Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Når barna blir større, DA skal vi reise"

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-07, 00:24   #161
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg reiser gjerne charter, men får neller av Bamseklubb og liknende. For meg blir det bare et symbol på hvordan mange overorganiserer ungene sine. Hva med å bare være til, nyte og kose seg sammen?

Ok, så du synes vel at barnehage er overorganisering også du da? Eller hva fritidsaktiviteter som barna er med på, er det også overorganisering?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 00:30   #162
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Mitt hovedpoeng i denne tråden er derfor at det ikke er nødvendig å være redd for å gjøre det man har lyst til.

Jeg tror det er andre grunner (noe som denne tråden også gir tydelig svar på) som gjør at folk velger annerledes, men ikke bare at folk er redde. Man er vel ikke redd bare fordi man synes 3 mellomlandinger på vei til en eller anne plass på kloden på ferietur absolutt ikke er sjarmerende eller givende på noen som helst måte. For noen er det å reise synonymt med ro, fred, enkle løsninger, kort reisetid, organiserte turer osv. Det er ikke noe galt med det. Det passer ikke alle, men det passer nok de fleste en eller annen gang i livet.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 00:45   #163
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ok, så du synes vel at barnehage er overorganisering også du da? Eller hva fritidsaktiviteter som barna er med på, er det også overorganisering?

For min del virker bamseklubber og tilsvarende som overorganisering av ferie selv om jeg ikke mener at det bare er negativt.
Jeg tror mange unger får reddet ferieturen sin på grunn av bamseklubber.

Jeg synes ikke det kan sammenlignes med barnehage. Barnehage er et pedagogisk tilbud til barn når foreldre er på jobb. Fritidsaktiviteter derimot kan jeg se på som overorganisering i noen tilfeller, men også dette er positivt i "normale" doser.

Jeg synes det virker litt trist å være på ferietur og ha ungene på bamseklubb om dagene. Noe av det som er verdifullt med ferieturene våre er at vi får være sammen hele gjengen. Den tiden vi har sammen er så verdifull at den gir jeg ikke fra meg til en bamseklubb. Det å finne på ting sammen som både vi og ungene synes er spennende gir utfordring.
Hadde jeg vært interessert i å sole meg og å sitte på en bassengkant hadde jeg kanskje tenkt annerledes.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 03:45   #164
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

For min del virker bamseklubber og tilsvarende som overorganisering av ferie selv om jeg ikke mener at det bare er negativt.
Jeg tror mange unger får reddet ferieturen sin på grunn av bamseklubber.

Jeg synes ikke det kan sammenlignes med barnehage. Barnehage er et pedagogisk tilbud til barn når foreldre er på jobb. Fritidsaktiviteter derimot kan jeg se på som overorganisering i noen tilfeller, men også dette er positivt i "normale" doser.

Jeg synes det virker litt trist å være på ferietur og ha ungene på bamseklubb om dagene. Noe av det som er verdifullt med ferieturene våre er at vi får være sammen hele gjengen. Den tiden vi har sammen er så verdifull at den gir jeg ikke fra meg til en bamseklubb. Det å finne på ting sammen som både vi og ungene synes er spennende gir utfordring.
Hadde jeg vært interessert i å sole meg og å sitte på en bassengkant hadde jeg kanskje tenkt annerledes.

Jeg mener selvsagt ikke at det kan sammenlignes med barnehage, men omplassering av barn er det uansett hvordan man vender og vrir på det, og det synes ikke jeg er negativt. Jeg vet ikke hva dere tror de holder på med i Bamseklubben o.a. klubber med samme formål, men det er i alle fall mye spennende og med andre og flere barn som gjør at det stort sett er veldig morsomt for barna. Det er sportslige aktiviteter ute og inne, f.eks. riding, ballsport, karneval, tegn og spill, barneteater osv.
Fatter ikke hvorfor enkelte synes å tro at kun barn som er på ferie med foreldre som bare liker bassengkanten og paraplydrinker som liker dette. Slik er det nok ikke i virkeligheten.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 09:15   #165
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

*Kjenner i lilletærne at det blir en tur til Frankrike denne sommeren. Også.*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 09:18   #166
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

*Kjenner i lilletærne at det blir en tur til Frankrike denne sommeren. Også.*

Hvor i Frankrike reiser dere?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 09:44   #167
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hvor i Frankrike reiser dere?

Har en tendens til å havne nederst. La Croix Valmer er en deilig liten by.

For to år siden var vi i St. Maxime, massemasse mennesker, men herlig stemning allikevel!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 09:50   #168
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Sitat:

Jeg vet ikke hva dere tror de holder på med i Bamseklubben o.a. klubber med samme formål, men det er i alle fall mye spennende og med andre og flere barn som gjør at det stort sett er veldig morsomt for barna. Det er sportslige aktiviteter ute og inne, f.eks. riding, ballsport, karneval, tegn og spill, barneteater osv.

