Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-22, 09:18   #141
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Min sin har kun automat og lever fint med det.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 09:24   #142
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Jeg opplever at giringen tar ENORMT med fokus i innviklet bykjøring. Når man skal styre seg gjennom en rundkjøring med masse trafikk i alle felt, så er det å skulle løse ut et digert dieseldrog og velge riktig gir og hva har du, et ganske stort, ekstra stresselement.

På landevei er det ikke noe vanskelig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 09:35   #143
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Enig, Polyanna. Jeg tenkte også på den andre dagen at jeg tror nok mengden man kjører i by påvirker synet på hvor krevende det er å lære seg manuelt gir.

Når det er sagt: Om vi hadde hatt en bil med manuelt gir, hadde vi sikkert tenkt at storebror skulle lære det. Han er egentlig såpass uinteressert i å kjøre at vi skal være glad om han får tatt lappen i det hele tatt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 09:36   #144
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

J
Jeg tror bare ikke det har så mye å si i forhold til pris eller antall kjøretimer på kjøreskole. Det mekaniske med å få bilen til å «lystre» øver man vel stort sett på hjemme.

Dette kommer jo veldig an på. Jeg lærte å kjøre midt i bykjernen i Oslo og jeg brukte mye tid på å få trafikkbildet i kombinasjon med giring til å sitte. Det var ikke mulig for meg å øvelseskjøre inne i sentrum på samme måte.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 09:57   #145
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg opplever at giringen tar ENORMT med fokus i innviklet bykjøring. Når man skal styre seg gjennom en rundkjøring med masse trafikk i alle felt, så er det å skulle løse ut et digert dieseldrog og velge riktig gir og hva har du, et ganske stort, ekstra stresselement.

På landevei er det ikke noe vanskelig.

Det er sikkert der det ligger, ja. Jeg har bare prøvd å lære meg i Bergen, Stavanger og Oslo og har gitt opp gir.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 10:05   #146
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg opplever at giringen tar ENORMT med fokus i innviklet bykjøring. Når man skal styre seg gjennom en rundkjøring med masse trafikk i alle felt, så er det å skulle løse ut et digert dieseldrog og velge riktig gir og hva har du, et ganske stort, ekstra stresselement.

På landevei er det ikke noe vanskelig.

Det kan du kanskje ha rett i. Jeg lærte å kjøre bil i en liten by på Østlandet - to lyskryss og noen rundkjøringer. Jeg kan ikke huske at jeg brukte noe som helst energi på å gire. Og da jeg begynte å kjøre bil i Oslo, så hadde jeg hatt lappen i over 10 år. Dermed satt giringa på automatikk.

Vi hadde bil med manuelt gir da snuppa var liten. Jeg tenkte ikke over at det var strevsomt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 10:15   #147
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Jeg tror det er en fordel å lære seg trafikkbildet med automat. Deretter giring og deretter øvekjøre nok til at giringen blir automatisert før oppkjøring. Av det følger at å kjøre opp med manuell vil koste mer i både tid og penger, enn å kjøre opp med kun automat. Dette må veies opp mot at biler med automat koster mer.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 10:41   #148
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Vi er strålende fornøyd med egen løsning for å få gutt trygg i trafikken og kommer til å gjøre det samme med jente.
Innkjøp av mopedbil (automat) med lærekjøring fra 15 år, ut i trafikken alene fra 16 år, mest i egen lille by, men også lov til å kjøre til og i de nærmeste større byene. Et par timer sammen med faren i bil med manuell gir før kjøretimene startet i februar.

Dette gjorde sitt til at han har lært å lese trafikkbildet godt nok til å kunne lære å beherske giringen og mangler nå egentlig kun sikkerhetskurs på bane og vei før han er klar til oppkjøring etter kun det som er obligatorisk.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 10:59   #149
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Frøy: Jeg er enig i at det kan være en god løsning der du bor. Men å slippe ungene ut i en mopedbil i Oslo-trafikken står for meg som fullstendig uaktuelt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 11:00   #150
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Frøy: Jeg er enig i at det kan være en god løsning der du bor. Men å slippe ungene ut i en mopedbil i Oslo-trafikken står for meg som fullstendig uaktuelt.

