Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fisk og kremost i risgryten

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-11, 18:30   #1
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fisk og kremost i risgryten

Ja, det var nettopp det jeg gjorde, stappet alt i en gryte og ut kom en nyyydelig rett!!
Jeg syns det er genialt når man kan lage alt i en og samme gryte, og når jeg skulle koke risen i dag kom jeg på en annen oppskrift her inne, der man lager en slags saus av kremost og buljong før man har den over fisk og spinat og gratinerer det hele i ovnen. Så jeg videreutviklet litt.

Kok opp risvannet med en terning grønnsaksbuljong.
Ha i ris og frosne erter, la koke litt før du har oppi kremost (jeg brukte en med pepper i fra Tine) og rør litt.
Legg fiskestykkene og la det hele dampe til fisken, risen og ertene er ferdig.

Serveres med hvitløksbrød og salat.

Falt godt i smak hos liten og stor her. Man kan selvsagt bruke hvilke som helst fisk, kremostsmak og grønnsaker/tilbehør man måtte ønske.

*klomse på kjøkkenet og tilhenger av enkle raske retter*

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no