Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dugnadsånd?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Deltar du på dugnad?
Vi har dugnad der jeg bor og jeg stiller opp hvis jeg kan. 93 73,23%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg prøver å slippe unna, og holder meg hjemmefra. 1 0,79%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg gidder ikke, trekker for gardinene og later som jeg er borte. 0 0%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg gidder ikke, sitter gjerne på verandaen mens naboene jobber. 0 0%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg kan ikke delta av helsemessige/andre årsaker. 3 2,36%
Vi har ikke dugnad der jeg bor, men jeg gjør gjerne en innsats på fellesområdene. 12 9,45%
Vi har ikke dugnad der jeg bor og jeg gjør ikke noe på fellesområdene. 5 3,94%
Annet, forklarer i tråden. 12 9,45%
Jeg nekter å svare!/Dustepåll! 1 0,79%
Deltakere: 127. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-12, 13:29   #1
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dugnadsånd?

Det er tid for dugnader over det ganske land, og jeg har inntrykk av at dugnadsånden er litt varierende rundt omkring. Så derfor tenkte jeg at en aldri så liten dugnadspoll kunne hjelpe meg med økt forståelse for hvorfor folk velger som de gjør.

Vær tålmodig, påll kommer!

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:43   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad på skolen og jeg stiller opp hvis jeg kan.

Jeg er rar nok til å synes at det er hyggelig med dugnad.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:44   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Det er, meg bekjent, ikke noen dugnad i gata vår. (Vi har ikke bodd der så lenge.) Det er heller ikke noen videre fellesområder å snakke om. (Det er grusvei, så det er litt begrenset med feiing og annet som kan gjøres i gata.) Innkjørselen vår dekker tre boliger, og jeg prøver å sørge for å strø like ofte som naboene om vinteren.

Hadde det vært en felles dugnad, hadde jeg stilt på den.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:44   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad i barnehagen da, og der stiller vi selvsagt opp.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:46   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad i barnehagen - i fjor var det to ganger, til og med, med én ukes mellomrom. Vi stiller selvsagt opp, men jeg gjør det ikke med udelt glede, må jeg innrømme. Og så må jeg si jeg synes det er litt pussig at ikke kommunen har ansvaret for å male benker og lekeapparater og slikt, men at det overlates til foreldrene. (Det er en kommunal barnehage.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:47   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad i borettslaget, og vi stiller alle sammen hvis vi kan.
I år vurderer vi for første gang å la det være, siden vi har timeplanen full av pakking. (flytter like etter dugnadsdagen)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:49   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad i vår "private" vei, og stiller opp der. Vi har også stilt opp i borettslag før.
Vi stiller også opp på dugnaden i barnehagen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:50   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Det er ingen dugnader i gata vår (men vi bor ikke i borettslag heller), og heller ingen i barneparken til eldstemann og ingen har fritidsaktiviteter som krever dugnader. Det er mange år siden jeg deltok på dugnad, da bodde vi i blokk og det var dugnad hver vår for å få det litt fint i hagen og området rundt. Generelt liker jeg ikke dugnader, men jeg deltar vanligvis likevel siden ting ellers ikke blir gjort.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:50   #9
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Dugnad i borettslaget stiller jeg opp på ja.
Jeg er ikke så happy for dugnaden på skolen neste uke må jeg innrømme.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:51   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Jeg synes det er hyggelig med dugnad. Både i barnehagen og i velforeninga er det lagt opp til at det også skal være sosialt. Med mat/grilling og kaker.
I år har jeg byttet lørdagsvakta mi for å bli med på dugnad

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:52   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi stiller på dugnad om vi kan. Vel, i alle fall mannen, de siste par årene har jeg passet ungene, utenom ryddedugnaden, der er de med. Vi har jo vekslet på å være i miljøutvalget, som arrangerer en del av dugnadene i boretslaget også, mannen og jeg.

