Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovnsplater

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-08, 22:36   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovnsplater

Jeg må bare få takke Angelique for det fantastiske tipset om å legge skitne stekeovnsplater i badekaret med vann og kaustisk soda! Mine to plater var helt ødelagte av fastbrent fett og dritt, de så ikke ut! Vasket dem med alt mulig, også i oppvaskmaskinen, og overflaten ble jo ren men de var allikevel utrolig flekkete og ekle.
Prøvde ut tipset til Angelique i dag. Jeg la platene i badekaret, dekket dem med vann og kaustisk soda og lot dem ligge der i et par timer. Så skrubbet jeg dem med stålull.

Nå ser de HELT splitter nye ut! Ikke EN flekk, de ser ut som om de kommer rett fra fabrikken.

Takk Angelique!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:39   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Det skal jeg jammen gjøre med mine også! Ovnen er bare to år gammel, men allerede er platene stygge!

Takk for påminnelsen!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:43   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Ja, min ovn er bare ett år gammel, splitter ny integrert. Bruker bakepapir hver gang jeg steker noe, men av og til går det gjennom, sikkert pga. alt fettet jeg bruker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:45   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg må bare få takke Angelique for det fantastiske tipset om å legge skitne stekeovnsplater i badekaret med vann og kaustisk soda! Mine to plater var helt ødelagte av fastbrent fett og dritt, de så ikke ut! Vasket dem med alt mulig, også i oppvaskmaskinen, og overflaten ble jo ren men de var allikevel utrolig flekkete og ekle.
Prøvde ut tipset til Angelique i dag. Jeg la platene i badekaret, dekket dem med vann og kaustisk soda og lot dem ligge der i et par timer. Så skrubbet jeg dem med stålull.

Nå ser de HELT splitter nye ut! Ikke EN flekk, de ser ut som om de kommer rett fra fabrikken.

Takk Angelique!

Så supert!!!

Ja jeg har selv sett at det har hjulpet
Mine plater var absolutt helt ille.fastbrent mat og sjoldete og grusomme
Ingenting hjalp, ikke sterk manns omgang med stålull engang.
Med kaustisk soda var det bare en lek og en drøm ...og stekeplatene ble som nye!!!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:50   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Ja'a, trengte jo nesten ikke å skrubbe engang! Bare gikk forsiktig over med stålullen og vips så var alt borte! Tidligere har jeg jo brukt alle musklene jeg har på stålull-skrubbing uten noe som helst resultat.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:49   #6
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Da vet jeg hva som skal skje i morgen!

Takk for tips.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:19   #7
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Oi, dette må jeg prøve. Takk for tipset ja.

__________________
Ibland säger man at man kan dö i morgon (för at man vil kjöpa något fint)
men man kan inte dö,
i alla fall inte i morgon
Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 12:07   #8
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Dette må jeg få testet snart på våre plater også. De trenger det.

Bare pass på så dere ikke får kaustisk soda i øynene, og bruk hansker... Det er fryktelig basisk og dermed veldig sterkt for hud og slimhinner. Ingen barn i nærheten heller!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 12:13   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Ja, dere skulle sett meg da jeg holdt på, panikken stod i øynene og jeg var livredd. Turte såvidt å ta i boksen, og løp ut av badet og lukket døren igjen da jeg hadde helt det i karet. Turte nesten ikke åpne døren etterpå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 13:26   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Hvor får man kjøpt dette, og hvor mye brukte du?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 13:27   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Kjøper det i vanlige butikker, flasken er helt lik Plumbo-flasken med med en annen (rød, gammeldags) etikett. Du finner den i hylla med Plumbo, stålull osv.
Tror faktisk jeg brukte en halv flaske. Fylte først badekaret med vann, etter å ha lagt platene i (ikke helt fullt, men vannet var vel ca. 10 cm over platene), og så drysset jeg sodaen utover hele vannet og lot det ligge i ca. 2 timer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:14   #12
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Kan en bruke dette på risten også? Det er den jeg sliter med å få ren. Resten av ovnen og platene er selvrens så det går greitt, men risten skulle jeg gjerne hatt et godt råd for å få skinnende ren.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:19   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Kan en bruke dette på risten også? Det er den jeg sliter med å få ren. Resten av ovnen og platene er selvrens så det går greitt, men risten skulle jeg gjerne hatt et godt råd for å få skinnende ren.

Ja.

Eneste man ikke kan bruke det på er aluminiumsplater.
Noen stekeovner har det.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:26   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Ser alumuniumsplatene veldig annerledes ut enn andre?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:32   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ser alumuniumsplatene veldig annerledes ut enn andre?

Det er annet metall.

Jeg brant fast noe skikkelig ekle guffegreier i en aluminiums kjele en gang.
Puttet oppi vidundermiddelet og vann og lot det stå.
Kjelen måtte kastes etterpå for å si det slik.
Ble helt ødelagt.


Jeg bruker forresten kaustisk soda når jeg luter gamle møbler også.
Resultatet blir kjempefint
Nøytraliserer med eddik, den 27%
Så bruker jeg en gammel ullsokk og bivoksplater bløtet i litt whitespirit (så det er en tykk grøt)
Så smører jeg dette på møblet og gnukker og gnir så det kommer ordentlig inn i treverket.
Møblene blir så fine

Skikkelig avsporing

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:56   #16
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ser alumuniumsplatene veldig annerledes ut enn andre?

Polyanna, da, dette burde du vite! Aluminium korroderer veldig lett i veldig basiske miljø.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:00   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Og aluminium og dens reaksjon på kaustisk soda er grunnen til at man skal være litt forsiktig med å behandle ting med slike virkemidler. Man vet aldri hvordan metallet reagerer på behandlingen, og hvor store, usynlige skadeeffekter det kan ha hatt. Klart, det er kult at man får stekeplater som er like fine som nye bare ved å bade dem i litt kaustisk soda, men det er ikke helt uskyldige greier man opererer med. Bare for å vifte med en liten pekefinger. Når man tapper vannet ut av badekaret går det igjennom rører og diverse, så jeg ville iallefall ha fylt opp badekaret med mer vann før jeg tappet ut, for å beskytte rør og slikt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:00   #18
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Men.. Det kommer ingen "farlige stoffer" av platen etterpå, når de blir varme, altså? Skjønner jo at jeg må skylle godt, da..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:06   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Men.. Det kommer ingen "farlige stoffer" av platen etterpå, når de blir varme, altså? Skjønner jo at jeg må skylle godt, da..

Nei, det er det ikke. Det som skjer er at stål og glass ikke korroderer så veldig i basiske miljø, men det gjør sikkert mye av fettet og slikt som er på platen. Så det etses på en måte bort. Skyller man godt av platen etterpå, så er det borte fra platen. Men selve behandlingen kan ha skadet platen, men det vet man jo ikke før det eventuelt smeller.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:10   #20
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaustisk soda på "ødelagte" stekeovns-plater

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nei, det er det ikke. Det som skjer er at stål og glass ikke korroderer så veldig i basiske miljø, men det gjør sikkert mye av fettet og slikt som er på platen. Så det etses på en måte bort. Skyller man godt av platen etterpå, så er det borte fra platen. Men selve behandlingen kan ha skadet platen, men det vet man jo ikke før det eventuelt smeller.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kaustisk soda, stekeovnsplater


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no