Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor ofte kjøper dere nye dyner/puter?
En gang i året eller oftere 2 1,46%
Annethvert år 2 1,46%
Etter 3-4 år 19 13,87%
Sjeldnere 114 83,21%
Deltakere: 137. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-11, 20:08   #21
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Er det vi som er så zpezielle altså? Vi har ikke dundyner da, men fiberdyner fra Høie. Synes de blir flate og slaskete etterhvert og føler de er fulle av midd, fett, hud osv. De er jo så store at jeg ikke føler det blir rent nok i vaskemaskinen. Og dobbeltdyner skjønner jeg ikke at man får inn engang.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:08   #22
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Skifte dyner? Hva blir det neste? Skifte dynetrekk? Vaske håndklær?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:14   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Vi har bare dun, både puter og dyner. De har middtrekk under det vanlige dynetrekket og vi renser dem en gang i året i tillegg til at de blir vasket litt nå og da gjennom året. Jeg foretrekker å legge litt ekstra i kvalitet, heller enn å kaste slikt årlig. Dobbeldyner har vi ikke, og de vanlige får fint plass i vaskemaskinen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:15   #24
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Jeg bruker bare sommerdyne hele året, og den er så tynn at den fint går i maskina.

  Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:17   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Skifte dyner? Hva blir det neste? Skifte dynetrekk? Vaske håndklær?



Vi kaster definitivt ikke dyner og puter med mindre de er veldig slitte, og Tempurputen min har jeg hatt leeeenge. Den har blitt vasket en del og må nok snart byttes ut siden den ikke er helt god lenger, men da snakker vi flere år enn jeg husker. Dynen vår kjøpte vi da vi flyttet sammen (dobbeldyne), og det er jo ikke to år siden en gang. Vi lufter det mye, særlig når det er minusgrader, og bytter trekk to ganger i året. Skifte ut puter en gang i året høres helt hinsides ut for meg, i hvert fall... De gamle dynene våre er reservedyner, med mindre de er skikkelig stygge, da får de dø.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:17   #26
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg bruker bare sommerdyne hele året, og den er så tynn at den fint går i maskina.

Ungane har berre sommardyner, så den er grei. Og det er jo helst hjå dei det skjer uhell også. Ikkje at me har vore plaga med det. Bank i bordet. Men våre dyner sliter eg med å få plass til i trommelen. Får jo plass, men redd trommelen skal ta kvelden pga. tyngden.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:18   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Vi har vel seks vinterdyner og seks sommerdyner (minst) i huset, det ville blitt veldig dyrt å bytte ut alle disse etter et år eller to.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:19   #28
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Jeg investerte i dundyner av god kvalitet da jeg var gravid med første, tok det fra det ubrukte klesbudsjettet mitt. Slike dyner trodde jeg omtrent gikk i arv? Bytte annethvert år høres frytkelig sløsete ut i mine ører.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:19   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Min dyne ble kjøpt i 1996, tror jeg. Mannens aner jeg ikke når ble kjøpt. Ungene sine ble kjøpt når de ble for store til babydyna. Putene har vi vel heller ikke skiftet de siste 5 årene ... Tempurputa mi er fra 90-tallet en gang, og jeg nekter å bytte den ut! Den er mye bedre enn nyere Tempurputer jeg har prøvd.

Men siden dette er noe man tydeligvis burde gjøre, så kanskje det setters på ønskelisten til jula 2011?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:20   #30
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

dobbeltdyne

Vi skifter puter med ujevne mellomrom, dyner veldig sjelden.

Det går så fint så, den er 230x230. Vi har alltid hatt dobbeldyne. Begynte med at jeg var au pair i london, og der har alle sånn dyne. Kjøpte meg selv da jeg kom hjem og da jeg fikk kjæreste fikk han hversågod flytte inn i den.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:21   #31
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Vi bytter ikke etter 1-2 år, vi altså. Våre er sikkert 4 år og vi er ikke så flinke til å vaske dem.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:21   #32
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Men våre dyner sliter eg med å få plass til i trommelen. Får jo plass, men redd trommelen skal ta kvelden pga. tyngden.

Maskina vår tåler åtte kilo, og det har gått helt fint så langt.

  Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:21   #33
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Mi dundyne er 10 år. Mannen sin er enno eldre. Har ikkje planer om å skifte dei, har ikkje tenkt den tanken. Puter veit eg ikkje. Dei er nesten like gamle trur eg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:22   #34
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Det er svært sjelden vi kjøper nye dyner, men når vi gjør det så sirkuleres de gamle. Dvs vi tar de med til hyttene eller til gjesterommet. Da hender det at de eldste blir kastet.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:23   #35
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Tempurpute kan vel ikke vaskes? Jeg byttet nettopp ut min etter ca 10 års bruk, men da var den sliten og flat.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:23   #36
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Dynes og puter skiftes bare om de blir for klumpete eller tynne/slafsete eller slitte. Ikke ellers. De vaskes med jevne mellomrom i vaskemaskinen og jeg ser ingen grunn til å bytte ut dem så ofte akkurat.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:27   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Tempurpute kan vel ikke vaskes? Jeg byttet nettopp ut min etter ca 10 års bruk, men da var den sliten og flat.

Joda, jeg har vasket min jeg, og den er helt fin fortsatt. Null problem. Tromler den ikke da, selvsagt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:28   #38
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Vi har fiberdyner og puter. Dynene byttes hvert 4-5 år, putene ca annethvert år. De blir tynne og kjipe etterhvert. Jeg liker fluffy dyner og puter.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:31   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Må man bytte dem noe særlig ofte? Jeg fikk ny for et par år siden, og tenker da jeg har den i 10 år til, minst?
Mine foreldre byttet aldri sånt tror jeg, jeg visste ikke at det gikk an (?) før en venninne av meg lånte en dyne av meg da vi studerte og påpekte at det ikke var normalt at senga lakk fjær som en annen høne.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:34   #40
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Putene skiftes hvert annet år ca., dyner omtrent aldri?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no