Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Bærbar PC som slår seg av

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 22:43   #1
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Bærbar PC som slår seg av

PCen min er blitt kranglevoren de siste ukene. Den har fått en tendens til å slå seg av, helt plutselig. Jeg kan ikke finne noe spesiellt som gjør at den slår seg av. Det skjer bare helt plutselig, med ujevne mellomrom, men det har blitt hyppigere de siste dagene. Bare i kveld har det skjedd 4 ganger. Det er ny rekord.

Er det noe håp for den, eller er den bare utslitt?
Det er en billig Fujitsu Siemens som ble kjøpt i Mai/Juni i fjor.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:47   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Mannen her sier at det kan skyldes dårlig kontakt til batteriet. Ta ut og prøv å blås rent.

Hvis det er garanti på den enda, så bør du levere den inn snarest.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:54   #3
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Men jeg har den tilkoblet strøm da. Det har kanskje ikke noe å si? Altså, det kan være batteriet som gjør det likevel?

Det er vel bare 1 års garanti på en PC? Det er mer enn et år siden jeg kjøpte den iallefall...

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 23:09   #4
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Jeg hadde det problemet. Det viste seg å være fordi den ble varm.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 23:27   #5
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg hadde det problemet. Det viste seg å være fordi den ble varm.

Det kan godt tenkes at det er det som er problemet her også, for jeg har reagert på det noen ganger, at den er veldig varm. Hvordan løste du problemet da? Eller var det ikke noen løsning på det?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 00:04   #6
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Mannen sier det kan skyldes at den er full av støv og må blåses ren. Bruk gjerne trykkluft på boks fra f.eks biltema. Håper det ordner seg.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 00:06   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Kan være flere ting. Bla de som er nevnt så kan det hende at hovedkort er ødelagt, eller at noe annet av elektronikken er sigen...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 00:34   #8
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Mannen sier det kan skyldes at den er full av støv og må blåses ren. Bruk gjerne trykkluft på boks fra f.eks biltema. Håper det ordner seg.

Ehm.. kremt... Støv ja. Joda jeg kan prøve det også. Du får hilse mannen og si takk for tips.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kan være flere ting. Bla de som er nevnt så kan det hende at hovedkort er ødelagt, eller at noe annet av elektronikken er sigen...

Æsj, det var jo dette jeg ikke ville høre jo.... Hvis det er ødelagt hovedkort eller sigen elektronikk, tror jeg det er like greit å bytte ut hele maskinen. Det er en sånn billig-sak som jeg kjøpte på Elkjøp i fjor, da de hadde sånne kjempebillige pcer.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 00:44   #9
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Det kan godt tenkes at det er det som er problemet her også, for jeg har reagert på det noen ganger, at den er veldig varm. Hvordan løste du problemet da? Eller var det ikke noen løsning på det?

Det var min PC også. Jeg overså det, og en dag tordnet det, og vips, så var den PC`en død. Så prøv med trykkluft på boks, tror de har på Claes ohlson.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 08:13   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Samme skjedde med vår - dvs den ble veldig veldig varm. Leverte den inn, for var redd det var vifta som var gåen, men den hadde et tykt støvlag foran luftinntaket, så ikke rart den ble varm. Så ja - det kan meget vel være at den er full av støv. Vi leverte den inn på Elkjøp, selv om vi ikke hadde kjøpt den der, og fikk den renset aldeles gratis. Anbefaler deg å ta den med dit du kjøpte den, og få dem til å se på den.

  Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:22   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Men om det er vifta så merker man det. Pcen blir jo KOKvarm før den kortslutter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 08:54   #12
Perfelo
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 9
Perfelo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Jeg hadde dette problemet med min stasjonære pc. Når jeg åpna den viste det seg at vifta på skjermkortet ikke gikk rundt lenger. Så jeg bytta skjermkort, og vips var den god som ny. Så det kan som noen sier være at det blir for varmt inni der. (sikkert ikke skjermkort med vifte på bærbaren da, men problemer med noen andre vifter)

Perfelo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 09:02   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Mener det er 2 års garanti.

Det kan godt være støv. Beste måten å få det vekk er å åpne den og virkelig rengjøre den. men kan være garantiblombering blir brutt da.

Det kan og være noe med hovedkortet. Det har en tendens til å skje på mine pcer. Da slår den ofte seg av når jeg bærer den eller trykker hardt på tastaturet.

Håper du finner ut av det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 10:56   #14
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Ta den med deg til butikken!!

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 12:47   #15
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Jeg var tilfeldigvis innom en elkjøpbutikk i går, og fikk beskjed om at jeg kunne komme innom med den.

Det blir bare så trasig åvære uten PC så lenge.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 13:05   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg var tilfeldigvis innom en elkjøpbutikk i går, og fikk beskjed om at jeg kunne komme innom med den.

Det blir bare så trasig åvære uten PC så lenge.

Etter syv dager har du krav på en lånepc.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 13:07   #17
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

Må jeg vente syv dager altså??!!
Neida så ille er det ikke da, kan jo kapra mannen sin.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 13:54   #18
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar PC som slår seg av

min slår seg av hvis jeg ligger på sofaen med pute på fanget og puten tetter for viften under...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no