Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-11, 09:32   #1
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Vi skal i morgen, og det er ikke mulighet for grilling. Hva tar vi med oss? Forslag? Baguetter av noe slag kanskje?

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 09:36   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Vi har også sånn, og har hatt med pastasalat noen ganger. Men grillet kylling er lettest, ferdig fra butikken. Med baguetter og cherrytomater til.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 09:47   #3
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Jeg pleier å ha med pastasalat og baguetter.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 09:48   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Pitabrød med stekt laks og salat.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 10:05   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Vi skal visst ha "korgafest og vi lager et flott koldtbord med det som dere tar med. Dere kan ta med søtt eller salt det er helt opp til dere." I mitt hode er "salt eller søtt" liksom "snop eller potetgull", men jeg antar det må være noe mer mat det er meninga.

Pastasalat hørtes ut som en grei ide.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 10:21   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Malama: Jeg vil anta de mener mat og dessert?
Samme opplegg hos oss senere i uka. Tror det blir noe pastasalat og frukt for vår del. Usikker på om det er mulighet for grilling da, men det blir uansett ikke for lite av det i sommerhalvåret..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 10:25   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

som i at det er det samme om vi tar med mat (salt) eller dessert (søtt)? Vet ikke, tenkte jeg skulle spørre dem hva de tenkte jeg, vi er jo førstegangs på dette her.

Men jeg tenker i alle fall å ta med noe mat. Folk kommer jo rett fra jobb (ikke jeg da, som er i permisjon, men resten) og kan gjerne slenge på noe dessertgreier også, kooooooose oss skal vi nok gjøre. Forhåpentligvis inne, det skal regne...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 10:37   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Malama: Jeg er ganske sikker på at de mener mat eller dessert, ja.

Vi har en tilsvarende neste uke og jeg lurer på om jeg skal bake pizzasnurrer i helgen og varme opp rett før festen starter.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 10:40   #9
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Pai er grei mat å ha med, eller eggerøre og spekeskinke.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 10:44   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Vi skal samme i ettermiddag og jeg aner faktisk ikke hva vi skal ha med. Tipper det blir til at jeg stikker innom ferskvaredisken i butikken og kjøper med noe karbonader og fiskekaker samt et godt brød vi kan ha til. Vi skal bare ha med mat til oss selv, og ikke til felles bord.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 12:20   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Vi har hatt med pastasalat.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 15:13   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Men er det til felles bord kan dere val ta med et digert fruktfat? Vi har gjort det, for alt blandes jo på koldtbordet, og frukt er alltid populært og kan plukkes til de ulike andre rettene.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 15:15   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Vi lager sånne bord i barnehagen. Det er helt fantastisk. Mat fra alle verdenshjørner.

Jeg pleier å ta med kake, for jeg er bedre til å bake enn å lage spennende fingermat. Paiene pleier å gå fort unna i likhet med pizzasnurrene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 15:37   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Vi har spleiselag i bhg hver sommer. Pai, salater, kjøttboller, ost og brød. Div. kaker og søtsaker etterpå.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 15:40   #15
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi skal visst ha "korgafest og vi lager et flott koldtbord med det som dere tar med. Dere kan ta med søtt eller salt det er helt opp til dere." I mitt hode er "salt eller søtt" liksom "snop eller potetgull", men jeg antar det må være noe mer mat det er meninga.

Pastasalat hørtes ut som en grei ide.

Av sitatet ditt så høres det veldig ut som vi har barn i samme barnehage (ettersom eg ser du hører til i Bergen òg). Eg skal lage pizzasnurrer med skinke tenkte eg, så langt minstemann er litt samarbeidsvillig. Det er lett å ta med, og lett å spise for de små som gjerne ikkje sitter noe særlig i ro.. Tenker at søt mat blir det nesten alltid nok av.

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 17:15   #16
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Sushi forsvant først i vår sommerfest sist uke. Genialt enkelt, spør du meg.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 19:28   #17
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Vi har og spleise-koldtbord i barnehagen som regel og jeg har ofte tatt med lefseruller og de forsvinner med en gang.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:23   #18
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Takk for masse tips. Festen er i dag, jeg har handler kyllingvinger som er ungenes favoritt, og en grillet kylling til oss voksne. Samt godt drikke, meierismør og frosne bagels som skal tine litt til Blir godt. Også har jeg bakt en langpanne sjokoladekake NAM!

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:34   #19
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Vi hadde i går - jeg bestilte takeaway fra kinarestauranten her

men vi hadde med mat til oss selv, og ikke koldtbord...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:34   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha med mat på bhg-avslutning, ikke grillling

Kyllingvinger var en god idé! Det skal jeg jammen vurdere til vår klassesommerfest på fredag.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no