Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dugnadsånd?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Deltar du på dugnad?
Vi har dugnad der jeg bor og jeg stiller opp hvis jeg kan. 93 73,23%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg prøver å slippe unna, og holder meg hjemmefra. 1 0,79%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg gidder ikke, trekker for gardinene og later som jeg er borte. 0 0%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg gidder ikke, sitter gjerne på verandaen mens naboene jobber. 0 0%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg kan ikke delta av helsemessige/andre årsaker. 3 2,36%
Vi har ikke dugnad der jeg bor, men jeg gjør gjerne en innsats på fellesområdene. 12 9,45%
Vi har ikke dugnad der jeg bor og jeg gjør ikke noe på fellesområdene. 5 3,94%
Annet, forklarer i tråden. 12 9,45%
Jeg nekter å svare!/Dustepåll! 1 0,79%
Deltakere: 127. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-12, 13:15   #21
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad i feltet her, og vi stiller om vi kan. Når jeg tenker meg om så er det vist flaut lenge siden noen fra oss var med, for dugnadene har en tendens til å komme når mannen er på jobb, og de siste årene så har det vært på dager hvor barna må kjøres hit og dit på trening.

Satser på at det klaffer i år.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:30   #22
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad både i barnehagen og borettslaget. Det er sosialt og jeg stiller opp med glede.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:30   #23
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi stiller på dugnad, om det er i idrettslaget eller borettslaget. I dag er det dugnad i borettslaget. Vi viste på forhånd at vi ikke kunne delta i dag, så vi gjorde unna noen dugnadsoppgaver i går.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:32   #24
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad i barnehagen, og der stiller vi opp. Ingen dugnad hjemme.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:37   #25
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Det er ingen dugnad her hjemme, men stiller opp på skole og barnehage.
Vi var alle 4 på dugnad på skolen forrige helg. Jobbet og slet i noen timer og koste oss med pizza og brus etterpå. Men, jeg må si det var overraskende få som stilte opp.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:57   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har vaktmester. /

Jeg er i prinsippet positiv til dugnad. Det er bare det at jeg nesten aldri har tid.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:58   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har ikke dugnad, men vi har heller ikke fellesområder. Enkelt penkelt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:02   #28
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

vi har dugnad her jeg bor. Jeg stiller opp og gjør det jeg kan, hvis jeg kan... men vil ikke si at jeg har dugnadsånd for det.. hehe. jeg syns det er pyton her i nabolaget.

Men i bhg er jeg mer positiv til dugnad.. Er bare noe med dette nabolaget her.. det er sikkert hyggelig og sosialt for den klikken vi har her.. vi andre blir bare sett litt skjeivt på om man nærmer seg dem. så jeg gjør min del og knabber en pølse i skjul og går inn igjen.

Barnehagen til klumpen er foreldreeid så jeg liker godt å delta der. Alt man gjør får jo ungene til gode. ( Vi betaler depositum når man får plass, en andel liksom..)

__________________
2003-2008



Sist redigert av SpetakkelRandi : 03-05-12 kl 15:00.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:05   #29
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi stiller på dugnad i bhg og hjemme i borettslaget. I bhg så er det alltid de samme foreldrene som stiller, men det er jo hyggelig og sosialt. I borettslaget så lever dugnadsånden i beste velgående. Det er kaffe og kaker og så godt som alle er med. Begge deler er en gang i året så det gjør vi med glede.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:06   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har ikke dugnad, men deler gårdsplass med naboen, og måker og strør og feier og sånn der. Og så stilte vi opp på dugnad i barnehagen i sin tid. Kanskje ikke med glede alltid, men vi har i hvertfall aldri prøvd å lure oss unna. rektig:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:07   #31
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Har vært med på en del dugnader - i det siste mest for barnehagen.

Problemet med dugnad er at folk har veldig forskjellig oppfatning om hva en dugnad er til.

Jeg kaster meg over oppgavene sånn at vi skal bli fortest mulig ferdig / kunne komme oss hjem igjen. Men ser at svært mange andre bruker tida til prat/pølsespising/vas.
For noen år siden hadde vi dugnad i sameiet. Mennene (4 stk) erklærte at de skulle sette opp postkassestativ sammen, mens de 3 damene skulle male taket i carporten (4 biler). Det endte med at 3 menn sto og så på én mann som snekret, en gravid dame sto og så på to damer som sleit seg ut på takmaling.

