Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken sofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-08, 13:20   #21
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvis de andre tingene er «tunge» eller «mørke» ville jeg ha valgt den øverste, mer kompakte sofaen, hvis de er «lette» eller «lyse», ville jeg sannsynligivs valgt den nederste.

Ben "aren't sofas too bourgeois anyway?" Murphy

Den øverste kan etter min mening passe med begge typer interiør. Uansett vil den gjøre sofakroken lunere, tror jeg.
Den nederste hadde jeg dog ikke kombinert med tunge møbler i f.eks kolonistil.

__________________
Gutta 2003 og 2005

Sist redigert av malena : 20-03-08 kl 14:12.
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:34   #22
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg synes den nederste var finest, men er den god å sitte i? Synes putene ser veldig bakoverskrådde ut, og hvis de i tillegg er veldig faste, så blir det kanskje litt merkelig sittestilling?

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:36   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Den er kjempegod å sitte i, det var først og fremst derfor vi valgte den. Jeg har prøvd den som "en-seter". Putene er veldig myke og gode. Ser ikke for meg at dette er en sofa som vil bli brukt til å sitte så mye rett opp og ned i, men mer til å ligge på. De løse putene som ligger over armlenet er kjempegode.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:45   #24
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Da hadde jeg gått for den.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 18:09   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg likte best den nederste. Den var mer elegant og klassisk på en måte. Fin sofa.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 18:49   #26
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Den nederste er mer elegant enn den øverste, jeg tror jeg hadde blitt lei den øverste lenge før den nederste (i mine øyne) og når jeg hører om rommet den skal stå i er jeg enda mer overbevist. Luft er viktig for romfølelsen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:15   #27
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg likte den øverste best, for den så mykest ut. Men det spørs jo hvordan sofa du er ute etter. Er det en "kaffebesøks sofa" så ville jeg valgt den nederste, for den virket litt fastere og høyere (og lettere å rengjøre under).

Vi har en stor myk og deilig sofa, - som skapt til å krype oppi med teppe og en kopp te, eller til filmkvelder. Men til kaffebesøk er den ikke så veldig god, for man synker helt ned i den og det er langt bak til rygglenet så man ligger liksom litt bakover.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:22   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg likte utseendet på den nederste bedre - lettere og mer elegant, fordi den har lengre ben og tynnere "sittedel". Eller kanskje den ikke er tynnere, men bare ser slik ut fordi bena er lengre, men jeg synes i alle fall den var penere. Og spesielt siden dere bare skal ha en toseter, og ikke en hel salong, tror jeg det ville bli penest med den netteste modellen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 20:46   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Dette er ikke en kaffebesøk-sofa, det er teppe og te-sofa. Men som sagt tror jeg man kan velge putetype på begge, så den nederste kan få de samme myke putene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 22:10   #30
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg likte den øverste best, for den så mykest ut.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 10:58   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilken sofa?

Jeg likte den øverste best, den så både penest og mykest ut.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 11:01   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilken sofa?

Jeg skal dobbeltsjekke i butikken imorgen før vi bestiller, men såvidt jeg har skjønt så får man akkurat de samme valgmulighetene når det gjelder puter til begge sofaene. Hvis det er tilfelle kommer jeg til å ta den nederste, men med putetypen fra den øverste.
Hvis dunputene bare fås til den øverste kommer vi nok til å ta den, selv om den kan bli litt kompakt i det lille rommet. Komfort er det aller viktigste med den sofaen der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 18:20   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Sofaen er bestilt, og det ble den nederste. Jeg tror det er riktig at den passer best i et så lite rom. Vi valgte et beige litt grovt stoff med litt variasjoner i fargen. Håper det blir bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 19:29   #34
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Det blir sikkert helt topp.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 17:09   #35
mammmamia
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6
mammmamia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg synes nr 2 var finest, men uten den "dingsen" på ryggen der... Praktisk at den har litt høyere ben, det ser luftigere og lysere ut, og så kommer man til med støvsugeren Formen var penest også...

mammmamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 21:43   #36
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Stilig sofa!!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 18:36   #37
Asolia
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 63
Asolia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Får jeg spørre hvilken forhandler sofaene er i fra, og pris?

Asolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 18:38   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Vi har bestilt den via en lokal møbelbutikk (ikke kjede), og det er et dansk merke. Den med lengst ben heter Verona Modulsystem, og den andre Genova Modulsystem. Finner ikke noen overordnet leverandør på den folderen jeg har her.
Prisen ble ca. 5300 for toseter i det stoffet vi valgte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 20:35   #39
Asolia
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 63
Asolia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Takk Heter det danske merket Fleming? De ligner litt på noen møbler i fra en katalog jeg fikk av Møbelringen her.

Jeg skal flytte snart, og leter fortvilet etter sofa. Syns de var fine de du hadde bilde av.

Asolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 20:40   #40
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Överste best, men den hyllen var grusom. Liker ikke saanne bein som paa den nederste.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no