Ja, glemte jo en setning på slutten der at jeg ser at dette nok ikke er løsningen for alle, forskjell på Oslo og min lille "by" med under 10.000 innbyggere.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 11:04   #151
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Det er jo i det hele tatt utrolig forskjell på hvor man bor i forhold til omfang av kjøreopplæringen. Der jeg vokste opp, bestod bykjøringen i en tur til nærmeste rundkjøring liksom; mens jeg hadde mine ordinære kjøretimer i Pilestredet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 11:09   #152
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er sikkert der det ligger, ja. Jeg har bare prøvd å lære meg i Bergen, Stavanger og Oslo og har gitt opp gir.

Tja, jeg har nå lært å kjøre i Stavanger, jeg da.

Neida. Men dette er nok forskjellig hvordan folk opplever.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 11:25   #153
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Jeg ser også at geografi spiller sterkt inn her. Hos oss er det tidvis et kaotisk trafikkbilde (har ikke sluppet 17-åringen til i rush-trafikken helt enda da), i tillegg til at flere av de støre "kjøre" arbeidsplassene i større grad har el- eller automatgir. For eldste er det ingen stor sak å skulle ha manuelt gir (når vi i tillegg ikke har tilgang til å øvelseskjøre med det). Med mellomste som kanskje har større sjanse for å velge en yrkesfaglig retning, vil vi kanskje gjøre en annen vurdering når den tid kommer.

Husker også at giring var et stressmoment da jeg skulle lære å kjøre bil. Nå går det helt greit, selv om det går lang tid mellom hver gang jeg får bruk for å praktisere.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 12:29   #154
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Jeg girer hver eneste dag, bruker aldri elbilen. Jeg kommer ikke til å bytte ut bilen min før jeg må, og satser på at den lever noen år til. Det er min bil eldste kommer til å bruke når han får lappen. Hvis han vil bruke den nå han ta lappen på manuelt gir.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 13:11   #155
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg opplever at giringen tar ENORMT med fokus i innviklet bykjøring. Når man skal styre seg gjennom en rundkjøring med masse trafikk i alle felt, så er det å skulle løse ut et digert dieseldrog og velge riktig gir og hva har du, et ganske stort, ekstra stresselement.

På landevei er det ikke noe vanskelig.

Aldri tenkt på det som noe problem i by , hadde hatt lappen i to år da jeg flyttet til Oslo , men kjørt lite.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 15:44   #156
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Aldri tenkt på det som noe problem i by , hadde hatt lappen i to år da jeg flyttet til Oslo , men kjørt lite.

Ikke jeg heller. Hadde til og med bil med gir alle de årene jeg bodde i USA og kjørte mye.

Men det er ingen tvil om at det er mye lettere å lære å kjøre bil med automat enn med manuelt gir. Det sier også kjørelærerne.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 16:11   #157
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Jeg mener selv at jeg er en bedre sjåfør når jeg må gire for da mister jeg ikke fokus så lett. Kjører jeg med automat mister jeg lett fokus på kjøringen. Og har bilen i tillegg skjermer her og der, og masse funksjoner blir jeg ihvertfall distrahert. Så en stor, gammel dieselbil passer meg bra.
Og jeg synes bakkestart er enklere med girbil, men det handler kanskje mest om vane.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 16:56   #158
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.


Men det er ingen tvil om at det er mye lettere å lære å kjøre bil med automat enn med manuelt gir. Det sier også kjørelærerne.

Ikke hvis man ikke pleier å kjøre med automat.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 18:58   #159
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Jo, det er jo derfor det er slik at en kan kjøre bil med automatgir hvis en har tatt lappen med manuell, og ikke motsatt. At det er uvant i starten er en ting, men det er mye vanskeligere å gå motsatt vei.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 20:05   #160
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre opp med manuelt gir eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jo, det er jo derfor det er slik at en kan kjøre bil med automatgir hvis en har tatt lappen med manuell, og ikke motsatt. At det er uvant i starten er en ting, men det er mye vanskeligere å gå motsatt vei.

Joda jeg skjønner det, men jeg har ikke kjørt med automat på 100 år, og aner ikke hva jeg skal gjøre i en bil med automat. Men jeg skjønner at jeg kommer til å finne ut av det ganske raskt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no