Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvordan legge over kontakter fra Nokia til SonyEricsson?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-08, 22:57   #1
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvordan legge over kontakter fra Nokia til SonyEricsson?

Jeg har kjøpt meg en Sony Ericsson P1i av spetakkelRandi - og er nå i gang med å prøve å overføre så mye info som mulig fra den gamle telefonen til den nye.

Den gamle tlf er en N80 og akkurat nå er jeg i gang med å ta en sikkerhetskopi av alt innholdet. Er det etterpå mulig å flytte denne informasjonen over til en Sony Ericsson?

Er det noen som har vært borti samme problemstilling?

  Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 23:00   #2
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan legge over kontakter fra Nokia til SonyEricsson?

Jeg lurer på akkurat det samme.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 00:00   #3
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan legge over kontakter fra Nokia til SonyEricsson?

Ingen ekspert, men kontaktene er jo enkle å få over med Blåtann.

Jeg klarte imidlertid ikke å få over kalenderinformasjon og avtaler fra min Nokia til SE-telefon...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 01:25   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan legge over kontakter fra Nokia til SonyEricsson?

Jeg gjorde et bytte fra Nokia til SE for noen år siden. Noen påsto at det enkelt skulle la seg gjøre legge over kontaktene. Jeg ga opp og la de inn manuelt.

For ikke lenge siden lånte jeg mannes Samsungtelefon, da fikk jeg med meg kontaktene over ved å først forsikre meg om at alle kontaktene var lagret i sim-kortet, deretter hentet jeg opp sim-kontakter da jeg koblet meg på hans telefon.

Jeg husker ikke om det var mulig da jeg gjorde skifte fra Nokia. Jeg kan liksom ikke tenke meg til at det skulle være så enkelt. Sånn siden jeg fant ut av det nå og ikke da.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 02:28   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legge over kontakter fra Nokia til SonyEricsson?

Det er vel mulig å legge alle kontaktene på SIM kortet. da blir de jo med over på den nye telefonen.
Eller lagre på minnekortet, hvis du har det.

Ellers er det kanskje en mulighet å overføre alt innhold fra gammel telefon over på PC og derifra over på ny telefon?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 08:15   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan legge over kontakter fra Nokia til SonyEricsson?

Jeg antar at begge har datakabel så da burde det vel ikke være noe problem å overføre innholdet? Først over på datamaskinen og så over i den andre telefonen?

  Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 11:31   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legge over kontakter fra Nokia til SonyEricsson?

Er det ikke bare å overføre alt til sim kortet og ta det utigjen på den nye da? Det har jeg alltid gjort uansett hvilken jeg bytter mellom.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 11:33   #8
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan legge over kontakter fra Nokia til SonyEricsson?

Med kontakter er det jo veldig enkelt å bruke blåtann! (Bluetooth, altså!) :repterer meg selv:

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no