Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskin/tørketrommel på bad eller vaskerom?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-12, 10:48   #1
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vaskemaskin/tørketrommel på bad eller vaskerom?

Nabofruen skal pusse opp badet sitt, og er usikker på om de skal ha vaskemaskinen og tørketrommelen på badet eller bygge boden om til vaskerom. De har egentlig behov for den lille boden til andre ting, og har stort nok bad til å eventuelt sette inn en skyvedør foran vaskemaskinen og tørketrommelen.
Erfaringen tilsier at det blir veldig mye mer skittent på badet når man har disse tingene der enn hvis man har eget vaskerom. Så nå lurer vi på om det blir mindre skitt og støv på resten av badet hvis man har skyvedør foran? Bør man i såfall ha noen slags form for egen vifte der?
Og hvilken type skyvedør egener seg i såfall til et slikt formål?

Setter pris på alle svar.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 11:02   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin/tørketrommel på bad eller vaskerom?

Min erfaring er at det blir veldig mye støv på et bad der det vaskes og tørkes klær, ja. Så jeg ville jo tro det vil hjelpe å ha en skyvedør foran, ja? Vår tørketrommel avgir mye varme, som har den kjekke bieffekten at vi får varme på badet når den er i bruk, og jeg ser for meg at det kanskje ikke er så veldig gunstig at trommelen står i et bitte lite rom+

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 11:04   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.969
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin/tørketrommel på bad eller vaskerom?

Vi har vaskemaskin og tørketrommel på badet. Vi har heller ikke noe alternativt sted å ha det, så det må blir der.

Vi har ikke tenkt over at det blir spesielt møkkete eller støvete på badet av den grunn. Badet er egentlig et av våre renere rom, synes jeg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 12:53   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin/tørketrommel på bad eller vaskerom?

Det er nok lurt å ha en fuktstyrt vifte inne i skapet der tørketrommelen er. Eller en vifte du setter på når du setter på trommelen(det har jeg på vaskerommet, på badet har jeg en fuktstyrt vifte som slår seg på av seg selv).
Det som gjør at det blir mer møkkete om du har vaskemaskin og trommel på badet er alt støvet i klærne.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 13:00   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin/tørketrommel på bad eller vaskerom?

Vi hadde vaskemaskin og tørketrommel på badet der vi bodde før, og jeg er veldig glad jeg slipper det nå. Mye støv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 13:20   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin/tørketrommel på bad eller vaskerom?

Vi har tørkis og vaskemaskin på badet med skyvedører foran - og ja, det blir mye støv selv om man har skyvedører. Utluftningen vår står rett utenfor skyvedøren så skyvedøren bør stå på gløtt spesielt når tørkisen går. Jeg skulle gjerne hatt et eget vaskerom, men det har vi ikke plass til - dvs vi vil ikke gi opp andre rom til det formålet. Hadde jeg hatt valget (kunne ofret f.eks. et soverom) så hadde jeg heller valgt et eget vaskerom.

Så svaret er - ja, det blir støv også når man har skyvedører. Ikke like mye som uten, men badet må vaskes to ganger i uken (gang nr. 2 er lettere støvtørking). En annen ting er jo at badet blir mye mer ryddig med skyvedører, synes jeg. Det er vel den aller største fordelen Vi har også skittentøyet bak skyvedørene.

Vi valgte Elfa skyvedører med speil.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 11:01   #7
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin/tørketrommel på bad eller vaskerom?

Tusen takk for svar alle sammen. Dette er valgets kvaler skjønner jeg. Valget er ennå ikke tatt.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 19:25   #8
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskemaskin/tørketrommel på bad eller vaskerom?

Det er ganske stor forskjell på merkene når det kommer til støvmengde. Hadde Electrolux en kort stund her, før vi byttet tilbake til Miele. Mindre fukt og mindre støv. Skyvedører høres lurt ut. Annet kriterie enn støv jeg ville latt bestemme, var avstand fra vaskerom til bad, soverom og skap klærne skal inn i. Hadde ikke hatt vaskerommet i kjelleren f.eks, for mye transport av klær. Pluss at det er lengre å gå når man skal sjekke om noe er ferdig.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 19:48   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin/tørketrommel på bad eller vaskerom?

Vi har to bad. Gjestebadet er kombinert vaskerom ved at vi har vaskemaskin, tørketrommel, brettebenk og utslagsvask der inne. Hovedbadet er bare et bad. Hovedbadet blir fortest støvete/skittent. Gjestebadet/vaskerommet fremstår presentabelt all over.

Vi droppet skyvedør foran vaskemaskin/tørketrommel da vi bygget for 5 år siden og har ikke savnet det.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no