Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Melde kjøring til politiet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-12, 20:46   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melde kjøring til politiet

Jeg leste denne saken om en fyr som kjørte bak en lastebil som sjanglet voldsomt i en hel time uten at politiet reagerte på rapportering med interesse.

Her forrige uke kjørte jeg i venstre felt, og en sykebil rett bak meg i høyre felt opp mot Karihaugen. Litt foran meg i høyre felt kjørte en bil med henger. Hengeren var full av boss, og det fløy stadig vekk ting av hengeren, som planker, kurver, så både jeg og sykebilen lå litt tilbake og avventet litt. Nesten på toppen av Karihaugen - kom en svær flettet stol flygende. Jeg turte rett og slett ikke kjøre forbi, og sykebilen fikk jo denne stolen omtrent i fronten! Siden stolen lå midt i høyre kjørefelt, satte sykebilen på blåblink og sperret det feltet når den fikk bråbremset, mens den ene ambulansesjåføren kom ut og ryddet bort stolen. Jeg kjørte bak bilen med hengeren på sikker avstand, og det fortsatte å fly større og mindre ting av denne hengeren - ingen turte kjøre forbi. Jeg ringte politiet for å gi beskjed, og de sa de hadde ikke kapasitet til å rykke ut. Men "de håpte jo han stoppet og sikret lasten bedre"

Jeg ble sint jeg. "Ja det håper jeg og, før noen blir drept" sa jeg Store hagestoler! Planker! All verdens ting fløy av denne hengeren, og politet "håpte han stoppet"???

Så kom nå denne sykebilen forbi meg med blåblinken på, og gestikulerte til hengerbilen, som kjørte på siden og sykebilen inn foran. Så jeg antar de fikk snakket med han om lasten.

Men politiet!
(jada, jeg skjønner også at de sikkert ikke hadde kapasitet til å rykke ut til alt mulig rart, men det var bare noen få meter som gjorde forskjellen på at sykebilen måtte stoppe og at den faktisk fikk stolen midt i frontruta. Eller vi, for den sakens skyld. livsfarlig!)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 21:32   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melde kjøring til politiet

Jeg har kjørt bak en bil som kjørte veldig suspekt en gang. Dette var oppover Østerdalen, mot Tynset. Etter en stund, hvor denne vinglet frem og tilbake på veien og hadde en episode hvor han var over i andre kjørebane og det kom møtende bil skjønte vi vel at dette ikke bare var litt uoppmerksomhet, men måtte være enten fyllekjøring eller illebefinnende. Så vi ringte politiet. De ba oss ikke kjøre forbi, og holde god avstand. De var på Tynset, og det var noen mil dit, så de skulle kjøre nedover mot oss et stykke og plassere seg på et stoppested. De ringte oss hvert 5.minutt for å høre hvordan det gikk, og de virket oppriktig bekymret.

Etter 15-20 minutter stod de og ventet på en holdeplass, vinket han inn og hilste til oss. Vi hørte ikke noe mer fra dem, så vi vet ikke hva som skjedde. Men jeg er veldig glad for at vi ringte og er veldig glad for at politiet fikk hanket han inn, for det var flere nestenulykker på den stunda vi lå bak.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 10:39   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melde kjøring til politiet

Jeg har også ringt politiet og meldt "mistenkelig" kjøring - over Hamarøy i Nordland. Jeg fikk beskjed om å holde god avstand, og da vi kom til det største tettstedet i området rundt en time etter at jeg ringte, så jeg at bilen ble vinket inn av politiet. Jeg stoppet ikke, så jeg vet ikke hva som skjedde. Uansett, jeg opplevde at politiet tok meg veldig alvorlig, og at de gjorde alt de kunne etter forutsetningene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 10:50   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Melde kjøring til politiet

Så utrolig at man ikke blir tatt på alvor!
Neste gang ringer du P4, er ikke de flinke til å si fra om slike ting da?

Jeg ringte forresten politiet pga tullete forbikjøringer et år i påsken. De hadde ikke mulighet til å rekke å stoppe ham (noe rart, men men).
Når denne bilen så kjørte forbi pappa som lå noen minutter foran meg, tok han bilnummeret. Jeg fant eieren via brreg.no, (heftelser på bilen), slo av nummervisning, og ringte eieren. Spurte om han var på vei hjem fra påskeferie, noe han jo var. Lurte på om han hadde det travelt, noe han ikke hadde det. Men han ble litt paff da jeg sa at da var det kanskje ingen vits i å kjøre som et svin, og risikere livet til andre bilister, for mange av oss har faktisk verdifull last i baksetet... Han bare mumlet noe før han la på. Jeg husker fortsatt navnet hans :sparke :

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no