Jeg har sett program for slike aktiviteter. Vi studerte det da vi var på vår eneste chartertur. Alt så morsomt ut for barna. Det var ingen ting i veien med programmet, snarere tvert i mot. Alt så morsomt ut.

Sitat:

Fatter ikke hvorfor enkelte synes å tro at kun barn som er på ferie med foreldre som bare liker bassengkanten og paraplydrinker som liker dette. Slik er det nok ikke i virkeligheten.

Jeg tror mange barn kan like bamseklubber men jeg tror de barna som har passive foreldre i ferien er de som kanskje har størst behov. Barn som har foreldre som tar dem med på utflukter og på ulike aktiviteter hvor de er sammen som familie har ikke samme behovet.
Jeg kan se behovet for bamseklubb i tilfeller hvor foreldre skal gjøre "sine" ting som for eksempel å ligge ved bassengkanten på ei solseng. Slikt er jo i mange tilfeller fryktelig kjedelig for barna og da er nok bamseklubb desto viktigere for at barna ikke skal få en kjip ferie.
Jeg vil derimot synes det var rart dersom foreldre drar på spennende utflukter og sender barna i bamseklubb.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 09:52   #169
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Har en tendens til å havne nederst. La Croix Valmer er en deilig liten by.

For to år siden var vi i St. Maxime, massemasse mennesker, men herlig stemning allikevel!

Herlig!
Har bare vært innom St. Maxime, men det frister til gjentagelse.
Det er mange koselige byer langs kysten. Har ikke vært i Frankrike på noen år, men hadde vel en 6-7 år på rad der nede + at vi var der mye når jeg var barn.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 10:29   #170
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Selv om vi ikke har prøvd bamseklubb selv (men vurderer å prøve en gang det passer) skjønner jeg ikke helt argumentene på at man da ikke har familietid sammen eller at det er overorganisering av ungene. Man står gjerne opp mellom 07-09 og legger ungene gjerne passe seint på kvelden etter felles middag, og at to timer av alle disse timene skal ødelegge familiekosen eller at det er fordi foreldrene skal ligge alene ved bassenget hele dagen er vel litt å overvurdere tiden som eventuelt tilbringes der.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 10:30   #171
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Noen er krampeaktige familiemennesker.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 10:37   #172
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Jeg reiser som sagt ikke på denne typen ferie, fordi jeg ikke liker konseptet, men jeg har ingenting prinsipielt i mot bamseklubb. Jeg tar med meg mine foreldre på barselturen vår til Brasil, og ikke aller mest fordi jeg ønsker å tilbringe ferien med dem. :innrømmer: I min verden er det ikke det minste galt i at to voksne kjærester ønsker å ha litt tid for seg selv også, uten at det er noen grunn til å rope dysfunksjonell familie, dårlig morTM osv. :shallow Hal:

Jeg siterer en gammel sjef av meg: Det er søren ikke noe poeng å reise på charter fordi det er så enkelt med barna, for den dumme bamseklubben er bare åpen noen få timer for dagen!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 12:18   #173
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har sett program for slike aktiviteter. Vi studerte det da vi var på vår eneste chartertur. Alt så morsomt ut for barna. Det var ingen ting i veien med programmet, snarere tvert i mot. Alt så morsomt ut.



Jeg tror mange barn kan like bamseklubber men jeg tror de barna som har passive foreldre i ferien er de som kanskje har størst behov. Barn som har foreldre som tar dem med på utflukter og på ulike aktiviteter hvor de er sammen som familie har ikke samme behovet.
Jeg kan se behovet for bamseklubb i tilfeller hvor foreldre skal gjøre "sine" ting som for eksempel å ligge ved bassengkanten på ei solseng. Slikt er jo i mange tilfeller fryktelig kjedelig for barna og da er nok bamseklubb desto viktigere for at barna ikke skal få en kjip ferie.
Jeg vil derimot synes det var rart dersom foreldre drar på spennende utflukter og sender barna i bamseklubb.

Dette innlegget var i det minste ærlig på hva man tenker om barn som får være med på et par timers aktivitetsklubber på feriesentere. De har PASSIVE foreldre, som ikke tar barna med på utflukter og ulike aktiviteter...
Jaha, da er det vel sånn da, at det å ha aktiviteter et par timer fra 10-12, gjør det umulig å reise på "utflukter" eller finne på familieaktiviteter resten av dagen? Og hva med de barna som er i Bamseklubb mens deres småsøsken sover formiddagslur? Er det mer familievennlig å la de små sove i et bilsete, på fanget i en buss, eller ute i varmen?

