Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-14, 23:28   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Eva Solo glass her også. De tåler alt i motsetning til Ikea glass som pulveriseres om de knuser (og det gjør de). Skal ha flere når det er tilbud.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 23:35   #42
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi drikker i slike gamle, 'uknuselige' glass. Kjøpt på loppis. Ei krone stykket. Som disse:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (20,8 KB, 6 visninger)
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 23:36   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Frokostservise er en salig blanding av kopper, tefat og asjetter i blåtoner og blått og hvitt. Alt brukt og billig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 23:51   #44
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Rosendahl Gran Cru over hele linjen. Ikke skår eller striper i vårt, vi er kjempefornøyd.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 20:32   #45
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Tallerkener fra Rosendahl,


Noen glass fra Rosendahl i samme serie, men de byttes nå ut med Ittala Kartio-glass. Synes ikke glassene fra Rosendahl har hold seg så fine. Mye skaper og skår etter noen år.

Har veldig sansen for Ittalas Teema-serie, så bytter kanskje til service derfra om det vi har nå blir utslitt.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 22:00   #46
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Disse glassene fra Ikea, tåler ganske mye.


Og dette serviset, Gordon Ramsay Maze i hvitt

Hvordan tåler Ramsayserviset hyppig bruk og vask i oppvaskmaskin?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 22:02   #47
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!


Dette fra Stavanger Flint, etter farmor og farfar. Av glass har vi diverse fra før vi flyttet sammen og noe fra Rice i melamin. :Pjaktisk:

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 22:08   #48
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi har både små og store Eva Solo-glass. Geniale. Til både frokost og middag har vi hvite Ikeatallerkner, samt noen mørkeblå Ikea frokostasjetter. Ikke veldig spenstig.
I tillegg bruker vi mye Melaminglass fra Søstrene Grene og Rice til ungene.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 22:55   #49
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Jeg har servise fra Figgjo som jeg ikke finner bilde av, og en salig blanding av glass.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 22:58   #50
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.


Dette fra Stavanger Flint, etter farmor og farfar. Av glass har vi diverse fra før vi flyttet sammen og noe fra Rice i melamin. :Pjaktisk:

Dette har jeg vokst opp med som kveldsmatservise, av alle ting. Gode minner

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 22:59   #51
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi har det samme Nada. Det har havnet i en kasse i kjelleren. Ingen vil ha det, men så er det litt for stilig til at jeg kvitter meg med det.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 23:13   #52
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi har tallerkener fra IKEA, 365+:


Skåler fra Iittala (de passer så fint i oppvaskmaskina):


Og glass fra Ica (man fikk glass hvis man handlet for så så mye):

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 23:25   #53
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi har det samme Nada. Det har havnet i en kasse i kjelleren. Ingen vil ha det, men så er det litt for stilig til at jeg kvitter meg med det.

Ren nostalgi er grunnen til at det brukes her. Om du vil bli kvitt det du har, vil det bli brukt med kjærlighet her.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 23:38   #54
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Ren nostalgi er grunnen til at det brukes her. Om du vil bli kvitt det du har, vil det bli brukt med kjærlighet her.

Det er ikke fra mitt barndomshjem, så det er vel derfor jeg ikke er så nostalgisk. Tror de som eier det skal få det tilbake, så tør ikke selge.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 09:09   #55
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Hvordan tåler Ramsayserviset hyppig bruk og vask i oppvaskmaskin?

Det holder veldig fint! Vi har bare knust én tallerken så langt, og det var da minstemann kylte den i gulvet. Like fint etter oppvaskmaskin.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 10:52   #56
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det holder veldig fint! Vi har bare knust én tallerken så langt, og det var da minstemann kylte den i gulvet. Like fint etter oppvaskmaskin.

Det høres bra ut!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 10:58   #57
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Disse fra Figgjo til frokost (jeg samlet da jeg var 16-18 omtrent. De knuser jo aldri! )



Skåler/dype tallerkner og middagstallerkner Iitala Origo


Og de samme glassene som Lille Rosin i store mengder, jeg har også kjøpt noen tilsvarende hos Søstrene Grene.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 13:45   #58
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Er det noen som vet om hvilke fysiske butikker/kjeder som fører Ramsay-serviset? Jeg har sett det hos Til bords, men fås det andre steder også?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 13:47   #59
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Er det noen som vet om hvilke fysiske butikker/kjeder som fører Ramsay-serviset? Jeg har sett det hos Til bords, men fås det andre steder også?

Ikke som jeg har sett. Vi kjøpte til røverpris på Til Bords.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 18:43   #60
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av Isrose, her.


Skåler fra Iittala (de passer så fint i oppvaskmaskina):

Aha! Det tipset skal jeg ta med meg. Sliter med boller som er vanskelige å stable, og mannen truer med å kaste dem...

Vi har forrøvrig også Rosendahl-glass med skår i...

Og serviset "Jasper Conran casual" som det også er hakk i. Tåler fint oppvaskmaskin, men ikke mannens "putt-alt-i-kummen-og-klirr-rundt"-oppvask. Passer fint i vårt gamle hus, så det får bli tross litt slitasje.



__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no