Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan skrive en kvittering?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-08, 23:15   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan skrive en kvittering?

Når man har solgt noe som privatperson? Det lurer jeg på

Pappa mente jeg bare kunne skrive en i Word, jeg kan kanskje det?

Hva skriver jeg i så fall da? Noen som kan gi meg en liten punkt for punkt tipsliste?

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 23:25   #2
tvillingmamma83
høyt og lavt
 
tvillingmamma83 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 228
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Sv: Hvordan skrive en kvittering?

jeg skriver en del kvitteringer men har ikke noe fasit svar, bare hvordan jeg gjør det.

jeg skriver f eks:

2/6 2009

grønnt teppet 40 kr

stuebord 300 kr

tot: 340 kr

betalt

ola nordmann ( mitt navn)

__________________
stolt mamma til gutta boys
tvillingmamma83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 23:40   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skrive en kvittering?

Sitat:

Mottatt kr. 234,75 for tre brukte tannbørster.
Oslo, 6. juni 2008
*HH*
signatur

Trenger man mer enn det, da? Hva skal kvitteringen brukes til?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 23:44   #4
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan skrive en kvittering?

Jeg har solgt noen tøybleier. Kjøperen bor i en kommune som gir støtte til tøybleiebrukere, de blir sponset med XXX antall kroner ved fremvisning av kvittering.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 00:08   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skrive en kvittering?

Dersom de blir sponset må muligens moms spesifiseres???

Men det blir litt merkelig alikevel når privatperson selger noe.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 00:11   #6
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan skrive en kvittering?

De er brukte og det skal stå i kvitteringen

Vedkomne må jo bare prøve, det spiller ingen rolle for meg. Jeg skal bare skrive kvitteringen.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 00:21   #7
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan skrive en kvittering?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Dersom de blir sponset må muligens moms spesifiseres???

Men det blir litt merkelig alikevel når privatperson selger noe.

Det er jo ikke moms på brukte tøybleier. så det er ikke nødvendig.
Det er jo bare å skrive har i dag solgt xxx antall brukte tøybleier til : xxx (kjøpers navn)
for kroner xxx
(underskrifter)
Selger :xxxx Kjøper: xxxx

Og dater kvitteringen øverst med stedsnavn og dagen du selger dem.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 07-06-08 kl 00:26.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 00:23   #8
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan skrive en kvittering?

Du kan skrive den i Word, men kan også skrive den for hånd. det skal ikke spille noen rolle.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no