Kan hende er dessuten det å leke i bassenget det mange barn har mest lyst til i 30 varmegrader. Kan hende sitter mange foreldre rundt bassenget for å passe på barna sine mens de leker timesvis i vannet. Selv trives jeg best i skyggen, og skulle gjerne kjørt fra sted til sted rundt om på reisemålet. Det venter jeg imidlertid med til jeg opplever at barna mine har mer glede av det.

Det blir litt dumt å legge egne krav til kvalitetsferie og familiehygge over på alle andre. Jeg gidder ikke stresse så veldig hverken med antall verdensdeler eller store kultursprang akkurat nå. Jeg synes det er greit at andre har hørt om stedene vi har vært, og jeg ser ikke noe galt i at barna opplever at de har hatt en ferie med opplevelser som DE opplever som bra. At andre velger annerledes når de reiser med sine, får så være, men å sette merkelappen PASSIV på meg, se det synes jeg vitner om en klokketro på egen fortreffelighet og at man selv innehar den eneste oppskriften på hva som er en god FAMILIEferie.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 13:05   #174
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Før ungen blir to år, DA må vi passe på å reise

... for barn inntil to år flyr gratis. Vi reiser på ferie til Italia i to uker i Juni, og kommer hjem DAGEN FØR toårsdagen til jenta. Bra beregna eller?





Når det gjelder bamseklubb har jeg ikke gjort meg opp noe mening, for jeg vet ikke hva det går ut på. Ungen vår er for lita til at det er aktuelt enda. Men jeg har ingen problemer med å se for meg at noen barn synes det er morsommere å leke med andre barn på samme alder enn å henge sammen med foreldrene absolutt hele ferien. Litt avveksling skader sikkert ikke for noen, hvis det er snakk om et par timer noen dager. Men for min egen del er jeg ikke så glad i å tilbringe for lang tid på slike typiske resorts i byer som består av så og si kun slike. Ei uke på svarteste vinteren går greit, da er behovet for sol og varme kanskje nok, men to uker er for lenge, og på sommeren så er det så utrolig mange andre steder jeg heller vil reise til. Men folk har jo forskjellige behov. Jeg er som sagt av typen som ikke lar meg stresse opp, og i likhet med Tinetoff synes jeg research, kartlesing, planlegging og organisering i forkant, samt impulsive endringer og planlegging underveis også er en del av ferien som jeg setter stor pris på, så for meg er ikke behovet så stort for å komme til ferdig opplagt ferie. Men jeg skjønner veldig godt at mange synes det er deilig, og velger dette, ikke bare fordi de tror at dette er den eneste muligheten man har med små barn, men fordi det er det de har behov for selv.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-05-07 kl 13:22.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 13:06   #175
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Før ungen blir to år, DA må vi passe på å reise

Viktig poeng. Det var ganske surt å måtte betale for seter til to unger nå i juni.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 13:19   #176
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Dette innlegget var i det minste ærlig på hva man tenker om barn som får være med på et par timers aktivitetsklubber på feriesentere. De har PASSIVE foreldre, som ikke tar barna med på utflukter og ulike aktiviteter...
Jaha, da er det vel sånn da, at det å ha aktiviteter et par timer fra 10-12, gjør det umulig å reise på "utflukter" eller finne på familieaktiviteter resten av dagen? Og hva med de barna som er i Bamseklubb mens deres småsøsken sover formiddagslur? Er det mer familievennlig å la de små sove i et bilsete, på fanget i en buss, eller ute i varmen?

Kan hende er dessuten det å leke i bassenget det mange barn har mest lyst til i 30 varmegrader. Kan hende sitter mange foreldre rundt bassenget for å passe på barna sine mens de leker timesvis i vannet. Selv trives jeg best i skyggen, og skulle gjerne kjørt fra sted til sted rundt om på reisemålet. Det venter jeg imidlertid med til jeg opplever at barna mine har mer glede av det.

Det blir litt dumt å legge egne krav til kvalitetsferie og familiehygge over på alle andre. Jeg gidder ikke stresse så veldig hverken med antall verdensdeler eller store kultursprang akkurat nå. Jeg synes det er greit at andre har hørt om stedene vi har vært, og jeg ser ikke noe galt i at barna opplever at de har hatt en ferie med opplevelser som DE opplever som bra. At andre velger annerledes når de reiser med sine, får så være, men å sette merkelappen PASSIV på meg, se det synes jeg vitner om en klokketro på egen fortreffelighet og at man selv innehar den eneste oppskriften på hva som er en god FAMILIEferie.

