Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dugnadsånd?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Deltar du på dugnad?
Vi har dugnad der jeg bor og jeg stiller opp hvis jeg kan. 93 73,23%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg prøver å slippe unna, og holder meg hjemmefra. 1 0,79%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg gidder ikke, trekker for gardinene og later som jeg er borte. 0 0%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg gidder ikke, sitter gjerne på verandaen mens naboene jobber. 0 0%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg kan ikke delta av helsemessige/andre årsaker. 3 2,36%
Vi har ikke dugnad der jeg bor, men jeg gjør gjerne en innsats på fellesområdene. 12 9,45%
Vi har ikke dugnad der jeg bor og jeg gjør ikke noe på fellesområdene. 5 3,94%
Annet, forklarer i tråden. 12 9,45%
Jeg nekter å svare!/Dustepåll! 1 0,79%
Deltakere: 127. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-12, 15:14   #61
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnader her vi bor (lite sameie med 6 enheter), trivelig og effektivt.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 15:38   #62
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad, lite borettslag. Alle stiller stort sett opp for vi trekker 100 kr hver måned på felleskostnadene til alle, og de 1200 får man igjen til jul hvis man er med på dugnad. Ellers er det veldig hyggelig og ikke noe stort stress. Sosialt.

Er ellers med der jeg kan, fau-idrettslag etc.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 20:18   #63
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Jeg er med på dugnad når det trengs. Barnehagen har ikke, men idrettslaget har. Jeg plukker gjerne søppel, steker vafler, står i kiosken og slikt. Det rareste er at jeg kjenner at jeg liker det. Det vil si, jeg liker vel egentlig å være En som bidrar. Jeg liker selvsagt også den sosiale siden ved det.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:01   #64
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Liker ikke dugnader, men stiller hvis jeg føler at jeg må. Føler meg alltid litt teit... blir stående å lure på hva jeg skal gjøre egentlig. Første gangen vi var på dugnad her vi bor, så møttes vi og så sa en "vi skal vel bare gjøre det vi pleier å gjøre" og så forsvant alle og gjorde det de pleide å gjøre... Så vi sto nå igjen der og lurte på hva som "pleide" å være vår oppgave, og noen antydet at plukke litt søppel kanskje... så gjorde vi det og skyndte oss hjem Det gav meg ikke akkurat mersmak på dugnad kan du si.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:49   #65
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi bor i enebolig.
Jeg stiller for øvrig mer enn gjerne, men ikke når det er den lokale uinkluderende dramadronning-gjengen som styrer på. Det var det der vi bodde før, og når det er to gjenger med kvinnfolk i 40-årene som ikke tåler trynet på hverandre … Trenger jeg å si mer?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 01:05   #66
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi bor på gård, så ingen dugnad her. Ikke at vi ikke har nok å drive med altså. Her er alltids noe som bør gjøres.

Dugnad i idrettslagene stiller vi selvfølgelig opp på. Synes det er hyggelig og sosialt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 11:27   #67
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Dugnad på feltet har vi ikke stilt opp på. Det går stort sett ut på søppelplukking i grøftene, så det tar vi heller litt innimellom når vi ser noe, og så holder vi det ryddig rundt ( og i) vår egen hage. Tidspunktet, klokka 18, er litt uforenelig med en mann som kommer hjem en halvtime før, skal på jobbreise dagen etter og to unger som legger seg mellom halv sju og sju og deretter våkner hver halvtime resten av kvelden. Vi hadde selvsagt fått det til om vi måtte, men har heller valgt å gjøre vår bit på dagtid. Når ungene er større blir det lettere, og da kan vi være med på grilling og sånt også.

Dugnad i barnehagen har vi tenkt å være med på. Det betyr at mannen må gå tidligere fra jobb og/ eller at vi må ha barnevakt til lillebror, sjøl om det er lagt opp til at unger kan være med. Han er for liten til å leke og for stor til å trives aleine i vogna noe særlig, så jeg er lite til nytte så lenge han er med.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 11:54   #68
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi stiller opp på dugnad. Vi bor slik at dugnadene er organisert pr tun. Vi har utsyn mot begge tunene, men hører med til et av dem. Vi stiller til dugnad på begge tun fordi barna leker mest på det tunet vi ikke hører til. Man treffer naboer, gjør nærmiljøet penere/mer attraktivt så stiller opp med glede og dugnadsånd!

Bhg har vurdert å avvikle dugnad fordi dette i praksis skal være kommunens ansvar. Dette fører til at ingenting blir gjort. Vi kommer derfor til å sette igang dugnad i bhg i tillegg. Min mann sitter i FAU på skolen, der arrangerer de også dugnad.

Jeg må bare beklage at jeg ikke kan respektere at folk ikke stiller på dugnad. helsemessige årsaker er en ting, og klart at det ikke alltid passer, men folk som skofter unna har jeg ingen forståelse og respekt for.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 12:16   #69
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Stiller på dugnad og synes det er helt ok. Vi har kaffe med naboene etterpå og det liker jeg veldig godt

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 12:21   #70
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi hadde dugnad i borettslaget i går. Rekka vår (18 hus) hadde ansvar for å fjerne kratt og småtrær i en skråning. Det er alltid noen det ikke passer for, men selv om det var vått synes jeg jo det hadde vært greit om litt fler enn 7 personer (fra 5 hus) hadde møtt opp den første timen.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 00:23   #71
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Pokker...det slår ikke feil altså...

Her skal det være dugnad på tirsdag kl 18, og i kjent stil så kan ikke vi stille. Mannen er på jobb, og jeg må ned på skolen for siste innspurt i forberedelsene til 17. mai.

Dette er flaut og pinlig, men jeg kjenner også at jeg har en god grunn som jeg kan stå for denne gangen. Men så innmari typisk da.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 01:05   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Jeg må tilstå at jeg er temmelig unorsk og synes dugnad er noe herk. Vi stiller opp i sameiet, men selv der synes jeg egentlig ikke det er jobb nok til ti voksne og diverse iherdige barn. Oi, så koster vi gårdsplassen, 3 stykker, liksom. Et år hadde vi en liste over det som måtte gjøres, innen måneden, når vi ville. Mye bedre.

Dugnaden i barnehagen synes jeg er enda rarere. Oi, så raker vi litt, liksom, på kommunal grunn? Vi stiller når vi kan, men det er ikke hvert år - jeg betaler ikke 400 i barnevakt for å gå på dugnad.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no