Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Maksimum tillatt tid med pressveer (-rier)?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 16:02   #21
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

en time effektiv trykking bruker å være grense, en og en halv om man har epidural. Undervegs må fosterlyd passes på, evnt fremgang vurderes og en må være sikker på at damen trykker riktig. Etter den tid kontaktes lege, og det vurderes ut fra fosterlyd og fosterets nivå i bekkenet om en skal hjelpoe til med tang, vakum eller om det er nødvendig med sectio (feks ved feilinnstillinger), eller om hun kan fortsette litt til (ser at det har blitt stor fremgang og barnet straks er ute ).

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:45   #22
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Tja, hadde epidural og hadde full åpning kl 08.00. Trykket han omsider ut med hjelp av vacum og tang 10.19, dvs. etter to timer og nitten minutter. Han hadde elektrode i hodet og var godt overvåket. Og vi endte med ruptur grad 3b.

__________________
08 09


Sist redigert av dutte : 17-09-08 kl 18:43. Årsak: la til.
dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 17:24   #23
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

De sier vel en time på sykehuset her. Venninden min brukte to timer, men så lenge de overvåker babyen og det ikke er noe fare så går det vel bra å overstige grensen?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 18:31   #24
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Maksimum tillatt tid med pressveer (-rier)?

Jeg presset i 1 time og 45 minutter. Hadde null kraft i pressriene etter at jeg hadde hatt 2 timer med nonstop åpningsrier, og fikk drypp for å stimulere. Vesla hadde elektrode på hodet, og da hun bæsjet i fostervannet mot slutten og de ikke fikk tak i lege for å bruke vakum, kom hun til verden ved hjelp av utvendig spenntak. Ei lita, myndig barnepleier snurpet sammen skjorta mi, la knærne mot magen min og presset med alt hun hadde gjennom to pressrier mens jeg brukte de kreftene jeg (ikke) hadde igjen.

Gravøren syntes dette så utrolig brutalt ut, men det hastet å få henne ut, og jeg var bare glad for hjelpen.

Det var imidlertid ingen som snakket om noen grense på tid, hvertfall ikke som jeg fikk med meg. Det som gjorde at det bråhastet med å få henne ut, var avføring i fostervannet mot slutten + utslag på overvåkningssonden som var festet i hodet hennes. Dette var på Ullevål.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...

Sist redigert av Arran : 17-09-08 kl 23:03.
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:29   #25
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Maximum tillatt tid med pressveer(rier)?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg aner ikke. Jeg brukte 15 min på førstemann, og 10 min på andremann. Men jeg skulle gjerne tatt det litt mer med ro slik at jeg slapp å sy liksom. La det få utvide seg sakte.

Med mine 45 minutter revnet jeg grad 3(heldigvis ble ikke lukke musklen skadd), så jeg tror ikke alltid at tiden har så mye å si. Hva slags hud man har spiller nok også en stor rolle her. Ikke var han spesielt stor i hodeomkrets heller(36 cm).

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 00:04   #26
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maksimum tillatt tid med pressveer (-rier)?

Jeg hadde pressveer i to timer med storesøster. Hun ble til slutt tatt med vakuum.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 09:21   #27
tøffelise
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 36
tøffelise har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Maksimum tillatt tid med pressveer (-rier)?

Nesten tre timer her også, det var overvåking på baby, de måtte bruke vakuum til slutt. Dette var også Ullevål.

tøffelise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
pressrier, trykketrang


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no