Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Koldtbord for dummies

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-08, 22:17   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.011
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koldtbord for dummies

Jeg vet at det egentlig ikke hører til på koldtbord, men jeg pleier alltid å lage en lasagne. Den blir fort borte.

Samtidig er jeg av de som virkelige ikke synes alle koldtbort trenger en cabaret.

Vi pleier å gå for tapasvarianten; kjøttboller, lakseruller, paier, potetsalat, spekeskinker, kyllingvinger. Min erfaring er at man alltid lager for mye mat uansett hvor mye man prøver å begrense seg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 18:09   #22
Dinochef
Aktiv
 
Dinochef sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 161
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Koldtbord for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet at det egentlig ikke hører til på koldtbord, men jeg pleier alltid å lage en lasagne. Den blir fort borte.

Samtidig er jeg av de som virkelige ikke synes alle koldtbort trenger en cabaret.

Vi pleier å gå for tapasvarianten; kjøttboller, lakseruller, paier, potetsalat, spekeskinker, kyllingvinger. Min erfaring er at man alltid lager for mye mat uansett hvor mye man prøver å begrense seg.

Lasagne, gryterett, karbonader og kjøttkaker passer veldig godt ved siden av/i tillegg til et koldtbord.

__________________
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett.
Dinochef er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 18:21   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koldtbord for dummies

Jeg hadde blitt alvorlig glad om jeg kom til et koldtbord og fant lasagne. :hint, hint:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 18:29   #24
Dinochef
Aktiv
 
Dinochef sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 161
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Koldtbord for dummies

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Dinochef lurer på om du er interessert i eit excel dokument som han har laga. Dokumentet lister opp rettane til eit koldbord, du skriver inn antall personer, der det står antal, og vips så kjem det opp mengde mat av kvar rett.
Du skriver inn 16 personer og vips så kjem det opp mengdeberekning på kvar enkelt rett.

( då får du jo og sjå kva han meiner eit fullt koldbord er )

Det er lettere å få dokumentet direkte fra meg en via Urt.

__________________
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett.
Dinochef er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 20:26   #25
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Koldtbord for dummies

Opprinnelig lagt inn av Dinochef, her.

Det er lettere å få dokumentet direkte fra meg en via Urt.

Jeg har mottatt dokumentet fra deg, om det var det du tenkte på? Har sendt deg svar også, men en takk kan jo ikke sies for ofte!

Inagh: Hinting oppfattet.
(men den må være varm, sant?)

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no