Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-09, 07:37   #341
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"Ikke en 50/50-løsning" er vel litt av en underdrivelse! Det er jeg som skifter hjul på bilen vår: til sammen tar det mellom 4 og 5 timer i året å utføre. Hvor mange timer klesvask i uka har en småbarnsfamilie, tro?

Det har vel med hva man synes er ok å gjøre og?
Jeg synes det er greit å vaske klær, det er ikke supergøy, men det er greit. Men jeg har ikke særlig lyst skifte hjul på bilene våre.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:18   #342
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det har vel med hva man synes er ok å gjøre og?
Jeg synes det er greit å vaske klær, det er ikke supergøy, men det er greit. Men jeg har ikke særlig lyst skifte hjul på bilene våre.

Jeg synes likevel det er merkelige størrelser å sette opp mot hverandre, all den tid den ene oppgaven tar betydelig tid hver uke, mens den andre tar et par–tre timer i året. For ikke snakke om at man kan kjøpe seg fri fra hjultjenesten for bare et par hundre kroner.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:25   #343
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det har vel med hva man synes er ok å gjøre og?
Jeg synes det er greit å vaske klær, det er ikke supergøy, men det er greit. Men jeg har ikke særlig lyst skifte hjul på bilene våre.


Ærlig talt!! Hvis det er galt at bare dama/mannen tar klesvasken rundt om i hjemmene??
Jeg vasker ikke bilen, skrur ikke på den, skifter ikke dekk på den, ikke måker jeg snø, ikke vasker jeg huset på utsiden, skal jeg ramse opp ting jeg IKKE gjør som bare mannen min gjør? og som tar lang tid????

Jeg skal ta av meg hatten om dere med handa på hjertet kan si at dere har nøyaktig 50/50 deling!!!!!!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:31   #344
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Og greit at dekkskift og vasking av klær var teit å sette mot hverande, men det var skrevte i forhold til det hun jeg svartet hadde på lista si over oppgaver dem delet!!!

Blir jo vanskelig om man i alle innlegg skal ramse opp hva mannen gjør og hva dama gjør som til en hver tid tar like lang tid!! Så det var det å lese litt mellom linjene da, eller ironien!

Men uansett, jeg tror også det er umulig å ha en helt 50/50 deling, men tror at det viktigste er at man har en løsning alle kan trives med!!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:32   #345
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jeg som skifter hjul på bilen vår

Så kult! Det er ikke ofte jeg hører om at kvinnen i et parforhold skifter dekk. Skulle kanskje bare mangle, men det er faktisk sjelden jeg har hørt om det.

I vårt tilfelle handler det mest om at jeg ikke er så fysisk sterk som mannen min er. Han greier å stramme skruene femti ganger bedre enn meg, og selv om jeg står på den stramme-dingsen ( av mangelen på et bedre uttrykk), så er ikke vekten min nok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:34   #346
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Men uansett, jeg tror også det er umulig å ha en helt 50/50 deling,

Kanskje. Men når jeg forteller at delingen hos oss går i min favør (dvs det er jeg som gjør minst), så blir alle sjokkerte. Hvorfor blir mange ikke like sjokkert når det er mannen som gjør minst?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:44   #347
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kanskje. Men når jeg forteller at delingen hos oss går i min favør (dvs det er jeg som gjør minst), så blir alle sjokkerte. Hvorfor blir mange ikke like sjokkert når det er mannen som gjør minst?

Jeg blir ikke det!!
Synes derimot du er heldig som har funnet deg en mann som liker å ta seg av slike oppgaver!!
Og grunnen til at noen reagere på din situasjon er jo fordi man fra gammelt av er vant til at kona gjør alt!! Og mannen har jo også alltid tatt sin bit, men da som hovedforsørger!
Jeg tror ikke denne holdninga bare kan bli borte...vi må jo snu den, for vi lever i 2009, men tror kanskje mer vår unger kan få det litt lettere med den biten!!
Mine små gutter er iallfall flinke til å rydde og har små oppgaver!!

Så lenge jeg vet mannen min jobber, står på, er en god far og gjør det som må til(selv om jeg kanskje må be om det) ja så har jeg iallfall en mann om gjør noe!!
Har ei venninne som nå sliter med å få mannen i JOBB, han er så lat, han sitter på ræ.. og gjør ikke en shitt!! Komandrer omtrent sin høygravide kone på jobb, fordi dem trenger pengen!!
Da kan man snakke forskjeller! Da blir diskusjonen om hvem som tar klesvaska svak!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:10   #348
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Ærlig talt!! Hvis det er galt at bare dama/mannen tar klesvasken rundt om i hjemmene??
Jeg vasker ikke bilen, skrur ikke på den, skifter ikke dekk på den, ikke måker jeg snø, ikke vasker jeg huset på utsiden, skal jeg ramse opp ting jeg IKKE gjør som bare mannen min gjør? og som tar lang tid????