Jeg har vært med på dugnader der alle har vært motivert til å gjøre noe, men det er noen få unntak blant mange. Dermed er jeg rimelig kjølig innstilt mot dugnader og foreslår å heller hyre noen til å gjøre jobben når det er mulig.

Enig med andre at det er litt rart at foreldre skal male og rengjøre i utearealer i barnehage når det er kommunal barnehage.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:18   #32
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Jeg stiller selvsagt på dugnad, men det er ikke min favorittsyssel.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:19   #33
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Mulig jeg er litt kjip, men jeg syns det er litt søkt at jeg skal jobbe med vedlikehold i en privat barnehage som eierne har et ganske stort overskudd av hvert år. Jeg stiller hvis jeg kan, men må innrømme at det ikke alltid står øverst på prioritetslista.

I idrettslaget stiller jeg på det meste og andre dugnader har vi ikke. Jeg må innrømme jeg ikke er noe dugnadsmenneske. Ikke at jeg ikke liker å jobbe for en god sak, men det er alltid en eller annen leder eller fører som elsker makten det gir å ha kontroll på en gjeng frivillige arbeidsfolk. Tror ikke jeg har vært på en eneste dugnad der jeg ikke har opplevd Narvestad-aktige ledere. Som kioskvakten på fotballcupen i fjor der kioskansvarlig var helt på trynet og greide å kjefte på en med-frivillig fordi han hadde en kopp kaffe under disken og ellers bare breiet seg utover og snakket høyt og sjefete uten å si noe av betydning. Rusa på å ha makt over kiosken liksom. Jeg ser bare ikke kosen i det. Eller på dugnadene i borettslaget der lederen bodde i min rekke av rekkehus og løp rundt som en kjeftende gærning for at vår rekke skulle være den fineste.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:22   #34
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Jeg er møkklei av dugnader og vil aller helst betale meg ut av hele greia. Jeg har mer penger enn fritid, og den fritiden jeg har vil jeg gjerne disponere selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:23   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad to ganger i året i borettslaget. Jeg syns det er aldeles grusomt, helt til jeg kommer ut og i gang, og så treffer jeg alle de hyggelige naboene, og så jobber vi sammen til vi ender opp på lekeplassen for pølser, øl og brus, og så er det hele egentlig veldig koselig.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:30   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Ingen dugnad her vi bor og har ingen fellesområder.
Barna på skolen rydder søppel i gata her når det er sånn Rusken-dag.

Men vi har gjort vår innsats i de to barnehagene som gutta har gått i. Vi har innimellom møtt begge to også.
Og så har det vært dugnad når storebror har gått på slalom, da er det 3 vakter, en heisvaktdag, en bakkevakt og en kioskvakt.
På svømmingen er det også dugnad på kioskvakt og tidtakning.
Nå går han på fotball og der er det kioskvakt. Søppelryddingen/feiingen er for et fast årskull.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:45   #37
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi stiller og synes også det er litt hyggelig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:48   #38
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad i borettslaget, og stiller opp når vi kan. I praksis har det blitt en gang på fem år, fordi de konsekvent setter opp lapp dagen før dugnaden skal være. Vi er altså ikke nødvendigvis hjemme hver eneste ettermiddag (i hvert fall ikke før vi fikk barn), så det blir rimelig håpløst å få til på så kort varsel hvis vi har hatt andre planer. Men i prinsippet deltar vi altså gjerne, hvis de bare kan planlegge bittelitt bedre.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:52   #39
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Dugnad er hyggelig, og vi prioriterer det høyt her i familien.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 15:08   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ikke at jeg ikke liker å jobbe for en god sak, men det er alltid en eller annen leder eller fører som elsker makten det gir å ha kontroll på en gjeng frivillige arbeidsfolk. Tror ikke jeg har vært på en eneste dugnad der jeg ikke har opplevd Narvestad-aktige ledere. Som kioskvakten på fotballcupen i fjor der kioskansvarlig var helt på trynet og greide å kjefte på en med-frivillig fordi han hadde en kopp kaffe under disken og ellers bare breiet seg utover og snakket høyt og sjefete uten å si noe av betydning. Rusa på å ha makt over kiosken liksom. Jeg ser bare ikke kosen i det. Eller på dugnadene i borettslaget der lederen bodde i min rekke av rekkehus og løp rundt som en kjeftende gærning for at vår rekke skulle være den fineste.

Wow, noe sånt har jeg aldri opplevd.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no