Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Er det farlig å spise sand?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-11, 09:38   #21
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Hvordan merker man barnemark på barn som er så små? Hun kan ikke uttrykke sånt språklig i det hele tatt ennå.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:39   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Du ser det gjerne i rumpeåpningen eller i avføringen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 10:11   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Får ikke hindret det uansett så da er det bare å fokusere på fordelen: Kanskje barnet får barnemark! Og det er bare fint å få en runde på det, det minsker faren for inflammatoriske tarmsykdommer.

Gjør det?

Så flott. Snuppa har hatt en runde med barnemark. Det var ekkelt å se på, men ikke særlig plagsomt verken for liten eller stor.

Knerten fikk ikke det, enda det var han som var sandspiseren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 10:12   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvordan merker man barnemark på barn som er så små?

Du er ikke i tvil. Det er masse små mark som kravler rundt i avføringen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 10:12   #25
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 10:25   #26
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og så ligger dette under barnemat?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er i grunnen fristet til å la det bli liggende.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, selvsagt må det ligge her!



Kasia, jeg tenkte på akkurat det samme tidligere i vår. Gudbedre, som ungen så ut en periode, med sand rundt hele munnen. Men det går over! Han holdt på med det i noen uker, så var det ikke spennende lenger. Kanskje han kom til konklusjonen at det ikke var så veldig godt.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 10:57   #27
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Du er ikke i tvil. Det er masse små mark som kravler rundt i avføringen.

å hjelpes, må huske på å ikkje spise mens eg leser dette forumet her altså! Må innrømme eg lurte litt på hva sand gjor under barnemat, men det er nok sikkert en del av "dietten" til ganske mange små ja!
Husker vi spiste ganske mye surblad og kusymre, og engkarse, da eg var liten, sikkert ikkje helt bra i mengder det heller

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 11:02   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Opprinnelig lagt inn av Miraluca, her.

å hjelpes, må huske på å ikkje spise mens eg leser dette forumet her altså!

Det er mye å lære som nybegynner på dette formumet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 13:37   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Jeg tror at det hadde vært få igjen av oss mennesker hvis sandkassesand var veldig farlig. Når man ser hvordan det har status som mat i barnehagealder mener jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 13:44   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Hver gang jeg ser overskriften så syns jeg det står "Er det farlig å spise and", og skjønner ingenting.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 13:52   #31
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hver gang jeg ser overskriften så syns jeg det står "Er det farlig å spise and", og skjønner ingenting.

And bør spises med andakt.





Forøvrig kan jeg minnes at minsten min hadde en forkjærlighet for å spise talkum-deoen min fra Chloe en periode. Det var det mulig å lukte, ja.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 14:05   #32
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Det er for ordens skyld ganske anseelige mengder sand det er snakk om etterhvert. Det ser jo ikke bra ut der hun sitter å knasker.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 14:11   #33
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Min eldste spiste MYE sand som baby og var alltid svart rundt munnen når jeg hentet henne i bhg. Det gikk bra med henne. Alltid frisk og ingenting i veien med intelligensen. Jeg lar henne fly alene også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 14:15   #34
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Storebror spiste også mye sand. Og småstein. Det gikk rett gjennom og vi orket ikke bekymre oss. Umulig å forhindre uansett.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 17:09   #35
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Kan man gjøre noe med det? Nei. Får ikke hindret det uansett så da er det bare å fokusere på fordelen: Kanskje barnet får barnemark! Og det er bare fint å få en runde på det, det minsker faren for inflammatoriske tarmsykdommer.

Hæ? Er det positivt å ha en runde eller to med barnemark? *grøss*

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 17:25   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Kanskje mark i magen, og kanskje litt sår stump når sanda kommer ut, ellers går det stort sett greit.

Hilsen mamma til en liten kar som åt gjørme et par år. (Han har aldri hatt mark, og jeg tror immunforsvaret hans har fått kjørt seg, for han er nesten aldri sjuk heller.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 17:00   #37
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hæ? Er det positivt å ha en runde eller to med barnemark? *grøss*

Vi har fått dette i hus nå og jeg har lest meg litt opp på mark i dag - det kan visst være veldig gunstig for f.eks personer med cøliaki. Så nå er det like før jeg legger ut annonse på finn.no ...kom hit og bli smittet!!

Vet dette er en gammel tråd altså, men jeg finner lite info om når symptomene kan forventes å avta etter inntak av Vermox - poden var helt ute av seg i går kveld (da vi oppdaget det) og det ble en stri natt. Vi har alle tatt piller nå, men hjelper det alt til kvelden/natten? Noen som vet?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 17:06   #38
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Jeg vet ikke helt når det virker, men vidundertrikset her var litt bomull fuktet med olje som jeg dyttet såvidt inn med en qtips. Litt innenfor bare. Det fungerte som en propp og hindret at markene kunne komme ut og legge egg. Ergo ingen kløe.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 20:25   #39
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Jeg får se hvordan det går når han legger seg nå, og ta det derfra. Takk for tips, håper dog jeg slipper å gjøre det. :P

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 20:27   #40
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det farlig å spise sand?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg får se hvordan det går når han legger seg nå, og ta det derfra. Takk for tips, håper dog jeg slipper å gjøre det. :P

Ja, det var jo ikke spesielt gøy første kvelden, men så kom de og ba om det selv for å slippe kløen.

Må presisere at jeg ikke stikker noe langt inn altså. Bare sånn rett innenfor med litt av bomullen slik at den blir sittende.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no