I år falt dugnad i barnehagen (første gang siden han begynte) på samme dag som dugnad i borettslaget, som igjen var samme dag som vi hadde overtagelse på nytt hus 37 mil unna, så da var vi ikke med på noen av dem.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:52   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Mannen min er helt dugnadsgal, han arrengerer det han, hvis han har mulighet. Så jeg står på sidelinjen med god samvittighet, hehe.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:55   #13
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi bor i et meget aktivt/ivrig grendalag med eneboliger/tomannsboliger og har dugnad iallefall minst et par ganger pr år. De mest ivrige har også deltatt utenom de faste dugandene på å gruslegge/lage sti opp til ei populær turhytte langt oppi marka. Det er etterhvert også lagd basket/Volleyballbane, akebakke mm. Enda er det flere ideer som venter på å bli igangsatt.
Det er en selvfølge for oss å være med. Selv har jeg måttet utebli noen ganger de siste årene pga helsen men mann og barn er ivrige med.
En flott måte å bli kjent med naboer på.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:57   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Dugnadene i borettslaget vårt er en fest. Ungene synes det er supergøy. De får søppelryddingsdiplom og brus og godteri. Vi voksne får brus eller øl. Veldig mange stiller opp, og det er en sosial greie hvor vi treffer også de som ikke har barn.

Siden vi bruker utearealet i borettslaget helt utrolig mye, synes jeg definitivt at vi bør stille på dugnad. Og med tanke på hvor gøy det er, så er det veldig greit for oss å stille.

Jeg er ikke den aller beste i dugnadsarbeid, egentlig. Men jeg pleier å fjerne ugress fra fellesbeddene. Det klarer jo selv jeg. Jeg tror ikke at jeg tar så mange blomster heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 13:59   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

En av oss går alltid på dugnaden i sameiet. Det er ofte ikke så mange som møter opp (det er da heller ikke et veldig stort sameie), men det er hyggelig å møte naboene og greit å ta en felles innsats for bakgård, loft og kjellerganger. Og så pleier det å være en felles container så man kan kvitte seg med eget skrap.

Vi pleier å dele oss sånn at den ene går på dugnaden i huset og den andre går på dugnaden på skolen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:00   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

En flott måte å bli kjent med naboer på.

Tente vi også da vi nyinnflyttet stilte på dugnad. Vi bor i borettslag med tre tun, og ble sendt for å jobbe i det tunet vi bor i. Hvilket vil si at den eneste "naboen" jeg jobbet sammen med, var min mann.

Men kake og kaffe serveres samlet, så vi traff da i det minste noen. Og med årene har vi funnet ut at det er stort sett de samme vi treffer år etter år, så vi ble da etterhvert litt kjent med noen.

Etter sigende er vårt nye nabolag også aktive på dugnadsfronten i alle fall har de for lenge siden kjøpt ei tomt og laget en lekeplass som vedlikeholdes på dugnad, alle stiller opp. Ja, også har de felles st.hans feiring, som vel sikkert er ordnet på dugnad på et vis den også. Vi skal nok bli kjent med naboene.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:01   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad i bygård og på parsellen. Jeg stiller opp med glede, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:03   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi skal ha dugnad her i gata på søndag og jeg stiller selvsagt. Her er det kun eneboliger og sånn sett må alle bidra om fellesområdene skal se bra ut. Jeg er ikke noen stor fan av dugnad, men av og til må det til.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:05   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Jeg synes stort sett dugnad er gøy jeg. Slitsomt til tider, men stort sett sosialt og greit opplagt.

Dog kommer jeg nok til å droppe den sthans-greia der vi flytter, noe av poenget for meg er nemlig å få feire dette sammen med familien og slekta der jeg har feiret siden jeg var lita jente.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:11   #20
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Her er det dugnad i borettslaget og i barnehagen. Jeg stiller så absolutt opp. Riktignok med barn på slep, så effektiviteten er vel så som så, men dugnadsånden er det ingenting å si på.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no