Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-12, 16:56   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Vi har nettopp måttet bytte børstene på vår 4,5 år gamle Siemens-maskin. Da dette var en slitasjeskade så ble ikke det dekket av reklamasjon eller garanti fikk vi opplyst. Er det også deres erfaring? Måtte dere betale selv? Hvor lang tid har maskinen vært i bruk før børstene måtte byttes? Vi er en familie på fire, så den går jo endel. Og snart blir vi fem så da kan vi jo regne med enda kortere tid til de ryker neste gang

Vil legge til at jeg ikke har følelsen av å ha blitt lurt altså, og vår erfaring er at Siemens er greie å ha med å gjøre ift reklamasjon og garanti. Men vil gjerne høre andres erfaringer.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:03   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Det høres helt normalt ut hvis den har gått mye. Den går like lenge til neste gang og det stemmer at det ikke dekkes av reklamasjon. Jeg gjorde det selv, og da kostet det et par hundrelapper såvidt jeg husker. Den maskinen jeg har nå (også Siemens) har snart gått ni år uten å skifte.

  Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:13   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Børstene på mamma sin forrige maskin gikk jevnlig. Etter et halvt år, ognfikk ny pga garanti fordi den var så ny, men børster kunne ikke byttes, så ny motor. Som gikk etter knapt et halvt år. Ny, som gikk etter knapt et halvt år. Hver av disse hadde et halvt års garanti eller noe sånn. Den siste varte rett over et halvt år, og måtte betales.

Deretter kjøpte de ny maskin, børsteløs, mener jeg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:16   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Jeg har bytta på min. Da var maskina 5,5 år gammel. Det kom på nesten to tusen - for jeg gjorde det ikke selv. Å plukke ut motorer i vaskemaskiner er ikke min sterkeste side.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:33   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg har bytta på min. Da var maskina 5,5 år gammel. Det kom på nesten to tusen - for jeg gjorde det ikke selv. Å plukke ut motorer i vaskemaskiner er ikke min sterkeste side.

Nei, ikke min heller - jeg så jo hva han gjorde nå, men tviler på om jeg hadde begitt meg utpå det selv nå rett etterpå

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:33   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Aldri hørt om børstene. Hvor er de? Vår Siemens er 8,5 år og har ikke byttet dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:39   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Aldri hørt om børstene. Hvor er de? Vår Siemens er 8,5 år og har ikke byttet dem.

De sitter i motoren om jeg har forstått riktig. Disse slites ved bruk - jo mer man bruker maskinen, jo fortere slites de. Men det må jo også være individuelle forskjeller tenker jeg når Siemensmaskiner differ med mange, mange år Vi vasker som sagt endel klær, men har 8 kgs trommel, så det blir jo langt færre vask enn tidligere da vi hadde 5 eller 6 kg. Da vi kjøpte maskinen var det Siemens sin toppmodell.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:40   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Nå surrer jeg litt her, jeg leste oppvaskmaskin og svarte ut fra det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:41   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nå surrer jeg litt her, jeg leste oppvaskmaskin og svarte ut fra det.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 17:53   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

På vår Siemens byttet vi børster etter fire år, så en gang til etter bare et par år. Da gjorde vi det selv(jeg kikket reperatøren over skulderen da han gjorde det første gangen). Det kom på 194.- kroner mot 1500.- som reperatøren skulle ha.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 10:02   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med bytte av børster på vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Vi har nettopp måttet bytte børstene på vår 4,5 år gamle Siemens-maskin. Da dette var en slitasjeskade så ble ikke det dekket av reklamasjon eller garanti fikk vi opplyst. Er det også deres erfaring? Måtte dere betale selv? Hvor lang tid har maskinen vært i bruk før børstene måtte byttes? Vi er en familie på fire, så den går jo endel. Og snart blir vi fem så da kan vi jo regne med enda kortere tid til de ryker neste gang

Vil legge til at jeg ikke har følelsen av å ha blitt lurt altså, og vår erfaring er at Siemens er greie å ha med å gjøre ift reklamasjon og garanti. Men vil gjerne høre andres erfaringer.

Tull egentlig. Ja, det kan nok regnes som en slitasjedel, men skal være såpass lenge at dette absolutt skal gå inn under 5 års reklamasjonsrett om de ikke han vise til unormalt bruk. Jeg hadde ikke gitt meg på denne. Det er ikke fem års garanti på maskinen - hvis det er det, så skal jaggu godt gjøres at de skal mene at dette ikke er en garantisak heller. I så tilfeller så skal man vel snakke om "forventet slitasje", hvilket det skal komme fram informasjon ved om kjøp eller i brukerdokumentasjonen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]

Sist redigert av mrc : 18-05-12 kl 10:10.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no