Det var da svært som du overtolket innlegget mitt da

Selvsagt er foreldre passive i de timene de ligger ved bassengkanten. Hva vil du ellers kalle dem? Jeg har ikke sagt at det er noe galt med bamseklubber. Det jeg sier er at jeg tror behovet er størst hos dem som er interessert i bassengliv. Jeg har heller aldri sagt at det er galt å ligge ved bassengkanten og å ha bamseklubb. Det passer bare ikke for meg. Hvordan du får det til å bli en klokketro på egen fortreffelighet er helt merkelig og faktisk ganske frekt.

Jeg tror også du tolker passiv som noe negativt. Mener du at å være passiv er negativt?

Jeg har sagt at bamseklubb ikke passer for OSS. Det betyr ikke at jeg kan se at det kan være positivt for andre. Det er en viss forskjell der For meg er det viktig å være sammen med ungene på dagtid i ferien og finne på andre ting enn å være på hotellet fordi det ikke passer for oss.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 15:53   #177
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Jeg tror mange barn kan like bamseklubber men jeg tror de barna som har passive foreldre i ferien er de som kanskje har størst behov. Barn som har foreldre som tar dem med på utflukter og på ulike aktiviteter hvor de er sammen som familie har ikke samme behovet.
Jeg kan se behovet for bamseklubb i tilfeller hvor foreldre skal gjøre "sine" ting som for eksempel å ligge ved bassengkanten på ei solseng. Slikt er jo i mange tilfeller fryktelig kjedelig for barna og da er nok bamseklubb desto viktigere for at barna ikke skal få en kjip ferie.
Jeg vil derimot synes det var rart dersom foreldre drar på spennende utflukter og sender barna i bamseklubb.

Jeg har meget aktive foreldre. De leier bil hele oppholdet hvor de enn er hen i verden. Vi barna fikk alltid være med når vi var yngre. Noen ganger var det mrorsomme aktiviteter, andre ganger dørgende kjedelige ting de ville oppleve. Mange ganger var vi på Sunwing, og der likte jeg og min søster oss aller, aller best. Vi fikk mange nye venninner, lagde radioprogrammer sammen med våre norske, svenske, danske og tyske venner og vi virkelig koste oss i minicluben og senere club 13 som det het der den gangen... og for ikke å glemme, det var VI barna som ville være der, og ikke foreldrene våre som meldte oss på for å late seg selv ved poolen. Så, nei, det er nok for all slags barn og all slags foreldre gitt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 15:58   #178
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Viktig poeng. Det var ganske surt å måtte betale for seter til to unger nå i juni.

Vi må være gale, for vi har valgt å betale for eget sete til vår jente de siste to reisene vi har vært på. Jepp, det koster, men gud bedre så deilig å slippe å ha en 11 kilos jente med maur i rompa på fanget i 8-9 timer. Vel verdt pengene synes jeg.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 17:14   #179
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ok, så du synes vel at barnehage er overorganisering også du da? Eller hva fritidsaktiviteter som barna er med på, er det også overorganisering?

For meg er ferie ferie og hverdag hverdag. I hverdagen kommer man ikke unna en viss ooverorganisering samme om man prøver åp holde igjen. ferien kan man velge slikt bort. Heldigvis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 18:24   #180
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det var da svært som du overtolket innlegget mitt da

Selvsagt er foreldre passive i de timene de ligger ved bassengkanten. Hva vil du ellers kalle dem? Jeg har ikke sagt at det er noe galt med bamseklubber. Det jeg sier er at jeg tror behovet er størst hos dem som er interessert i bassengliv. Jeg har heller aldri sagt at det er galt å ligge ved bassengkanten og å ha bamseklubb. Det passer bare ikke for meg. Hvordan du får det til å bli en klokketro på egen fortreffelighet er helt merkelig og faktisk ganske frekt.

Jeg tror også du tolker passiv som noe negativt. Mener du at å være passiv er negativt?

Jeg har sagt at bamseklubb ikke passer for OSS. Det betyr ikke at jeg kan se at det kan være positivt for andre. Det er en viss forskjell der For meg er det viktig å være sammen med ungene på dagtid i ferien og finne på andre ting enn å være på hotellet fordi det ikke passer for oss.

Jeg tolket deg dithen at de foreldrene som var ved bassenget var late foreldre som helst tenkte på sitt eget behov for sol og basseng. Å være passiv er ikke spesielt positivt i mine øyne. Passiv tolket jeg som å ikke delta i lek eller bare sitte stille uten å gidde å være spesielt opptatt av annet enn egne behov. Beklager hvis det var å overtolke.

Til slutt synes jeg nok at du beskriver din form for ferie som en bedre løsning, generelt. Det synes jeg kanskje var litt overmodig.

Ser at vi er enige om at man er forskjellige, og vi får kanskje konkludere med at jeg ikke finner deg i nabosolsenga på Mallorca til høsten

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no