Jeg skal ta av meg hatten om dere med handa på hjertet kan si at dere har nøyaktig 50/50 deling!!!!!!!

Poenget er ikke å ha en nøyaktig 50/50 deling, men en deling som medfører at begge bruker tilnærmet like mye tid på huslige sysler. Hvem som gjør hva blir da ganske uinteressant.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:22   #349
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Poenget er ikke å ha en nøyaktig 50/50 deling, men en deling som medfører at begge bruker tilnærmet like mye tid på huslige sysler. Hvem som gjør hva blir da ganske uinteressant.


Poenget mitt er jo at det viktigset er vel om man trives med løsningen man har i fellesskap med familien sin? At så lenge alle bidrar og alle gjør så godt dem kan! Da går det opp i opp tenker jeg da!
Til våren skal mannen min drenere rundt huset, skru på steniplater på muren rundt hele huset og legge asfalt i gården! Jeg skal ikke gjøre noe av det, men skal være med ungen og gjøre andre ting! Tror at man i det lange løp utfylle hverandre!! Men det avhenger selvfølgelig at alle gjør noe, men synes i seg selv hva man gjør så er ikke det så viktig!!

Får igrunn følelsen av at om man ikke har lik deling så er man jo "dum" som gidder!!
Det er sikkert jeg som misforstår og tar det som skrives litt innover meg!
Og det er jo bare min egen feil
For for all del, jeg skjønner også hva dere mener og er enig i veldig mye!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:40   #350
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Det er sikkert jeg som misforstår og tar det som skrives litt innover meg!

Ja det synes jeg faktisk du gjør. På den ene siden så forteller du at du gjør mye mer enn mannen din i huset, og det virker som at du ikke er særlig fornøyd med det. Så får du tips om hvordan du kan endre på det om du vil.

Jeg tror de aller fleste her bryr seg døyten hvordan du og mannen din har det hjemme. Om du gjør mesteparten av arbeidet men er fornøyd med tingenes tilstand så er det da ingenting noen andre kan bry seg om. Om du ikke er fornøyd, gjør noe med det. Damer som ikke er fornøyd men ikke gjør noe med det har de færreste noe til overs for.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:48   #351
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

De gjør det jo. Om de kan eller vil, eller må er en annen sak. Er de i krig så er de i krig.

Nå skjønner jeg virkelig ikke hva du vil fram til. At må krige, mens kvinner slipper, derfor er det naturlig at menn ikke kan styre hjemme?
Når det gjelder programmet, så skjønner jeg godt at det blir en slik "oldfashion" fordeling når den ene/mannen har en jobb som betyr at dama må ta kontrollen og det daglige i stor grad. Og da blir man ofte kontrollfreak, det er nok ikke lett å bare slippe til en annen som kun er der i perioder eller kort tid om gangen pluss at ungene selvfølgelig blir veldig vant til måten den som har hovedansvaret hjemme gjør det på. I dagens samfunn bør man være rimelig likestilte, dersom jobbmengde og jobbtid er ca det samme for begge parter, men der man har organisert seg annerleders, er det ikke rart det blir skjeivt hjemme.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:11   #352
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja det synes jeg faktisk du gjør. På den ene siden så forteller du at du gjør mye mer enn mannen din i huset, og det virker som at du ikke er særlig fornøyd med det. Så får du tips om hvordan du kan endre på det om du vil.

Jeg tror de aller fleste her bryr seg døyten hvordan du og mannen din har det hjemme. Om du gjør mesteparten av arbeidet men er fornøyd med tingenes tilstand så er det da ingenting noen andre kan bry seg om. Om du ikke er fornøyd, gjør noe med det. Damer som ikke er fornøyd men ikke gjør noe med det har de færreste noe til overs for.

Jo takk, forventer vel ikke at noen skal bry seg om hvodran vi har det! Men må jo få lov å bli overrasket over at folk har det stikk motsatt av hva jeg har hatt inntrykk av!!
Lurer på hvor alle damen som tar mye husarbeid er i denne diskusjone, for det virker jo som det er meg og kråka som er dem eneste!! ??
Er sikkert mange her på forumet som ikke ser, gidder å svare på denne tråden, men jeg har et helt annet bildet av hverdagslivet enn det som har kommet frem av tråden her!! Og jeg blir overrasket!
Jeg er jo glad i mannen min og setter jo selvfølgelig pris på det han gjør, ellers hadde jeg nok ikke vært sammen med han mer!
Men som jeg har skrevet er at han gjør jo en del, men kan sikkert bidra mer enn han til vanlig gjør, noe jeg har skjønt er vanlig rundt om!
Og vi har faktisk satt oss ned og laget en plan! Selv om det ikke bør skrives om her! Skal ikke tynge noen med mine hverdagsproblemer!! Trodde bare forumet var nettopp til det!! Og bruke seg selv og sin situasjon!!
Tingen er jo den at jeg skriver jo her og virker sikkert vinglete, men vil jo også forsvare min situasjon, og jeg skriver jo at jeg er enig med det de fleste skriver her!!!

