Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-12, 15:24   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Æsj, altså - midt i en vask så gikk tydelig sikringen til vaskemaskinen, og etter det så vil ikke vaskemaskinen sentrifugere eller gå rundt Motoren går, men trommelen går ikke rundt. Må ringe Siemens imorgen, men lurer på om noen har opplevd det samme? Har forsøkt ulike program, men stille står den... Det er en dyr Siemens maskin som er 4 år gammel.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 15:25   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Hadde det også sånn. Trengte å skifte stifter/børster, så var maskinen så god som ny.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 15:27   #3
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Før du ringer etter service, så er det lurt å sjekke at det ikke ligger noe i filteret, sånn for alle tilfellers skyld. Det kan være det hjelper, selv om det ikke er sikkert i dette tilfellet.

Håper du slipper å være uten maskin for lenge.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 15:35   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Ja, tenkte jeg skulle sjekke filteret idag for sikkerhets skyld. Æsj, synes slikt er så kjipt! Dette skjedde på fredag ettermiddag av alle dager, og poden har hatt uhell i sengen to ganger (en gang før og en gang etter) :uff: Heldigvis hadde jeg vasket endel vasker før det skjedde, slik at vi har greit med klær ihvertfall! Men uuutrolig kjipt - vet jo aldri hvor lang tid det tar før en reparatør kan komme!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 15:39   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Noe sånt skjedde meg også her om dagn. Maksina stoppet midt i en vask, og det kom bare en svak durelyd fra motoren, men trommelen gikk ikke rundt. Måtte tømme maskinen manuelt. Synderen viste seg å være en hårstrikk i filteret. Etter at jeg tok den ut, gikk den som en drøm igjen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 15:55   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Oj, det hørtes interessant ut, Kanina! Jeg sjekket filteret nå, men fant ingenting. Det trenger ikke bety alt egentlig, for en liten Lego lenke dukket ikke opp før sikkert 5. gangen jeg sjekket da maskinen lagde noen rare lyder for et år eller to siden Vi har sånn med display og greier, og der kommer det ikke noen feilmelding - det synes jeg er veldig rart

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 16:04   #7
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Vil vannet pumpes ut? Hvis ikke kan det sitte noe fast i pumpa.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 16:37   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Vil vannet pumpes ut? Hvis ikke kan det sitte noe fast i pumpa.

Ja, vannet pumpes ut. Nå har jeg kjørt et par skyllinger for å se om det er noen som kommer ut ved pumpen, men enn så lenge ingenting. Er pumpen blokkert så har jeg fått beskjed om det tidligere i displayet.

Men en ting jeg lurer på - når flere nevner filter, mener dere da pumpen? Jeg kan ikke si at vi har noe filter (det er vel på tørketrommelen?). Hvor er evt filteret?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 16:48   #9
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

De fleste filter sitter i underkant av maskinen på forsiden. Hos meg må man ta av et deksel for å komme til. Så er det å skru opp lokket som man da ser (ca like stort som en tennisball?) og dra ut filteret. Ha et eller annet under som kan ta imot alt vannet som kommer. Ofte lo i filteret, så det bør tømmes jevnlig. Om maskina di er fire år og du ikke vet hvor filteret er engang er det stor sannsynlighet for at årsaken er å finne i filteret. Tøm/skyll filteret og sett det på plass igjen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 17:12   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

De fleste filter sitter i underkant av maskinen på forsiden. Hos meg må man ta av et deksel for å komme til. Så er det å skru opp lokket som man da ser (ca like stort som en tennisball?) og dra ut filteret. Ha et eller annet under som kan ta imot alt vannet som kommer. Ofte lo i filteret, så det bør tømmes jevnlig. Om maskina di er fire år og du ikke vet hvor filteret er engang er det stor sannsynlighet for at årsaken er å finne i filteret. Tøm/skyll filteret og sett det på plass igjen.

Filteret kalles pumpen her, så det er derfor jeg stusset. Det er det samme stedet, og åpning så stor som en tennisball. Men i papirene så står det omtalt som pumpen. Den rengjøres jevnlig ja, og som sagt - ikke noe ser nå som hindrer. Men jeg kjører maskinen på skylling noen ganger til, i tilfelle noe blir ført ned dit til slutt. Hvis pumpen er blokkert så er det en egen feilmelding på maskinen, som vises i displayet. Men som sagt så får jeg ingen feilmelding på maskinen nå - bare at trommelen ikke rikker seg under vask. Jeg får fint til å snurre den når den er avslått, så ingenting som hindrer den i å gå rundt rent fysisk.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 18:46   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Samme "symptomer" som det var her altså - som viste seg å være dårlig kontakt for stiftene/børstene. Jeg fikk bestilt opp børster som vel kom på 500 kroner. Også var det fastpris for utskifting. Rundt 1300 kroner - for en jobb som tok tjue minutter! Det ble uansett billigere enn å skifte ut hele maskina, som på det tidspunktet var femogethalvt år. Rett utenfor garantiperioden altså. Det kan jo være at dette går på garantien?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 20:04   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Det at sikringene røk får meg til å tenke at det er en eller annen feil på maskinen, som ikke har noe med filter og slikt å gjøre. Et tett filter stopper bare maskinen, og skal gi en alarm i displayet, uten at sikringene ryker.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 20:55   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Samme "symptomer" som det var her altså - som viste seg å være dårlig kontakt for stiftene/børstene. Jeg fikk bestilt opp børster som vel kom på 500 kroner. Også var det fastpris for utskifting. Rundt 1300 kroner - for en jobb som tok tjue minutter! Det ble uansett billigere enn å skifte ut hele maskina, som på det tidspunktet var femogethalvt år. Rett utenfor garantiperioden altså. Det kan jo være at dette går på garantien?

Ja, det er innenfor garantiperioden ihvertfall, så da krysser jeg fingrene for det

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Det at sikringene røk får meg til å tenke at det er en eller annen feil på maskinen, som ikke har noe med filter og slikt å gjøre. Et tett filter stopper bare maskinen, og skal gi en alarm i displayet, uten at sikringene ryker.

Ja, kan faktisk ikke huske at den sikringen har gått noen gang, så jeg tenkte også det. Når det gjelder motorfeil så er det tre ulike alarmer som skal vises i displayet, men altså - ingen alarm.

Ringer Siemens imorgen, så får jeg høre med dem.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 15:51   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Da har reparatøren vært her - og det var børstene som hadde røket. Så nå er de byttet og maskinen går for fullt igjen Kostet nærmere 1800,- å fikse, og det gikk ikke på reklamasjon da dette er slitasjeskade. Dere med erfaring med å bytte børster - måtte dere betale?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 15:58   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskinen vil ikke sentrifugere

Børster er vel slitasjedel ja, men synes det er dårlig at de ryker etter så kort tid. Den forrige maskinen vår ble byttet ut da de var ca 13 år gammel, og det var aldri noe problem med børstene på den.

Ville forhørt meg litt nærmere ang garantien på dette, siden maskinen ikke er eldre enn det den er.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no