Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Tour de France!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 22:37   #121
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tour de France!

Jeg irriterer meg fortsatt litt over at jeg tilbrakte dagen på Ikea, i stedet for å se denne etappen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:38   #122
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

IKEA på en dag som denne? Er du gal menneske?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:39   #123
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

Vi har også vært på ikea, mannen som ville dit (!)

Men vi dro ikke før vi hadde sett at Hushovd tok de to spurtene, og deretter "lot seg falle bakover" da. Så så vi målgangen til teten på expert, litt tilfeldig det da, men mannen ville innom der også, og der var det jo sikkert 20-30 tv'er som alle viste TdF, så...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 07:26   #124
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Jeg har barnebarnet mitt på besøk disse dagene.
Hun er 1.5, og sier nå Thooool!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 08:00   #125
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Her er en link hvor vi følger veien opp til Mt. Ventoux i bilder, hollandsk tekst men det er lett forståelig:

http://www.tonv.nl/foto2004_vtx.html

Var inne og kikka på værmeldinga for lørdag, temperaturen ser ut til å bli akseptabel, men skinner sola blir det uansett varmt fordi de hvite steinene reflekterer så mye sol. Frisk bris fra nord og jeg tror rytterne kommer fra sør! Er en meget middelmådig kartleser, men hvis toppen av kartet er nord, så blir det motvind.

Mt. Ventoux er et fascinerende fjell! Du ser det fra milevis unna, og selv om du vet at det hvite ikke er snø, så klarer du ikke helt å tro på det før du er der oppe og ser dette månefjellet med egne øyne. Da jeg var der var det en 13-åring som sykla over, hun brukte litt tid men synes det er en sterk prestasjon! Så også en jentunge på 7-8 år sykle Col du Telegraphe og Col du Galibier, fikk rapporter fra andre tilskurere vi traff de følgende dager at hun hadde syklet det meste av veien selv, men faren hadde gikk henne bra dyttehjelp de bratteste stedene:



Er eller ikke overraska over Di Luca, husker han ble kasta ut av TdF før start for noen år siden, før de fikk tester som kunne avsløre EPO-bruk, pga for høy hematokrit, dvs > 50.

Håper forøvrig Andy kjører sin livs tempo i dag! Har ikke så stor tiltro til storebror, men det hadde vært utrolig moro om Wiggins klarte å kravle seg opp på tredje plass sammenlagt. Det er nok en utopi med mindre Lance faller x 3 eller bonkrer.

Guri. Jeg må jobbe litt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 08:36   #126
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!


Takk igjen, Retz.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 10:50   #127
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Håper forøvrig Andy kjører sin livs tempo i dag! Har ikke så stor tiltro til storebror, men det hadde vært utrolig moro om Wiggins klarte å kravle seg opp på tredje plass sammenlagt. Det er nok en utopi med mindre Lance faller x 3 eller bonkrer.

Guri. Jeg må jobbe litt.


Man behøver ikke mangle tiltro til storebror Schleck for å tippe at han taper mye i dag. Han er generelt dårligere enn Andy på tempo, og ligger bak i sammendraget. Dessuten er han en litt dårligere klatrer. Jeg tror Fränk Schleck ofrer seg for lillebror for å kunne hjelpe ham til en pallplass opp Mont Ventoux. Der vil han trenge friske bein, og da er det bare tull å kjøre som en idiot idag, når han allikevel vil tape et par minutter. Som takk fikk Fränk lov til å vinne i går.

Det største spenningsmomentet er hvor mye Armstrong klarer å ta inn på Andy Schleck. Han trenger nok å vise god gammel TT-form for å få et forsprang til Mont Ventoux.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 11:19   #128
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Man behøver ikke mangle tiltro til storebror Schleck for å tippe at han taper mye i dag. Han er generelt dårligere enn Andy på tempo, og ligger bak i sammendraget. Dessuten er han en litt dårligere klatrer. Jeg tror Fränk Schleck ofrer seg for lillebror for å kunne hjelpe ham til en pallplass opp Mont Ventoux. Der vil han trenge friske bein, og da er det bare tull å kjøre som en idiot idag, når han allikevel vil tape et par minutter. Som takk fikk Fränk lov til å vinne i går.

Det største spenningsmomentet er hvor mye Armstrong klarer å ta inn på Andy Schleck. Han trenger nok å vise god gammel TT-form for å få et forsprang til Mont Ventoux.

Per i dag ligger Fränk på en meget bra 3. plass, men dette er nok høyst midlertidig. En utrolig prestasjon av Fränk i går tatt i betraktning av at han fremdeles sliter med et kne.

For min del er det største spenningsmomentet hvor Armstrong havner i sammendraget. Om han fremdeles tenker vinnersjanser. Han er riktignok nesten 4 minutter etter Contador, men jeg tror aldri den mannen gir opp. Og jeg tror Contador tenkte litt i samme baner på gårsdagens etappe. Han stakk ikke for å teste ut Schleck-gutta, han stakk for å øke avstanden til Armstrong. Og til Klöden, men først og fremst til Armstrong. Vi så jo han snakka med Klöden noen minutter før han stakk i går, og Klöden svarte med å riste på hodet. Selvsagt kan det være at han på det tidspunktet spurte om noe helt annet eller at han vinklet spørsmålet på en sånn måte at hoderystinga kunne tolkes annerledes, men jeg tror det ikke. Og så er det helt tilforlatelig å kunne avskrive det hele som en misforståelse i ettertid. Språkproblemer. Og hvorfor skulle han ikke stikke? Han er heftig forbanna på hele opplegget rundt lances comeback, han føler seg sviktet og han har ikke mye å tape på det, kanskje en - forståelig nok - motvillig Klöden til å hjlepe seg opp Mt. Ventoux. Men igjen, Contador har trolig styrke nok til å mestre Ventoux alene.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 13:01   #129
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tour de France!

