Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Grunnlovsendring?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-12, 22:52   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Å ja, jeg fant det ikke - my bad (ut over at den er partipolitisk uavhengig og privat). Hvem står bak?

Nei, ikkje tingnett sida, men FP, eg rekna med at det var det mrs tingnett peikte på.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 22:53   #22
tingnett
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 7
tingnett er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg synest heller ikkje dette var så overbevisande, verken innlegget eller nettsida. Og eg føler meg ikkje meir opplyst om saka - ein apell om å stoppe ei endring, på ei nettside som ikkje er i stand til å gjere greie for kva denne endringa inneber? Eg vil vite kva dette dreier seg om, ikkje bare at det er "statskupp" i regi av politikarane og media. Det er ikkje retorikk eg kjøper.

Nå var jo dette et svar til deg som ganske interessant påpeker det faktum at du ikke hadde fått med deg saken, og ikke rettslæreren heller. Men leser du det som står på siden har du et grunnlag til å undersøke saken på egenhånd ved å kopiere linkene til Stortingsdokumentene.

Videre vil du finne endel om det både på underskrift.no, opprop.no, og facebook.com

Forøvrig var det et sørgelig lavt debattnivå her, omtrent som vgd.no.

tingnett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 22:56   #23
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av tingnett, her.

Grunnloven ivaretar menneskerettigheter som den er. Nå står det rtiktignok 'jevngodt' med statskupp. Ja de er folkevalgte, men har ikke opplyst velgerne tilstrekkelig ved valget i 2009. I en så viktig sak har folk rett til å uttale seg.

Men har du meir info om kva desse endringane går ut på?

Så vidt eg har skjønt, skal endringa tre i kraft frå 2014, ved 200-årsjubieumet. Ei grunnlovsendring må vel gjerast med 2/3 fleirtal over to stortingsperidar. Det betyr at dette kan ikkje avgjerast i mai.

Grunnloven vi har nå, likestiller ikkje utøving av ulike religionar. Religionsfridom er ein stadig viktigare menneskerett, i det stadig meir pluralistiske samfunnet vi lev i. Dette er bare eit døme på at ikkje "grunnloven ivaretar menneskerettigheter som den er".

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 22:57   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Såpass heftig bom, så tror jeg ikke du kan forvente deg noe bedre her....

Å være interrnssert i kildekritikk er ikke typisk VGd forresen?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 22:58   #25
tingnett
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 7
tingnett er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Haha. Underordnet? Ikke for meg, gitt. (Får ikke opp linken her)
Og selvsagt har det en betydning. Hvis siden er laget av vennene til ABB vil jeg selvsagt ikke legge vekt på den, er den laget av folk jeg har høy tiltro til kunne den være verdt en kikk. Nå: not at all.

Bill. mrk. Kildekritikk

Hvis du ikke får opp linkhenvisningene bruker du copy/paste. Dersom du hadde lest siden grundig ville du ikke kommet med den svært upassende ekstremistkommentaren din.

tingnett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 22:59   #26
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Det hadde vært aldeles utmerket om islam ble likestilt med kristendommen i Norges grunnlov, som i at de fjernet disse absurditetene om at kongen må bekjenne seg luthersk-evangelisk tro og et minimumsantall av Regjeringen likeså.

...men så vel er det visst ikke. Det står utfyllende om den foreslåtte grunnlovsendringen her, og det fremstår ikke spesielt verken skremmende eller reformerende i grunn.

At islam - eller noen annen religion - får egen blasfemiparagraf ved en grunnlovsendring er jo vås. Den såkalte blasfemiparagrafen ble fjernet for noen år siden, befant seg ikke i grunnloven, og rasismeparagrafen ble utvidet til å likestille både islam, kristendom og andre religioner, samt en del mindre frivillige aspekter ved folk som hudfarge, etnisitet og legning.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 22:59   #27
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

hvilke linkhenvisninger tenker du på?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:00   #28
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av tingnett, her.

