Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver og ny "svigerfamilie"

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-10, 11:31   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julegaver og ny "svigerfamilie"

Det lakker mot jul, og dermed nye problemstillinger....

Nå ble jeg overrasket over å få spørsmål fra nykjærestens søsken og mor om hva jeg ønsker meg til jul? Og så jeg som er så vanskelig da... og ikke ønsker meg noe spesielt. Rødvin er en nyttig ting, er alt jeg har sagt. I tillegg til "julegave til meg? Neeeei, det er da virkelig ikke nødvendig."

Nykjæresten har rukket å være ilag med meg i et halvår, vi bor hver for oss (i hver vår by) men har selvsagt møtt hverandres familier. Og siden jeg skal være sammen med hans familie på julaften så skjønner jo at de plutselig tenker på julegave. Men lell....

Nei, jeg vet ikke hva problemet egentlig er.

Eller: Hvor lenge/langt/seriøst forhold hadde du før julegaveproblemstillingen dukket opp hos deg?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:34   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Gubben og jeg ble sammen i juni, forlovet oss i september, feiret jul sammen i desember, og han fikk julegave av foreldrene mine da.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:37   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Mannen og jeg ble sammen i januar og flyttet sammen i mai. Det var med største selvfølgelighet jeg mottok gaver fra dem til jul det året. Jeg feiret sammen med mannen min og farens hans.

Vi ønsker oss utelukkende forbruksvarer i år. Gavekort på kino, god vin eller annet som vi bruker opp.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:37   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Ehh, vi ble sammen på sommeren, og han feiret jul hos min familie et halvt år senere (også flytta vi sammen en måned etter jul..., det var muligens avklart før jul? Nei, muligens ikke, husker ikke helt, det gikk litt fort i svingene...) og vi fikk i alle fall julegaver av "svigerfamiliene" allerede den første julen ja.

Men dette minner meg på at vår sønn får julegave av svigerfars nye svigerforeldre... Vi må huske å ha dem på julekortlista i alle fall (det har vi hatt de siste årene altså, jeg hadde bare ikke husket det enda i år, men så er ikke julekortene påbegynt heller da, så jeg hadde sikkert kommet på dem)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:40   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Siden dere er sammen på julaften, så syns jeg det passer seg med gave, ja. Jeg møtte ikke foreldrene til mannen min før etter ca et år, og de visste ikke noe særlig om meg og min tilstedeværelse heller, men etter det har det alltid vært gave.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:40   #6
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Vi ble sammen i slutten av mai. Fikk julegaver av hverandres familier samme året. Hadde vel forsåvidt flyttet sammen og på den tiden, trur ikke det var grunnen. Vi feira sammen med mine foreldre det året.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:40   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Vi ga julegaver til hverandre en måned etter at vi møttes, før vi ble sammen. I februar ble vi et par, og det var en selvfølge med julegever fra de respektive svigerfamiliene samme år. Da hadde vi ikke flyttet sammen ennå (det skjedde påfølgende januar).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:41   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Jeg husker ikke. Men vi feiret ikke jul sammen før vi fikk barn hvertfall. Om vi fikk gaver av svigerforeldre før den tid husker jeg ikke. Men det var vel bare en jul vi var sammen før vi fikk barn, det gikk litt fort i svingene.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:44   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Jeg husker ikke, men antar at jeg fikk gave. Da hadde vi vært sammen siden mai. Vi flyttet sammen etter en uke eller noe, så jeg antar at vi fikk det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:48   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Tja, sist jeg var i en slik "situasjon", så var det slik at vi møttes i romjula, flyttet sammen på våren og fikk barn i november. Så da var det så enkelt som å gi samme antall julegaver som før, bare med "til -ea- og ekallen" på lappen.

Men nå bor vi jo ikke på samme sted engang. Og om vi har tenkt å flytte sammen eller ei, det vet ihvertfall ikke familiene våre noe om.

Vel... jeg har i alle fall ordnet julegave til barnet hans. Og han sier at julegaver "til resten" fra oss har han fikset. Alles ok, tenker jeg da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:41   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Lurer på om jeg ikke fikk gave av Far det året vi ble sammen.
Ble sammen sent i oktober, han feiret jul hjemme, jeg hos meg og vi flyttet sammen i mai.

Men jeg har alltid kjøpt en liten gave til de vi har vært sammen med julaften, broderns svigerforeldre( og brodern klart), eller at jeg har hatt med meg en :takk-for-at-jeg-fikk-komme-gave:

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:43   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Åhherregud. :angst:

Jeg tror jeg egentlig skal være sammen med familien til kjæresten på julaften, men yikes, hele gavegreiene hadde jeg blokket ut i den sammenhengen.

Vi har vært sammen et år og litt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:46   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Gave til de man feirer sammen med synes jeg er hyggelig uansett - hvem blir lei seg for et par sokker eller en boks sjokolade?

Men gaver på grunn av relasjon? Jeg gir til min brors nye kjæreste (og hennes barn) i år. De har vel vært sammen i snart 2 år, men i år feirer mine foreldre jul hos dem.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:46   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Vinflasker til the lot funker fint, Mave. Om de ikke er avholdsfolk da. Da funker belgisk sjokkis.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:48   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Sjokkis og vin er sikre vinnere, ja.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:48   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Avholdsfolk, duh.

Shit. -ea-, dumming som startet denne tråden!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:59   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Næsj, -ea- er grei som startet denne tråden, så du slapp å bli en faux-pas-dumming på julaften.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 16:07   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

:knis:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:12   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver og ny "svigerfamilie"

Vi ble sammen i juni, flyttet sammen i - eh, formelt sett september (reelt sett juni) og feiret jul hos hans far, og da fikk vi felles gaver fra både dem og hans mor, mine foreldre og de fleste søsken selv om de ikke var der. Men da bodde vi altså sammen. Synes det høres naturlig ut at du får gaver fra dem når dere feirer der.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no