Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Grunnlovsendring?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-12, 11:32   #141
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Våken, jeg synes det er vanskelig å diskutere med deg fordi du slenger ut litt påstander sånn og slik - kan du ikke heller si hva DU mener, og diskutere ut fra det? Og så er det litt forvirrende at du diskuterer rettsikkerhet og økonomisk støtte til trossamfunn i annenhvert innlegg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:33   #142
Våken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 74
Våken er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Noen: Påstandene på nettsiden er underbygget hvis du klikker på enkeltsakene i den høyre fanen der det står Terje Strandsaken osv.
Klikker du på de forskjellige temaene vil det være et utvalg dokumenter som omhandler sakene tilgjengelig nesten øverst. Siden er som jeg har sagt ikke leservennlig men slik finner du altså disse. Hvis du fortsatt har prob, så bare si ifra, så skal jeg se om jeg ikke får forklart deg nærmere.

Det er forøvrig ikke min mening, men en påstand for å prøve å illustrere viktigheten av å dekke lovbrudd gjort av det offentlige, i media, samt få alle kortene på bordet. Jeg ser ikke hvordan denne saken er mindre viktig. Vi har appelert til debatten på NRK blant annet med flere som har sendt inn anmodning om å dekke saken, så vi får se om NRK klarer å etterfølge det før 21. Mai.

Våken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:35   #143
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av Våken, her.

Kvinnelige biskoper fikk jo ikke lov til å tale i forsamlinger i følge det gamle testamentet, så jeg tror samfunnet har også hatt påvirkning på kirken, og kirken har hatt påvirkning på samfunnet. Heldigvis

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det var Paulus som sa at kvinner skulle tie i forsamlingen. Det er det nye testamentet.

Og Paulus snakket definitivt ikke om kvinnelige biskoper.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:37   #144
Våken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 74
Våken er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Pøbelsara:
jeg beklager hvis jeg er vanskelig å debattere med, det er selvfølgelig ikke meningen. Jeg har prøvd å gi uttrykk for hva jeg mener og utover det jeg har skrevet kan jeg ikke se at så mange fler meninger angående manglende dommersforsikringer, grunnlovsendringer og andre lovbrudd. Jeg har presentert fakta og det blir vanskelig for meg å forholde meg til spekulasjoner. Derfor stiller jeg oppfølgingsspørsmål for å kaste lys på at saken her er viktig, slik som Støre saken og andre saker der lover blir brutt av det offentlige.
Syntes det passer seg å gi uttrykk for at det er ikke blodtørst som driver meg, men rettferdighet, at en ser tegn på ustabilitet i Europa og man ser hull i retts-systemet og folket her er ikke opplyst om hva som skjer. Jeg er skeptisk av natur.

Våken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:38   #145
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av Våken, her.

Og denne nettsiden her blant annet: http://rettferd.com/

Seriøst?

"Siden den gang har nettverket overtatt"

"Men hvem eier avisene?"


"Hvis det er sant
- at de med makt og posisjon - bank, politikere, politi og rettsvesen - først stjal fra ham bedriften hans og lurte ham for millioner av kroner
- at de til slutt tok fra ham hjemmet hans og kastet ham på gaten!
- at han pga av dette også til slutt ble skilt og uføretrygdet!
- at disse korrupte personene i ettertid fikk hjelp av nettverket sitt til å holde overgepene skjult i 20 år, (..) enda "alle" visste om hva som hadde skjedd!!

- Hva slags land har vi da??

Vi og alle andre vet at dette er sant, men vi kommer ingen vei!!

Er de for redde for DnBs hevn?"




Jeg lurer på hvordan de stiller seg til kondensstriper, disse her?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:38   #146
Våken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 74
Våken er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og Paulus snakket definitivt ikke om kvinnelige biskoper.

Han hadde vel antageligvis steilet om han så hva kirken hadde blitt til!

Våken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:38   #147
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av Våken, her.

Påstand:
Støre grilles NÅ skriver VG.
Jeg har tillit til at Støre handlet ut av statlige interesser, ikke private. Saken bør ikke belyses mer enn det er gjort, fordi jeg har full tillit til at Støre ikke handlet i egeninteresse.

Hva er påstanden? At Støre grilles, at VG skriver at han grilles, at saken ikke bør belyses mer, eller at du har full tillit til at Støre ikke har handlet i egeninteresse?

Opprinnelig lagt inn av Våken, her.

Ser dere hvor jeg vil hen? :P

Nei, slett ikke. Har dette sammenheng med grunnlovsendringer, eller er det en ny sak?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:42   #148
Våken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 74
Våken er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Polyanna, det er alltid rettsmessig å stille spørsmål ved makten. Og det er vanlig ta for seg det overfladiske på en nettside og bryte de fra hverandre. Men har du lagt vekt på dokumentene på siden også? Eller tilbakeviser du påstandene på generell virkelighetsoppfatning?
Et annet forsøk på å legge demoniserende eller latterliggjørende ord er vel å hinte til at de alle er konspirasjonsteoretikere som er redd for stripene som henger igjen i lufta etter fly. Men dette sier jo ikke nettsiden noe om?
God humor :P Men la oss prøve å holde oss til virkeligheten.