Nå var jo dette et svar til deg som ganske interessant påpeker det faktum at du ikke hadde fått med deg saken, og ikke rettslæreren heller. Men leser du det som står på siden har du et grunnlag til å undersøke saken på egenhånd ved å kopiere linkene til Stortingsdokumentene.

Videre vil du finne endel om det både på underskrift.no, opprop.no, og facebook.com

Forøvrig var det et sørgelig lavt debattnivå her, omtrent som vgd.no.

Rettslærelæraren hadde fått med seg saken, men hadde ikkje tid til å diskutere han der og då.

Eg er veldig interessert i informasjon om dette, men eg vil ha saklig og godt begrunna informasjon. Eg finn ikkje linker til stortingsdokumenta på sida di, eg finn ubegrunna påstandar om statskupp og liknande. Eg vil vite kva dette dreier seg om, ikkje at det er eit statskupp...

Forrige lørdag var det forøvrig ein svært grundig sak i Aftenposten i papiravis om akkurat dette.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:03   #29
tingnett
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 7
tingnett er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Men har du meir info om kva desse endringane går ut på?

Så vidt eg har skjønt, skal endringa tre i kraft frå 2014, ved 200-årsjubieumet. Ei grunnlovsendring må vel gjerast med 2/3 fleirtal over to stortingsperidar. Det betyr at dette kan ikkje avgjerast i mai.

Grunnloven vi har nå, likestiller ikkje utøving av ulike religionar. Religionsfridom er ein stadig viktigare menneskerett, i det stadig meir pluralistiske samfunnet vi lev i. Dette er bare eit døme på at ikkje "grunnloven ivaretar menneskerettigheter som den er".

Saken var til votering første gang i 2008 jfr. Kirkeforliket. Ja det er riktig at det fordrer 2/3 flertall, men partiene har blitt enige om det seg i mellom jfr. den politiske avtalen av 2008. Jo, 210412 er siste votering. Det hele står beskrevet i dokumentet som tidligere nevnt for deg.

tingnett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:04   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Det hadde vært aldeles utmerket om islam ble likestilt med kristendommen i Norges grunnlov, som i at de fjernet disse absurditetene om at kongen må bekjenne seg luthersk-evangelisk tro og et minimumsantall av Regjeringen likeså.

...men så vel er det visst ikke. Det står utfyllende om den foreslåtte grunnlovsendringen her, og det fremstår ikke spesielt verken skremmende eller reformerende i grunn.

At islam - eller noen annen religion - får egen blasfemiparagraf ved en grunnlovsendring er jo vås. Den såkalte blasfemiparagrafen ble fjernet for noen år siden, befant seg ikke i grunnloven, og rasismeparagrafen ble utvidet til å likestille både islam, kristendom og andre religioner, samt en del mindre frivillige aspekter ved folk som hudfarge, etnisitet og legning.

Takk for lenke! Dette skal eg bruke god tid på å lese! Det er informativt og ryddig.

Det du skriv i siste avsnitt var det eg også stussa over og som fekk meg til å tenke at dette var veldig unyansert, dette vil eg vite meir om.

Blasfemiparagrafen eksisterer vel framleis, em er såkalla "sovende"?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:10   #31
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Fant litt informasjon her. Kort oppsummert: endring av grunnlov slik at staten ikke lengere skal drive religiøs virksomhet. I stede skal den understøtte Den norske kirke som folkekirke, og andre tros- og livssynssamfunn på lik linje.

http://www.kirken.no/?event=downloadFile&FamID=278919

Er ikke akkurat noe skummelt jeg kjenner for å protestere mot. Jeg synes vel heller at det er skummelt at noen finner dette skummelt.


Sist redigert av Libra : 01-05-12 kl 23:20.
Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:11   #32
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Det er jo intet annet enn fabelaktig å henvise til en kilde av en nettside som har helt blank side på sidene om Personvern og Vilkår og betingelser.
Og som svarer på spørsmålet om hvem som står bak sidene ved å henvise til at "vi" ikke vet hvem som står bak denne?
Trust me, jeg har møtt dem - iRL opp til flere ganger.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:13   #33
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Blasfemiparagrafen eksisterer vel framleis, em er såkalla "sovende"?

