Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-09, 14:57   #201
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Mulig jeg blir sett rart på nå, men synes faktisk, med handa på hjerte, at det er hyggelig! Jeg har to nye bad, som jeg blir glad av å gå inn i, og så gir det en god følelse når dem er vakset, rene og pene...gjør det opp til flere ganger i uka!!
Ja da, er sikkert rar, kan ikke for det, liker å vaske! Og har støv på hjernen! Jeg er ekstremt nøye, perfeksjonist kaller venner meg. Så burde sikkert gått til terpi, men kommer meg aldri ditt

Joiner deg i terapi jeg altså... Støv på hjernen jeg og, men å vaske do er ikke akkurat noen favoritt. Det må gjøres, jeg gjør det og ferdig med det liksom.

  Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 14:59   #202
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.562
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Men dere, hva synes dere om programmet, da? Eller skal vi ta den rooosa sangen, den roooosa sangen?

(Neida. Måtte bare. )

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 15:01   #203
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Men dere, hva synes dere om programmet, da?

(Neida. Måtte bare. )

Hi hi..godt spm!!
Synes det virker morsomt!!
Skal iallfall se hvordan det utarter seg

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 15:03   #204
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg må finne meg en mann som er som dere!

Har en onkel som er lik meg, men han er gift

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 15:05   #205
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

De vaskeglade mennene jeg kjenner blir litt mobbet, dessverre.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 15:06   #206
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Joiner deg i terapi jeg altså... Støv på hjernen jeg og, men å vaske do er ikke akkurat noen favoritt. Det må gjøres, jeg gjør det og ferdig med det liksom.

Er ikke sånn at jeg vil vakse do frem for å være med ungen liksom, men synes det helt greit og vel så det å vaske do!
God jeg ikke er aleine om å trenge terapi da, hi hi

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 15:57   #207
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg må finne meg en mann som er som dere!

Vi har en singel kamerat, med en gutt på 11 år. Han har vært alene med gutten siden mor døde i barsel. You can have him!

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Men dere, hva synes dere om programmet, da? Eller skal vi ta den rooosa sangen, den roooosa sangen?

(Neida. Måtte bare. )


Jeg syns det virker interressant og skal se på programmene fremover.
Konseptet i seg selv er vel så som så, men det er grei tv-underholdning!

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

De vaskeglade mennene jeg kjenner blir litt mobbet, dessverre.

Det er virkelig nedsettende, og de som mobber bør seriøst gå inn i seg selv! En mann er like barsk selvom han kan hjelpe til i huset! Tenk på alle de alenefedrene uti verden. Tragisk at folk skal mobbe for sånt!

  Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 16:07   #208
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg har aldri opplevd at menn som er flinke til husarbeid har blitt mobbet. De har heller blitt hyllet i overkant mye. "Tenk så flink han er, og mann og greier!"

Og, i forhold til det med at man gjør det man vil gjøre - man har da strengt tatt ikke noe valg? Jeg kan ikke fordra å rydde og vaske, men det må jo gjøres. Selv om jeg hadde hatt en mann med støv på hjernen hadde det ikke vært fair å overlevere alle drittoppgavene til ham.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 16:22   #209
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Og, i forhold til det med at man gjør det man vil gjøre - man har da strengt tatt ikke noe valg? Jeg kan ikke fordra å rydde og vaske, men det må jo gjøres. Selv om jeg hadde hatt en mann med støv på hjernen hadde det ikke vært fair å overlevere alle drittoppgavene til ham.[/quote]


Med å velge, mener jeg at jeg kan ikke skylde på at mannen min er lat om det er jeg som gjør alt!! Så om jeg gjør alt, alltid (noe jeg ikke gjør) så er jo det opp til meg!
I et forhold kan man jo bli enig om hvem som tar seg av hva, ikke sant? Jeg dekker på, du putter i oppvaskmaskinen osv...noen ganger tar man kanskje som dame/mann på seg mer enn den andre, og så lenge man begge er enige om løsningen så synes jo jeg det blir å velg!
Skjønner du hva jeg mener?
For som du sier, ting må gjøres og det uavhengi av hvem som gjør det!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:01   #210
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg må finne meg en mann som er som dere!

Evt. kan vi bare adoptere hver vår av de der, så slipper vi å lete etter mann som gjør det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:03   #211
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Evt. kan vi bare adoptere hver vår av de der, så slipper vi å lete etter mann som gjør det.

Yey!

Jeg vil ha hun som liker å vaske doer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:06   #212
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Deal. Problem solved!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:38   #213
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg synes ikke det er så veldig interessant å diskutere enkelteksempler. Det er de store linjene som sier noe om kjønnsrollene i samfunnet vårt. Hvis det kun er kvinner i et samfunn som gjør ting i huset er det snakk om kjønnsroller som finnes der. På individnivå kan en argumentere med at en liker å vaske do, eller ta seg mest av barn, men argumentet har ingenting i en kjønnsrolledebatt å gjøre.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:17   #214
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har aldri opplevd at menn som er flinke til husarbeid har blitt mobbet. De har heller blitt hyllet i overkant mye. "Tenk så flink han er, og mann og greier!"

Og, i forhold til det med at man gjør det man vil gjøre - man har da strengt tatt ikke noe valg? Jeg kan ikke fordra å rydde og vaske, men det må jo gjøres. Selv om jeg hadde hatt en mann med støv på hjernen hadde det ikke vært fair å overlevere alle drittoppgavene til ham.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:45   #215
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Den kommentaren fra Folkebladet er noe av det dummeste jeg har lest. Kunne vært skrevet av en 13-åring. Snakk om polarisering mellom by og land og å sause en rekke problemstillinger sammen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 20:31   #216
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Får litt flau smak i munnen når jeg ser bhgdriften da men.
Vet ikke helt om jeg hadde vært komfortabel med å sende Peder ei uke i en bhg uten at noen som er vant jobbe der er der..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:02   #217
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

I et så lite samfunn, så kjenner jo ungene til de andre fedrene på øya, så sånn sett tror jeg ikke jeg ville hatt noen problemer med å levere D-S i barnehagen. Men J-A derimot, hadde jeg vært mer skeptisk kun pga medisineringen, og kjennskap til sykdommen hans, men hadde Litamannen vært i bhg/skole, hadde det vært helt greit.
Men, ja jeg ser hva du mener med skepsissen med å sende ungene dit uten noen av de faste.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:10   #218
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Måtte le da de endte alle 4 i sammen sengen.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:12   #219
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Måtte le da de endte alle 4 i sammen sengen.

Ja, samme her.
Og hva var klokka da, 23.20?

  Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:22   #220
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men altså... Hvor hører du menn bli kalt homo fordi de skifter på sengene?

Her hvor jeg bor. Man er ikke ekte mann hvis man puser for dama si. Så jeg er temmelig vant med å høre slikt ja.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no