Jeg er lei for det om jeg er på jordet i denne tråden! Jeg mener iallfall ikke noe vondt med det som skrives!! Og jeg synes det er et tema som er vanskelig men også intressant!!

Jeg tror kanskje det er best jeg trekker meg fra diskusjonen, jeg tror det rett og slett det blir for vanskelig å ordlegge meg rett, for ser jeg stadig blir misforstått! Jeg gjør det kun for mitt eget beste ikke pga noen eller noens komentarer!!!
Men kommer nok til å følge med i tråden da!!

Spennende tema!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:18   #353
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Jo takk, forventer vel ikke at noen skal bry seg om hvodran vi har det! Men må jo få lov å bli overrasket over at folk har det stikk motsatt av hva jeg har hatt inntrykk av!!
Lurer på hvor alle damen som tar mye husarbeid er i denne diskusjone, for det virker jo som det er meg og kråka som er dem eneste!! ??
Er sikkert mange her på forumet som ikke ser, gidder å svare på denne tråden, men jeg har et helt annet bildet av hverdagslivet enn det som har kommet frem av tråden her!! Og jeg blir overrasket!
Jeg er jo glad i mannen min og setter jo selvfølgelig pris på det han gjør, ellers hadde jeg nok ikke vært sammen med han mer!
Men som jeg har skrevet er at han gjør jo en del, men kan sikkert bidra mer enn han til vanlig gjør, noe jeg har skjønt er vanlig rundt om!
Og vi har faktisk satt oss ned og laget en plan! Selv om det ikke bør skrives om her! Skal ikke tynge noen med mine hverdagsproblemer!! Trodde bare forumet var nettopp til det!! Og bruke seg selv og sin situasjon!!
Tingen er jo den at jeg skriver jo her og virker sikkert vinglete, men vil jo også forsvare min situasjon, og jeg skriver jo at jeg er enig med det de fleste skriver her!!!

Jeg er lei for det om jeg er på jordet i denne tråden! Jeg mener iallfall ikke noe vondt med det som skrives!! Og jeg synes det er et tema som er vanskelig men også intressant!!

Jeg tror kanskje det er best jeg trekker meg fra diskusjonen, jeg tror det rett og slett det blir for vanskelig å ordlegge meg rett, for ser jeg stadig blir misforstått! Jeg gjør det kun for mitt eget beste ikke pga noen eller noens komentarer!!!
Men kommer nok til å følge med i tråden da!!

Spennende tema!!

Ja det er ganske vanskelig å skjønne hva du mener. Du skriver lange innlegg og har en svært rotete skrivestil. Det at du bruker så mye utropstegn gjør at det får en veldig ropete og kveksete stil, det er vanskelig å lese det uten å se for seg noen som bare roper liksom.

Jeg tror du og kråka skiller dere ut i forhold til resten av FP, her er det svært mange kvinner og menn som har jobber som krever så mye at partner være med å dra lasset. Men når det er sagt så er ikke FP nødvendigvis så representativ i forhold til befolkningen ellers i landet.

Det du må bestemme deg for er om du synes det er greit å ha det som dere har det. Så spiller det da ingen rolle om andre synes det er rart å ha det sånn. Jeg fatter ikke at kråka gidder å ha det sånn som hun har det, hun skjønner sikkert ikke at jeg gidder å jobbe så mye istedet. Vær sin smak, voksne mennesker må tåle at andre ikke er enige, og at man, om man er fornøyd står på at man har gjort det riktige for seg selv.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:24   #354
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja det er ganske vanskelig å skjønne hva du mener. Du skriver lange innlegg og har en svært rotete skrivestil. Det at du bruker så mye utropstegn gjør at det får en veldig ropete og kveksete stil, det er vanskelig å lese det uten å se for seg noen som bare roper liksom.

Jeg tror du og kråka skiller dere ut i forhold til resten av FP, her er det svært mange kvinner og menn som har jobber som krever så mye at partner være med å dra lasset. Men når det er sagt så er ikke FP nødvendigvis så representativ i forhold til befolkningen ellers i landet.

