Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken sofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-08, 08:36   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken sofa?

Vi skal bestille sofa på lørdag, og skal ha en av de to på bildet. De er fra samme produsent, har stort sett helt like moduler og er veldig like, forskjellen er mest høyden på bena så vidt jeg kan skjønne.
Se bort fra farge og den hyllegreie i armlenet på den ene. Vi skal ha en litt bred toseter med dunputer i ryggen, og med ben i oljet eik. Antagelig en ganske lys farge, beige/melert eller brun.

Hvilken er finest? Jeg klarer ikke bli enig med meg selv, og ikke mannen heller.


Sist redigert av Filifjonka : 30-03-09 kl 23:13.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 08:53   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg likte best den øverste (uten hyllen i armlenet). Den hadde litt bredere armlener, og det se å synes jeg ofte har mye å si for sittekomforten. Den så også litt mer solid ut (som i "ikke spinkel" - tviler ikke på at begge har like god kvalitet).

__________________
03 06 09
Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 08:55   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Takk for svar. Jeg heller også mot den. Den andre virker spinklere fordi den har mer ben og mindre høyde på selve sofaen. Armlenene velger vi bredde på selv, de har akkurat de samme modulene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 09:04   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg liker den nederste best. Den virker fastere i putene, og mer klassisk i utseendet. Og så er det lettere å komme til under med mopp og støvsuger.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 09:15   #5
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg syntes den øverste var penest, men det er godt mulig den nederste er den mest praktiske.
Ikke lett, det der!
Vi brukte lenger tid på å kjøpe sofa enn vi brukte på å kjøpe leilighet.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 09:16   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Likte den øverste best, men den nederste er nok mest praktisk i forhold til renhold.

  Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 09:44   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Likte den øverste best, men den nederste er nok mest praktisk i forhold til renhold.

Samme her!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 09:46   #8
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Likte den øverste best, men den nederste er nok mest praktisk i forhold til renhold.

Enig!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 10:05   #9
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Likte den øverste best, men den nederste er nok mest praktisk i forhold til renhold.

Enig her også.

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:21   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Siden vi bare skal ha en toseter (184 cm lang), tror jeg at utseendet kommer før renhold i dette tilfellet. Den er jo såpass liten at man fint kan skyve den ut/vippe den opp for å støvsuge under. Jeg syns også den øverste ser litt mer behagelig ut, men det skal egentlig være samme putene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:27   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Hm.. Jeg vipper litt. Kanskje den øverste, siden den har bredest puter.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:27   #12
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Og om man ikke vasker under sofaen hele tiden, så vil den nederste være totalt avslørende mens den øverste gir litt mer kamuflasje.

__________________
03 06 09
Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:32   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Hm.. Jeg vipper litt. Kanskje den øverste, siden den har bredest puter.

Vi skal ikke ha de modulene som er på bildet. Vi skal ha en toseter med to puter, så putene blir i samme bredde uansett modell.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:40   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Synes den nederste var finest.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:41   #15
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg liker den nederste best, men den skal jo ikke stå hos meg, så mer relevant: Hva har du av bord eller stoler som skal stå sammen med eller i nærheten av sofaen? Og hvordan ser bilder på veggen evt. gardiner i nærheten ut. Hvis de andre tingene er «tunge» eller «mørke» ville jeg ha valgt den øverste, mer kompakte sofaen, hvis de er «lette» eller «lyse», ville jeg sannsynligivs valgt den nederste.

Ben "aren't sofas too bourgeois anyway?" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 12:51   #16
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Den øverste.

  Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:05   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Den skal stå i et lite og vinkelformet rom, ca. 10 m2, der den fyller hele bredden i den innerste vinkelen. Bak sofaen blir det en (hvitmalt) plassbygget bokhylle opp til taket, med nederste hylle i kant med ryggen på sofaen. På en av de andre veggene blir det et langt skrivebord med hyller over, og en kontorstol. Ellers tror jeg ikke det blir noen flere møbler i rommet. Det er ikke plass til og trengs egentlig ikke noe bord, dette er en sofa til å trekke seg tilbake og f.eks. lese i fred og ro. Veggen vis a vis sofaen har to vinduer og en dør til verandaen, og faktisk et lite gløtt av sjøutsikt fra sofaen. Tror ikke vi skal ha gardiner, det blir isåfall bare noe veldig enkelt og lyst.
"Lett og lyst" er nok den mest riktige betegnelsen på det meste der inne, så det er mulig den med kortest ben vil virke litt "stappa" inni kroken der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:12   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg likte best den øverste sofaen - i en stor stue med fokus på dette møbelet.

Sånn du beskriver rommet tror jeg dog det blir mye lettere med den nederste, fordi den har mer luft under seg på en måte, og det litt spinklere designet kanskje vil virke mindre ruvende!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:16   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg tror dere har rett i at den med lengst ben vil være mest riktig i denne lille kroken av et rom. Jeg holder på å bli enig med meg selv. Jeg tror kanskje noe av grunnen til at jeg liker den øverste er at putene ser mykere ut. Men vi kan velge putetype på begge modellene, og jeg vil ha dem som er delvis fylt med dun. De var så myke og deilige. Butikken hadde ikke sofaene inne, bare i utgaven stor stol, så jeg har ikke sett dem i virkeligheten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:16   #20
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken sofa?

Jeg likte den øverste best. Fikk litt hytteassosiasjoner av den andre pga de høye beina.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no