Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Verre enn krig

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 19:47   #61
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verre enn krig

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Du vet ikke hva du snakker om.

Og jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du diskuterer dette her. Kan du ikke starte en egen tråd om endringer i norsk oppdragermønster de siste tredve årene?

Det er bare å gi opp, shute. Det kommer ikke noe fornuftig fra den kanten der uansett. Jeg angrer allerede på at jeg ikke bare ignorerte forrige utspill.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 19:56   #62
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verre enn krig

Jeg synes faktisk det Brutus drar frem er vesentlig i tråden (til en forandring må sies). Barneoppdragelse i Norge 2012 er helt annerledes en for bare veldig kort tid siden. Og igjen minner jeg på at vi må ikke lenger en til andre land i Europa før de har et ganske så fundamentalt annet syn på oppdragelse en det vi har i Skandinavia. Derfor blir det to helt ekstreme ytterpunkter som ofte møtes her i Norge hvis man tenker kontekst "i møte med det norske systemet".

Ta UK som et eksempel. Tottenham Labour MP David Lammy er opprørt over at folk ikke lenger får lov til å "disiplinere" barna sine ved bruk av fysisk vold. Han mener en av hovedgrunnene til opptøyer, en "lost generation" av ungdom ute på gatene osv. skyldes at foreldre gradvis har blir fratatt makt (les fysisk vold) til å disiplinere barna sine. Det samme kan sies om forhold i Frankrike og en hel rekke andre land i Europa.

Det er desverre bare her oppe på berget vi har kommet en god del lenger i å anerkjenne barn som likeverdige mennesker til voksene. Og takk og pris for det.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no