Det ble omtalt som at den ble fjernet da de behandlet endringene i 2009, men den står fremdeles i straffeloven - dog er det lovfestet at påtale bare finner sted når almenne hensyn krever det. Jeg vet ikke helt hva presendensen er på å benytte paragrafer med en slik formulering.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:14   #34
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Det er forsåvidt litt skummelt at man fortsatt skal sponse en spesifikk kirke, men at denne nå skal stå helt fritt til å rekruttere Kvarme-kompiser i så mange stillinger den måtte lyste. Jeg tror de klarer fint å være skumle helt uten hjelp fra Krekar.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:18   #35
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Hehe, og jeg som trodde jeg ikke fikk opp link til "denne siden". Et bevis på at det man sier om å unngå inderstreninger på nett er sant. Det ble altså henvist til Foreldreportalen? Jeje.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:25   #36
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Fant litt informasjon her. Kort oppsummert: endring av grunnlov slik at staten ikke lengere skal drive religiøs virksomhet. I stede skal den understøtte Den norske kirke som folkekirke, og andre tros- og livssynssamfunn på lik linje.

http://www.kirken.no/?event=downloadFile&FamID=278919

Er ikke akkurat noe skummelt jeg kjenner for å protestere mot. Jeg synes vel heller at det er skummelt at noen finner dette skummelt.

Her står det mer om arbeid med å oppdatere grunnloven.
http://www.aftenposten.no/meninger/F...l#.T6BO96NhiSM

Ja, den siste saken fann eg ei tid etter at eg hadde skrive HI. Oppklarande!

Eg synest også det er skummelt med så negative reaksjonar mot auka likestilling av religionar. Det skulle bare mangle!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:34   #37
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Nå har eg skumlese kirken.no-artikkelen. Informativt!

Kan ikkje du/de(?) som er så sterkt imot dette forslaget forklare korfor? Det kjem ikkje fram, verken av innlegga eller av nettsida.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:35   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av tingnett, her.

Spørsmålet om hvem er underordnet. Vi vet heller ikke 'hvem' som står bak denne siden. Det har heller ikke noen betydning. Innlegget vi svarte på her er interessant fordi nettopp det gjelder mange. Det er derfor underlig at man blir møtt med kverulantiske kommentarer.

Selvsagt vet vi hvem som står bak Foreldreportalen. De er på ingen måte anonyme eller skjult. Mange av oss som bruker forumet kjenner eller har møtt dem privat, for den del.

Og avsender av et budskap er aldri underordnet. Det er det første man sjekker, hvis man har et minimum av kunnskap om kildekritikk. Et politisk budskap fra en skjult forfatter, er det alltid grunn til å møte med skepsis. Vanligvis er det ikke en gang verdt å gidde å lese det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:53   #39
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Ja, den siste saken fann eg ei tid etter at eg hadde skrive HI. Oppklarande!

Eg synest også det er skummelt med så negative reaksjonar mot auka likestilling av religionar. Det skulle bare mangle!

Så etterpå at du allerede hadde lagt ut den andre linken. Artikkelen fra kirken.no var en grei gjennomgang av saken. Den viste jo også til en del uavklarte spørsmål som i bunn og grunn er ganske viktige.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 00:05   #40
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Så etterpå at du allerede hadde lagt ut den andre linken. Artikkelen fra kirken.no var en grei gjennomgang av saken. Den viste jo også til en del uavklarte spørsmål som i bunn og grunn er ganske viktige.

Eg hugsa ikkje om eg hadde lagt an ut, eller bare lese han. Det var lite respons på innlegget først, så eg har ikkje lenka til alt eg har eg har lese.

Eg syntest og kirken.no-saken verka grundig og god (og med forfattar!), så eg skal finlese litt grundigare ein dag eg har roa over meg.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no