. Ny trapp er vel steindyrt? Det er da helt vanlig å pusse og trappen fremfor å sette inn en ny?

Ny trapp er ikke nødvendigvis så dyrt. Kommer an på hva du kan ha og hvilken løsning du da velger. Hos meg kommer en ny trapp på 20'-30'+. Sett i lys av materialkostnader og arbeid ved å gjøre det selv, pluss at du garantert får bra finish, er det slett ikke dumt å vurdere.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:37   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jaha?

Jeg har sett det hos en venninne, og det er lekkert schmekkert. Dog hadde den fått hakk allerede, selv om den var nymalt

Ja, altså, det er jo lekkert. I ca 2 timer etter at den er feid og vasket. Og fram til den har fått mange hakk. Noe som skjer ganske lett... Alt av støv og skitt synes, alle merker synes med en gang. De har det på hytta som vi låner, det er derfor jeg orker irritere meg over den.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:39   #38
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Ny trapp er ikke nødvendigvis så dyrt. Kommer an på hva du kan ha og hvilken løsning du da velger. Hos meg kommer en ny trapp på 20'-30'+. Sett i lys av materialkostnader og arbeid ved å gjøre det selv, pluss at du garantert får bra finish, er det slett ikke dumt å vurdere.

Og siden vi må ha to trapper så kan jeg i allefall doble den prisen. Og legge til montering ++.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:43   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Dersom du har noenlunde standardopplegg, kan du prøve kjøpe en brukt trapp på Finn. Min svoger solgte nettopp sin til 3000,-. Den kostet ham 20 000 ny....

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:45   #40
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Og siden vi må ha to trapper så kan jeg i allefall doble den prisen. Og legge til montering ++.

Inkludert montering. Men jeg bor sentralt. Jeg har pusset opp en del og hater det. Hvis du tar timene du bruker og legger sammen alle materialkostnader, pluss ser på det som en investering (velg noe litt kult), er det ikke dyrt. Syns jeg. Dessuten må du forhandle deg frem til en bra pris, du som skal ha to trapper

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no