Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV til besvær?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-12, 11:47   #61
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV til besvær?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vond vilje, eller man kan også kalle det manglende hjelp og støtte sentralt fra i hvordan man skulle gjennomføre endringstiltak. De fleste mennesker er enkle trygghetsjunkier, og hopper ikke opp og ned av iver for å få endre seg med mindre man holder dem i hånda og hjelper dem gjennom endringer.

Meiner tydelig å huske at det var ein 100-dagers (eller var det meir?) utrullingsplan for etablering av kvart enkelt nav-kontor? Den burde jo hjelpe mange gjennom desse endringane.

Altså, for å presisere, så forstår eg kva du meiner. Mitt poeng er at desse ansatte i trygd/sosial/aetat er vaksne, tilsynelatande oppegåande folk, og når stillingsbeskrivelsen endrar seg frå sånn det alltid har vore, og til at no skal vi vere eit felles kontor, så må ein kunne forlange at dei "tek seg saman" og gjer sitt til at det skal fungere! Sett litt på spissen.



(Og apropos utrulling. Dette NOA.. kva er greia der? Veit at Rogaland har slakta det prosjektet der!)

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 11:50   #62
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV til besvær?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.


Altså, for å presisere, så forstår eg kva du meiner. Mitt poeng er at desse ansatte i trygd/sosial/aetat er vaksne, tilsynelatande oppegåande folk, og når stillingsbeskrivelsen endrar seg frå sånn det alltid har vore, og til at no skal vi vere eit felles kontor, så må ein kunne forlange at dei "tek seg saman" og gjer sitt til at det skal fungere! Sett litt på spissen.

I teorien er jeg helt enig med deg, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å slå tilsynelatende godt oppegående mennesker (nå snakker jeg generelt, ikke NAV) i hodet med noe hardt og si "ta deg sammen, menneske", men av en eller annen merkelig grunn så funker den metoden innmari dårlig når man skal få til organisasjonsendringer.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 12:14   #63
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV til besvær?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

I teorien er jeg helt enig med deg, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å slå tilsynelatende godt oppegående mennesker (nå snakker jeg generelt, ikke NAV) i hodet med noe hardt og si "ta deg sammen, menneske", men av en eller annen merkelig grunn så funker den metoden innmari dårlig når man skal få til organisasjonsendringer.

I teorien, veit eg det, men eg vil på ein måte ikkje godta det!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 16:25   #64
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV til besvær?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

For ei tid sidan bokmerka eg dette leserinnlegget: http://mobil.oa.no/lesernes_oa/leser...ebook&ns_fee=0

Fantastisk!
Og ja. Jeg har møtt på den tankegangen selv, men det er unntakene tror jeg.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 19:57   #65
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: NAV til besvær?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

For ei tid sidan bokmerka eg dette leserinnlegget: http://mobil.oa.no/lesernes_oa/leser...ebook&ns_fee=0

Hahhaha! Utrolig bra.

Tror jeg må nevne dette for min samboer som etter å ha vært sykemeldt ett år nå mottar arbeidsavklaringspenger. Da burde jo virkelig Nav bidratt til å ordne med ferie. Ja, må jo ha for hele familien da.

Men fra spøk til alvor, så tror jeg nok ikke Nav alltid er det letteste stedet å jobbe. Jegg tror enkeltpersonene som jobber der, stort sett ønsker å gjøre noe for mennesker som trenger hjelp. Men med ett byråkratisk system så er det nok ikke så lett alltid.
Det som har irriteret samboer og for såvidt meg med hans møte med Nav, er f.eks at hver eneste gang han har vært i kontakt med de, ( og det har vært en del ganger i løpet av året ) så spør de om telefonnr hans og han opplyser jo om det. Men etterhvert burde de jo ha LAGRET dette?
Etter at samboer hadde vært sykemeldt i 5 mnd ca, så ble han sagt opp fra arbeidsplassen, ( ), dette fikk jo Nav beskjed om så saken ble jo utav verden. Men nå for et par mnd siden, mens han ventet på papirer derfra som aldri kom, så sier Nav at de hadde ventet på tilbakemelding fra hans arbeidsgiver. Blir litt oppgitt da ja..
Vel, nå har han fått en saksbehandler som virker ok, så får vi håpe ting går greitt og at han snart er i jobb igjen.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:47   #66
Supra
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Kløfta
Innlegg: 24
Supra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: NAV til besvær?

Jeg er uheldigvis en av de som er under Nav, og jeg har opplevd mye negativt fra dem. Jeg tar ikke alle under en kam, men når jeg har måtte bytte saksbehandler 3 ganger, fordi det ikke skjer noe, blir jeg ikke akkurat friskere av det. Jeg har nå fått en fantastisk flink og snill saksbehandler som faktisk hører på meg, lytter til det jeg sier, og faktisk skjønner hva jeg har vært igjennom, og hva jeg vil videre. Resultatet ble at hun har godkjent 3 år med skole Her er det snakk om omskolering Så endelig var det min tur !! Jeg skjønner at folk blir frustrerte over Nav, jeg har vært en av de!!

Supra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 23:06   #67
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: NAV til besvær?

Som jeg skrev så skjer ikke voldsepisoder så veldig ofte, men idag skjedde det altså.Jeg var ikke på jobb, men ikke trivelig allikevel. Jeg har også sittet alene med denne brukeren og kunne nok lik gjerne vært meg som ble dæljet i hodet med stein.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no