Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Tour de France!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 13:41   #101
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

Angrer på at jeg ikke tok forrige tog hjem (satt jo en halvtime ekstra i går, for jeg glemte klokka...) så jeg kunne gått før i dag. Tar absolutt neste. Jepp, jeg drar hjem. Men innen jeg er hjemme, er de godt igang med motbakken, og da tas han nok fort igjen...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 13:43   #102
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Han satt jo lett med hovedfeltet opp det første fjellet så han bør komme seg opp ett stykke før de tar han igjen pluss det er vel en utforkjøring før spurten. Har tro på at det blir poeng på han i dag.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 13:49   #103
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

Meget mulig det, men togt mitt går først om et kvarter, så skal toget kjøre i ti minutter, så skal jeg kjøre bilen min i ti minutter, jeg er ikke hjemme før om 40 minutter, og det er ganske lenge til, i denne sammenheng....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 13:54   #104
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Contador punkterte og hovedfeltet venter på at han skal komme tilbake. Ergo øker avstanden til Thor. Han venter ikke, for å si det sånn.

Akkurat nå ligger han 6 minutter foran.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 13:57   #105
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Det er så tøft å sjå at Thor sitter framme og kjører no. Håper han tar sine velfortjente poeng.

Einaste som var litt synd var at hans "hjelperytter" måtte stoppe opp og. Er litt tyngre når han må gjera alt sjølv.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 13:59   #106
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Og nå går det utfor!
Moro!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 14:02   #107
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Nei...var litt tidlig ute der, gitt. :ivrig:

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 14:09   #108
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Fjellgeita vår!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 14:13   #109
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Og litt ekstra gøy er det at Cav. ligger heilt sist.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 14:14   #110
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Han ser veldig lett ut der han tråkker oppover fjellsiden.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 14:23   #111
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

sakset fra live oppdatering fra tv2.dk:

  1. Nedkørslen

    2009-07-22 14:19:16Efter toppen venter en nedkørsel på 15 km, og 5 km herefter kommer den indlagte spurt, som Hushovd formodentlig er på jagt efter.
  2. Thor på toppen

    2009-07-22 14:18:27... i både bogstavelig og overført betydning. Den grønklædte nordmand kører først over toppen af dagens anden stigning med et forspring på godt fem minutter til feltet.
  3. 1 km til toppen

    2009-07-22 14:16:31Thor Hushovd er stadig alene i front, og han har en kilometer til toppen af stigningen. Det er lidt sejt af den førende sprinter at gå i udbrud i bjergene på kongeetapen.
Og fra cyclingnews:

12:08 GMT (117km remaining from 169.5km)

This was the points classification this morning. Hushovd will add 12 points to his total if he gets today's two sprints....that should really make things look good for his maillot vert ambitions.
Meanwhile his closest rival Mark Cavendish (Columbia HTC) is drifting backwards on the climb. Hushovd has underlined that this classification isn't won only in bunch finishes.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 15:32   #112
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Må bare inn å løpe litt, jeg.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 15:37   #113
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!



Likte Thor sin lille kommentar då han tok spurtpoengene " It's mine!"

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 15:42   #114
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Stakkars guttungen i barnehagen jeg klarer ikke løsrive meg fra tv.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:06   #115
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Tour de France!

For en etappe...
Ikke mye jeg fikk gjort på jobb i dag, fikk en link til gratis-tv, så da satt jeg der! Nå har Thor satt Cav på plass, ja

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:16   #116
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Det blei liksom så som så med aktivisering av unger og middagslaging i dag

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:17   #117
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.


Haha, og nå har gubben begynt å måpe litt, for når jeg sakker om TDF nå, kan jeg faktisk litt. Og adopterer en del tanker og betrakninger fra dere.

Festlig

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 19:12   #118
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Dette var en strålende etappe! Nydelig!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:24   #119
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Om jeg skal spå morgendagen, tipper jeg vi får en reprise av Verbier hvor Andy Schleck og Contador stikker fra resten. Jeg tror både Klöden og Wiggins blir forbigått av minstemann Schleck. Jeg er fremdeles litt usikker på Armstrongs kapasitet, men hvis Armstongs tap var et reelt styrkeforhold og ikke bare en dårlig dag på jobben, er det fare for at Schleck også går forbi Armstrong. Le Mevel er en positiv overraskelse, men jeg tror han får det tøft med å henge med beste og blir nok forbigått av både storebror Schleck og Sastre. Nibali er også et stort utropstegn. Jeg tror han holder bedre en Le Mevel, men han skal få det tøft med å holde Schleck og Sastre bak seg.

Skalvise

1. Contador og Andy Schleck stikker fra resten. Check!
2. Minstemann Schleck forbi Klöden og Wiggins. Check!
3. Andy Schleck forbi Armstrong. Check!
4. Le Mevel får problemer med å henge med. Check!
5. Le Mevel forbigått av Sastre og Fränk Schleck. Halvveis check!
6. Nibali holder bedre enn Le Mevel. Check!
7. Nibali forbigått av Saste og Fränk Schleck. Halvveis check!

Mye action i dag, men alt i alt ingen store overraskelser i styrkeforholdet mellom favorittene. Litt overraskende at Sastre ikke hadde bein til å følge med opp, og Fränk Schleck hadde bedre bein enn jeg trodde.

Men hatten av for Hushovd. Det er helt sykt å brenne så mye krutt som han gjorde i dag med tanke på de to siste bakkene han hadde i vente. Cavendish hevdet i går at den grønne trøyen ville ha flekker på seg, hvis Thor Hushovd skulle vinne den. Kan han ha ment polkadottflekker? I kampen om klatretrøyen gikk Hushovd i dag forbi Carlos Sastre! Et øyeblikk lurte jeg på om Hushovd ville kopiere Eddy Merckx fra 1969 og gå for både den gule, grønne og prikkede trøyen.

Tempo i morgen. Tipper Klöden og Armstrong har lyst til å vise seg frem. Klöden er vel relativt irritert på Contador etter han kanskje har sendt lagkompisen ut fra pallen. Cancellara vil nok også forsøke å ta denne. Gustav Larsson er også en kandidat, men de to sistnevnte får kanskje ikke lov til å brenne alt kruttet for å hjelpe Schleck-brødrene på lørdag. Contador har én gang for alle vist at verken Armstrong eller Klöden er i stand til å true ham opp Mont Ventoux, så om de tar inn litt på Contador bryr han seg nok ikke nevneverdig om det. Da er det viktigere å skaffe seg en større luke til Schleck-brødrene. Det kan han trenge for Mont Ventoux er et av de aller verste fjellene som sykles i touren. Det er langt og bratt, og med avslutning på toppen så sent i touren vil tempoet være enormt. Det vegetasjonsfrie månelandskapet på toppen gjør at det også er veldig utsatt for vind, så det er ikke lett å ligge alene på vei opp. Her er den umenneskelige profilen av Mont Ventoux:


  Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:27   #120
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tour de France!

Det var da voldsomt så stort det bildet ble, da.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no