Fränk ligger veldig bra til, men i og med at han ligger ett minutt bak Andy og er dårligere på tempo, har han ingen sjanse på å utfordre Contador i sammendraget. Da er det bedre å hvile beina, og forsøke å rykke Contador (og Armstrong og Klöden) i stykker på lørdag.

Contadors manøver i går er et klart tegn på at han reelt sett sykler uten et lag rundt seg. Hvis Astana virkelig sto helhjertet bak sin kaptein, ville både Klöden og Armstrong roet det litt det i dag for å ha best mulige bein på lørdag. Det kommer de ganske sikkert ikke til å gjøre. Tenk hvis Contador skulle sprekke på lørdag. Da trenger Astana gode ryttere til å dra ham opp. Å kjøre for egne sjanser (som innebærer 2. eller 3. plass) er det samme som å si at Contador er så god at han ikke trenger noe hjelp. Det er ikke Contador som utviser dårlig lagmoral - det klarer resten av laget hans fint å gjøre. Leipheimer twitret i går og var virkelig forbannet på Contador. Jeg tipper han ikke var den eneste. Bruyneel har varslet at han forlater Astana. Jeg tror Contador gjør det klokt i å stikke han også, eller så får han samme konflikt med Vinokurov til neste år. Han har minst like høye tanker om seg selv, som Armstrong har.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 13:11   #130
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

:noterer:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 14:21   #131
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Flirer av Cav i dag gitt.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 22:00   #132
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Tour de France!

Vel, da er touren over for i år.. gleder meg allerede til enste år, jeg.
Også Thor i grønt, da

Takk for at dere hang dere på tråden folkens. Deilig å se at det er mange sykkelglade der ute!!

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 07:51   #133
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Denne uka har vært litt "tom" uten Touren.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 08:33   #134
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Første uka etter touren er alltid preget av tomhet og en viss rastløshet. En slags hviledagsfølelse, bare uten pressekonferansene. Og neverending. Det er som man har levd et helt liv de tre ukene inni TdF-bobla. Nå er det bare å lene seg tilbake å vente på dopavsløringene.

Jeg satser på å dra nedover neste år, få med meg de to siste ukene av dette unike eventyret.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 08:46   #135
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Det er helt sant, Retz.
Når det gjelder å reise ned: Vi snakket om det, men begge kom frem til at da får vi jo ikke med oss alt som skjer?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 09:10   #136
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Det der er et dilemma. Hjemme foran tv'n har vi jo all verdens kontroll, selv zapper jeg mellom flere kanaler og oppdaterer meg i tillegg på nettjenester som live update, twitter, aviser, sykkelsider osv. Går ikke glipp av en eneste kommentar.

Når man er med i dette sirkuset live, så mister man denne kontrollen. Men man får noe annet i stedet, en ganske intens opplevelse som er vel så besettende som livet foran tv'n hjemme. Da jeg fulgte rittet live i 2005 oppdaterte jeg meg litt via wap, tv på rommet om kvelden, puttet noen euro på pc'n i resepsjonen og benyttet menneskene jeg møtte til å informere meg. Det var alltid noen langs ruta som hadde radio, en bobil med tv eller noen som nettopp hadde fått en sms fra noen andre et annet sted i løypa. Og vi dro på barer så snart vi hadde sett rytterne dra forbi.

Kommer til å ta laptopen med neste gang, utviklinga med trådløst nett må nødvendigvis ha sveipa innom Frankrike også.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 12:17   #137
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Det høres jo ut som et opplevelse det også, ja. Kanskje vi skal diskutere det litt til...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 14:02   #138
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det der er et dilemma. Hjemme foran tv'n har vi jo all verdens kontroll, selv zapper jeg mellom flere kanaler og oppdaterer meg i tillegg på nettjenester som live update, twitter, aviser, sykkelsider osv. Går ikke glipp av en eneste kommentar.

Når man er med i dette sirkuset live, så mister man denne kontrollen. Men man får noe annet i stedet, en ganske intens opplevelse som er vel så besettende som livet foran tv'n hjemme. Da jeg fulgte rittet live i 2005 oppdaterte jeg meg litt via wap, tv på rommet om kvelden, puttet noen euro på pc'n i resepsjonen og benyttet menneskene jeg møtte til å informere meg. Det var alltid noen langs ruta som hadde radio, en bobil med tv eller noen som nettopp hadde fått en sms fra noen andre et annet sted i løypa. Og vi dro på barer så snart vi hadde sett rytterne dra forbi.

Kommer til å ta laptopen med neste gang, utviklinga med trådløst nett må nødvendigvis ha sveipa innom Frankrike også.

Vel, vel, ikke helt. Vi sleit stort mange steder i år.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 14:44   #139
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Vel, vel, ikke helt. Vi sleit stort mange steder i år.

Såpass. Takk for nyttig info! Da får jeg tenke ut et annet lurt alternativ.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 21:02   #140
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Tour de France!

åh, vi lurer også på om vi skal dra nedover neste år. Henger nok ikke med i 2 uker akkurat, men noen etapper (og gjerne en fjelletappe) hadde vært noe

Og så sørge for å bo en plass de har Eurosport

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no