Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mazda 5 2.0 diesel 2006 vs opel zafira 1.8 bensin 2006/toyota corolla verso 2.2 diese

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-15, 10:34   #1
salamat
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2015
Innlegg: 3
salamat har et hav av muligheter foran seg
Utrop

Mazda 5 2.0 diesel 2006 vs opel zafira 1.8 bensin 2006/toyota corolla verso 2.2 diese

Hei. Jeg sliter litt med aa velge bil ... Skal hovedsaklig kjore rundt Oslo og omegn med full bil kanskje hver helg... Skal kjope en som er brukt, eu godkjent og ikke koster mer enn 80 000kr. Jeg leter etter en bil som ikke som kan holde lengre enn 2 eller 3 aar.

De tre alternativene:

mazda 5 2.0 diesel 2006
opel zafira 1.8 bensin 2006
toyota corolla verso 2.2 diesel 2007

Takker og bukker for all respons!

salamat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 12:08   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: mazda 5 2.0 diesel 2006 vs opel zafira 1.8 bensin 2006/toyota corolla verso 2.2 d

Jeg har kjørt Corolla Verso i noen år nå, og trives veldig godt med den. Mannen klager over at den er tung på clutchen i køkjøring, jeg kjører sjelden i kø og plages ikke.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 13:00   #3
salamat
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2015
Innlegg: 3
salamat har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: mazda 5 2.0 diesel 2006 vs opel zafira 1.8 bensin 2006/toyota corolla verso 2.2 d

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg har kjørt Corolla Verso i noen år nå, og trives veldig godt med den. Mannen klager over at den er tung på clutchen i køkjøring, jeg kjører sjelden i kø og plages ikke.

Hei takk for svar , kan jeg sports om hvor langt I km har du kjort og ev. Andre info som har skjedd med bilen I de aarene som har gaatt

salamat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 19:35   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mazda 5 2.0 diesel 2006 vs opel zafira 1.8 bensin 2006/toyota corolla verso 2.2 d

Feilmessig, ville jeg vel her normalt sett holdt en knapp på 5 og Verso.

Er det evt. mange barn som skal inn bak til vanlig og med barnestol? 5 har fordelen av skyvedører, men samtidig et temmelig smalt baksete.

2006/2007-modell Touran 1.9TDI med i overkant av 100k på telleren og ok stand burde også være mulig å finne innenfor den prisklassen. Husk at prisene på Finn.no gjerne lar seg prute litt på. Desember er nok en måned som en del opplever som "treg" for salg, og sikkert en del som synes det er greit å være ferdig med bilsalget før jul.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 19:53   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 2.0 diesel 2006 vs opel zafira 1.8 bensin 2006/toyota corolla verso 2.2 d

Jeg har en Toyota Corolla Verso 2005. Den har gått ca 110 000, og det har vært direkte feil på den to ganger: en gang gikk det en komponent i dashbordet, som gjorde at kupeen ble fylt av røyk. Det var dramatisk der og da, men kostet 1500 å fikse og var ordnet på et par timer. I høst måtte jeg bytte clutchen: det kostet 12 000.

I tillegg har jeg tektylbehandlet understellet, byttet registerreim, bremseklosser og bremseskiver. Det siste var helt unødvendig, viste det seg. Jeg husker ikke helt hva disse vedlikeholdstingene kostet, men kanskje 25-30 000 til sammen.

Jeg syns ikke jeg bruker mye penger på bilen, selv om det selvsagt er en stigende kurve de senere åra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 17:30   #6
salamat
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2015
Innlegg: 3
salamat har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mazda 5 2.0 diesel 2006 vs opel zafira 1.8 bensin 2006/toyota corolla verso 2.2 d

Hei, takk for all hjelpen dere.... Det ble denne
http://m.finn.no/car/used/ad.html?fi...9&fks=68340159

salamat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 18:11   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 2.0 diesel 2006 vs opel zafira 1.8 bensin 2006/toyota corolla verso 2.2 d

Det tror jeg er godt valg. Vi har en 2000 modell zafira som snart runder 300.000
år som en klokke og har kun sviktet en gang. da måtte den ha ny hjerne.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hvilken av dem er best


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no