Det du må bestemme deg for er om du synes det er greit å ha det som dere har det. Så spiller det da ingen rolle om andre synes det er rart å ha det sånn. Jeg fatter ikke at kråka gidder å ha det sånn som hun har det, hun skjønner sikkert ikke at jeg gidder å jobbe så mye istedet. Vær sin smak, voksne mennesker må tåle at andre ikke er enige, og at man, om man er fornøyd står på at man har gjort det riktige for seg selv.

Tar til meg det du sier ang skrivestilen
Er vant til et annet forum, der brukes det mye på slik som dette .... og utrop osv.
Må også si at jeg jobber fult jeg også altså, er bare hjemme for øyeblikket pga en opersajon. Men om vi skiller oss ut som du mener, kanskje dette ikke er et forum for ei som meg.

Takk for alle tips og tar til meg alt du skriver!
Ha en fortsatt fin dag!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:28   #355
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Noen blir jo litt mer ivrig enn andre når de skriver, og da er det jo ikke alltid så lett å skille ut utropstegn osv.
Men jeg er litt enig i at det kan virke rotete måten c27 skriver på, men jeg syns ikke innholdet i det hun sier er noe galt. Hun skriver jo, som alle andre her, sin egen mening og det syns jeg du skal fortsette med c27.


Sist redigert av Lita : 12-02-09 kl 10:28. Årsak: Skrivefeil!
  Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:29   #356
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Men om vi skiller oss ut som du mener, kanskje dette ikke er et forum for ei som meg.

Om det er et forum for deg eller ikke, går bare på om du synes det er hyggelig her. Om du skiller deg ut i arbeidsfordeling hjemme, så skiller de fleste seg ut på en eller annen måte også. Jeg er absolutt ikke en av de mest mainstream her, men trives godt likevel.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:30   #357
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Men om vi skiller oss ut som du mener, kanskje dette ikke er et forum for ei som meg.

Jo, det tror jeg så absolutt det er! Jeg har ikke vært her noe lenger enn deg, ingen her som vet om jeg skiller meg ut fra dem! Ingen er like uansett, så jeg syns ikke du skal tenke at forumet ikke er noe for deg.

  Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:36   #358
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

C27, det tar litt tid å bli kjent med et forum, omgangstonen, måten å diskutere på fra de forskjellige. Jeg tør påstå at skal man trives, så er det lurt å ha litt tykk hud og ikke tenke at det er personlig, diskusjoner er gjerne på saksnivå, og om noen er uenige med deg, så betyr det ikke (alltid) at de angriper deg og din personlige levemåte etc. Jeg håper du har tålmodighet til å prøve deg fram, observere og bli kjent.
Det at noen reagerer på det du skriver, har vel med at det som hemmer likestilling er at mange kvinner fortsatt godtar at fordelingen er skeiv, men faktisk ikke trives med det, og at menn da fortsatt "får lov" til å unndra seg ansvar hjemme på lik linje, når begge to faktisk jobber fullt og har like mye, er litt provoserende. Jeg tror få reagerer på at man helt bevisst har en skeiv fordelingen fordi det er det som passer med type jobb, hvor mye den ene jobber/ikke jobber og hva man generelt trives med.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:37   #359
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Men om vi skiller oss ut som du mener, kanskje dette ikke er et forum for ei som meg.

Klart dette er et forum for deg også Du må bare ikke bli overrasket over at arbeidsfordelingen i hjemmet hos de fleste FP'ere muligens er ganske forskjellig fra din og Kråkas.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:50   #360
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Jeg er vel en av unntaket jeg og da, som det så fint ble kalt.
Jeg liker faktisk å vaske, musikken på full guffe, frem med bøtte, mopp og klut! Støvsugeren går et par ganger om dagen og vaskemoppen 3-4 dager i uka. (Og ved behov, selvsagt)
Men å vaske do, DET liker jeg ikke! Jeg gjør det fordi jeg må, ellers er det faktisk gubben sin faste greie!

Samtidig vil jeg tro at hadde jeg jobbet 100%, hadde jeg nok ikke hatt samme overskuddet og tiden til å vaske og rydde sånn. Jeg går jo bare hjemme (ufør) så jeg har jo plenty med tid!



c27: Lykke lykke til med det nye opplegget!!

Jeg må faktisk innrømme at jeg kan like å støvsuge og vaske, jeg også. Men da når jeg alene uten unger som avbryter meg, det er det verste jeg vet når jeg holder på. Men som sagt; hvis overskuddet er der, huset er tomt for folk og musikken er på full guffe - yeah, gi meg støvsugeren og vaskefilla!

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no