Våken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:42   #149
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Skilpadda: Jeg tror Våken prøver å si at "jeg vil snakke om noe jeg mener er et alvorlig lovbrudd, men folk sier bare pytt-pytt, mens andre lovbrudd, som Støre-saken, det lager de masse baluba om. Hvorfor ikke dommersaken?"

Og så er altså tydeligvis grunnsaken her at man ønsker en 20 år gammel sak gjennopptatt, og har funnet at den aktuelle dommeren er en av de som mangler dette underskrevne dokumentet, slik at man håper å kunne bruke det som gjenopptagelsesgrunn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:43   #150
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Våken: Hvis saken til Strand er så opplagt som denne nettsiden påstår, tror jeg VG og Dagbladet ville sloss om å få slått den opp på forsidene sine. Det samme med Brennpunkt/NRK. Et samarbeid mellom advokater, rettsvesen, politi, Stavanger kommune, DnB/Storebrand og diverse aviser for å skjule opplysninger i en mindre sak? Mange titalls personer risikerer karrieren sin for dette? Nei, det henger ikke på greip altså.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:45   #151
Våken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 74
Våken er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Skilpadda: Se bort fra "Støre grilles NÅ skriver VG."
Det er et faktum.
resten er en påstand og grunnen til at jeg fremmet den er for å illustere et poeng. At når det kommer til makt, demokrati og åpenhet bør folket få si sin sak. De har rett på informasjon om straffbare forhold og hvordan de folkevalgte håndterer dette. Jeg maner til mediedekning og folkelig engasjement for å styrke vår retts-sikkerhet og sørge for at vi kan lene oss på et system uten hull. Samt ha tillit til våre folkevalgte igjennom ørlighet og åpenhet.

Våken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:47   #152
Våken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 74
Våken er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Noen: At du tror riksmediene hadde dekket saken om den hadde vært viktig nok, og det er argumentet du legger til grunn for at alt er svada, er det mye du ikke får vite om.
Man må angripe sak, ikke overfladiske tankemønstre om hvordan man tror virkeligheten er. Man må angripe de fakta som ligger til grunne i saken.

Våken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:50   #153
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av Våken, her.

Noen: At du tror riksmediene hadde dekket saken om den hadde vært viktig nok, og det er argumentet du legger til grunn for at alt er svada, er det mye du ikke får vite om.
Man må angripe sak, ikke overfladiske tankemønstre om hvordan man tror virkeligheten er. Man må angripe de fakta som ligger til grunne i saken.

Hvilke fakta er det som ligger til grunn da?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:50   #154
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Menneskene bak denne nettsiden påstår at ALLE advokater de har kontaktet er korrupte og ikke "tør risikiere nettverket sitt" ved å ta i denne saken. Ærlig talt, SÅ integrert er ikke advokatstanden altså. De slåss mot hverandre støtt og stadig.

Når ikke EN eneste advokat har villet ta i saken, er det ikke da mer sannsynlig at det er fordi den ikke holder vann?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:51   #155
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Men seriøst, Våken, er det DENNE saken ditt engasjement koker ned til??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:53   #156
Våken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 74
Våken er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Polyana: rettsikkerheten til eventuelle dømte, skal også bevares igjennom lovverk. Når disse ikke blir fulgt er det grunn til bekymring og man har ingen rettslige garantier for at deres retts-sikkerhet er ivaretatt. Selv om du kan slå deg til ro med det, må man tenke på andres retts-sikkerhet. Dette engasjementet er jo for å sikre at du og dine barn får retss-sikkerhet i fremtiden og at slike ting blir ryddet opp i, informert om og at folket holdes opplyst om hva som skjer i vårt rike. Særlig når det innebærer overtramp gjort av noen av instansene i maktfordelingsprinsippet.

Våken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:53   #157
Våken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 74
Våken er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Annemede: Du må selv lese på siden, jeg har ikke tenkt til å skrive en avhandling til deg på potensielt 20-30 sider.

Våken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:54   #158
Våken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 74
Våken er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

ja, Polyanna. Syntes du ikke engasjementet mitt var bra?

Våken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 11:55   #159
Våken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 74
Våken er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Skal vi begynne å debunke saken og angripe fakta, vil jeg se avsnitt fra sakspapirene. Alt annet holder ikke juridisk vann.

Våken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:04   #160
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Sitat:

"Vi kan dokumentere at DNB, Storebrand, flere advokater - namsmann og namsrett - politiet, domstolene og Stavanger kommune har begått alvorlige, straffbare handlinger."

Fint. Kan vi få se dokumentasjonen, da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no