Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Husleieloven og snømåking

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 11:02   #41
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husleieloven og snømåking

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Hehe, godt spørsmål...

Har man først en plen, så vil vel de fleste klippe den, for hvor pent er det med en overgrodd plen?

Det var ikke et tullespørsmål. Når man leier - noe vi gjorde før vi fikk oss fast jobb - så betyr det ikke nødvendigvis at man er i en fase av livet der "hus og hage" er en del av interesseområdet. Selv etter at vi kjøpte bolig var hage ganske nedprioritert, og vi ga egentlig bæng i åssen hagen så ut. Da jeg skulle ta fatt på plenen så var det nesten så at ljå måtte til. Men det var mitt valg, for jeg var ikke interessert i hage. Mannen er allergisk, og kan ikke ordne noe i hagen. Spesielt ikke gress. Så hva om folk ikke bryr seg om hvordan det ser ut i hagen? Er man pålagt å holde den vedlike da?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 11:32   #42
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husleieloven og snømåking

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det var ikke et tullespørsmål. Når man leier - noe vi gjorde før vi fikk oss fast jobb - så betyr det ikke nødvendigvis at man er i en fase av livet der "hus og hage" er en del av interesseområdet. Selv etter at vi kjøpte bolig var hage ganske nedprioritert, og vi ga egentlig bæng i åssen hagen så ut. Da jeg skulle ta fatt på plenen så var det nesten så at ljå måtte til. Men det var mitt valg, for jeg var ikke interessert i hage. Mannen er allergisk, og kan ikke ordne noe i hagen. Spesielt ikke gress. Så hva om folk ikke bryr seg om hvordan det ser ut i hagen? Er man pålagt å holde den vedlike da?

I privat bolig og eiendom så er man vel ikke pålagt det nei. Mulig evt borettslag kan komme å si at man må ta det, fordi at det skjemmer nabolaget.


Nå har jeg vært ute og gjort dagens gode gjerning forresten. Det laver ned her, så jeg gikk ut for å frese unna. Samtidig kom sokkelbeboeren ut og begynte med sitt. Han måkte gangveien, men da han kjørte vekk bilen for å ta parkeringen, så ba jeg han stille seg i et hjørne og se snill ut, og så freste jeg unna for han.

En som ble glad da gitt. Samtidig som han sto og trippet for å hjelpe meg. Ble vel litt feil for han at han som mann sto og så på, og jeg som dame jobbet og slet

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:12   #43
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husleieloven og snømåking

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

I privat bolig og eiendom så er man vel ikke pålagt det nei. Mulig evt borettslag kan komme å si at man må ta det, fordi at det skjemmer nabolaget.


Nå har jeg vært ute og gjort dagens gode gjerning forresten. Det laver ned her, så jeg gikk ut for å frese unna. Samtidig kom sokkelbeboeren ut og begynte med sitt. Han måkte gangveien, men da han kjørte vekk bilen for å ta parkeringen, så ba jeg han stille seg i et hjørne og se snill ut, og så freste jeg unna for han.

En som ble glad da gitt. Samtidig som han sto og trippet for å hjelpe meg. Ble vel litt feil for han at han som mann sto og så på, og jeg som dame jobbet og slet

Snøfreser ser jo litt gøy ut da. Da hadde "selv mor" ønsket å dra ut.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 12:17   #44
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Husleieloven og snømåking

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det var ikke et tullespørsmål. Når man leier - noe vi gjorde før vi fikk oss fast jobb - så betyr det ikke nødvendigvis at man er i en fase av livet der "hus og hage" er en del av interesseområdet. Selv etter at vi kjøpte bolig var hage ganske nedprioritert, og vi ga egentlig bæng i åssen hagen så ut. Da jeg skulle ta fatt på plenen så var det nesten så at ljå måtte til. Men det var mitt valg, for jeg var ikke interessert i hage. Mannen er allergisk, og kan ikke ordne noe i hagen. Spesielt ikke gress. Så hva om folk ikke bryr seg om hvordan det ser ut i hagen? Er man pålagt å holde den vedlike da?

Plenen må uansett vedlikeholdes, ellers kan den faktisk bli ødelagt. Erstatningsmessig er det fryktelig upraktisk. Den skal også levers tilbake i samme stand som når dere inngikk avtale.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:16   #45
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husleieloven og snømåking

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Snøfreser ser jo litt gøy ut da. Da hadde "selv mor" ønsket å dra ut.

Det er det, og jeg koser meg når jeg går ut for å ta snøen. Når jeg først har kommet ut, vel og merke...

Jeg går ikke ut bare for å stå der liksom. Må ha noe å gjøre, og da er jo snø en fin ting, egentlig.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:43   #46
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husleieloven og snømåking

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Plenen må uansett vedlikeholdes, ellers kan den faktisk bli ødelagt. Erstatningsmessig er det fryktelig upraktisk. Den skal også levers tilbake i samme stand som når dere inngikk avtale.

Glad jeg ikke leier lengre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:44   #47
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Husleieloven og snømåking

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Glad jeg ikke leier lengre.


Glad jeg snart ikke leier mer!

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no