Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Godtepose-spørsmål

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-11, 12:43   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godtepose-spørsmål

Dere som gir godtepose i barnebursdag:
Hva putter dere oppi godteposene? (Og gjør dere forskjellig etter alder?) Når slutter man med godteposer?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:46   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.789
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Vi hadde godtepose for første gang nå da poden fylte ni, og det var stor suksess. Vi la oppi et par sjokoladepenger, et par småpakker Maoam, én stor og en liten kjærlighet, et par Fox, en liten melkesjokolade, en tyggis og et par småting fra en mikspakke (noen fikk fruktkarameller, andre harde drops eller tyggis).

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:48   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Nå i 9-årsdagen til tulla så droppet vi godteposene for første gang. Vi satte frem gotteri på bordet. Pyntet bordet med litt søtt av forskjellig slag (kjøpt innpakket stykkvis av drops og kjærligheter), også hadde vi popcorn i tillegg. Ingen klaget for at det ikke var godteposer.

Når ungene er mindre så synes de det er stas med fiskedam, så da har vi hatt godteposer. De ler seg jo skakke når det kommer elt andre ting på fiskekroken enn godteposen, men alle får godtepose til slutt. Har en 8-10 ting med smågodt oppi vi har vi hatt, også kanskje ei pastilleske. Vi har også brukt litt PEZ dispensere med tilbehør noen ganger, og da bare det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:49   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Har akkurat kjøpt inn til godteposer til 6-årsdag:
- 1 Maoampk.
- 1 kjærlighet
- 1 NOX
- Nonstop

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:50   #5
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.296
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Jeg kjøper smågodt på Europris på en lørdag (da er det billigere). Velger de litt chunky bitene. 8-10 ulike. Også står jeg der og teller for hver sort, da. Slenger som oftest med en kjærlighet (fås i kvantumpakker hos Europris).

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:50   #6
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Jeg gir litt etter hva jeg finner. Siden bursdagene kommer etter jul og påske her, blir det en del halvpris godterier...Disse ferdigposene f eks og dele opp de. Husker ikke når de begynte med godteposer, men to-be-treåringen får neppe det i mai for å si det slik. Og to-be-tolvåringen får ikke det...han fikk ikke ifjor heller. En åtteåringen fikk det. Om han får det til påske igjen...ja tror det.
Jeg fyller ikke posene, 10-15 biter pr pose kanskje?

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:56   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.203
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

På niårsdagen i helgen var det et par Fox og 4-5 sjokoladebiter fra en mikspose i hver godtepose, tror jeg. Og en ballong.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 12:58   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Det varierer litt hva vi har oppi. Noen ganger har vi kjøpt inn i stort på tax-free, og fordeler i posene. Vi har ikke mye godteri i, for poden liker så lite forskjellig. En sjokoladebit, noe vingummi og en dropseske, f eks. Og gjerne en liten leke, om vi finner noe passende.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:02   #9
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Jeg har kuttet ut godteposene i år og kommer nok ikke til å lage de mer framover. Jeg synes det er nok sukker ellers på bursdagen. Det har ikke vært noe spørsmål om det heller.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:14   #10
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Vi har hatt piñata et par ganger istedet - stor suksess.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:35   #11
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Godteposer i pinata har vi hatt de siste gangene. En dropseske, 2 sjokolader og 2 geleting i hver pose.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 14:43   #12
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.061
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Siste året i barnehagen var siste året med gotteposer. Vi har en egen vri:

snop (nonstop og seigdamer/seigmenn) strøs utover bordet like før sjokoladekaken serveres. Den serveres med nylagt glasur og barna kan pynte sitt eget stykke.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 18:18   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

I 6-årsdagen hadde vi bare litt godteri oppi. Så hadde jeg vært på Toys R Us på supersalg og funnet noe action figur til 20 kr pr stk til guttene og pet shop til jentene samt de fikk noen kort hver. Det var en hit! Den siste halvtimen satt de med hver sin pose og lekte med leken og koste seg hele gjengen. Ble nok litt dyrere enn med bare godteri, men jeg er ikke for for mye godteri.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:15   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Vi har sjelden hatt godteposer, men når vi har hatt det har det vært litt sjokolade, en kjærlighet, en Smurf og litt non stop.

Ellers har det vært stor suksess med godteri utover bordet når det er kaketid.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:16   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Ellers har det vært stor suksess med godteri utover bordet når det er kaketid.

God idé som jeg vil låne hvis det blir hjemmebursdag neste gang.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:18   #16
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Jeg velger godterier med papir utenpå, og når snuppa ble 4 år nå, så la vi oppi 2 små kjærligheter, 2 dumble og 1 liten eske med små myke drops (kosta kr 20 for 6 esker)

Kommer til å legge omtrent det samme til midterste i mai

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:23   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Jeg er ikke vandt med barnebursdager og etter å lese her kjenner jeg at jeg allerede er i mot godteposer i bursdager. (Jeg endrer sikkert mening når snuppa blir noen år gamlere. Når begynte det å bli vanlig å få det?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:27   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.404
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg er ikke vandt med barnebursdager og etter å lese her kjenner jeg at jeg allerede er i mot godteposer i bursdager. (Jeg endrer sikkert mening når snuppa blir noen år gamlere. Når begynte det å bli vanlig å få det?

Jeg hadde alltid godteposer i mine egne bursdager, sånn fra midten av åtti-tallet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:42   #19
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror mine har fått det i alle barnebursdager de har vært i. De har vært i barnebursdager fra de har vært rundt 4-5 år gamle.
Jeg husker også at jeg fikk godtepose i min barndom. Første gang? Tja.. rundt 1979-80

Hvorfor er du i mot?

Nei, altså. Jeg vet egt ikke. Jeg har bare aldri opplevd det selv eller hørt om noen i min krets som har brukt å ha godteposer. Derfor er det veldig nytt og litt merkelig for meg at barna skal få godteposer når de skal på bursdag til andre barn.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:51   #20
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godtepose-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er det så veldig annerledes enn å få kake?

Jeg har ikke sans for å gi med godtepose når ungene går.
Derfor gir vi posene i selskapet og det er ofte knyttet til en lek.

Nei, det er nok sikkert ikke det. Men de får ikke godteposene i steden for kake, gjør de? Nei, det er nok bare at dette er litt nytt for meg, og dermed synes jeg det virker litt merkelig. Men som jeg skrev i første innlegget så endrer jeg vel trolig mening ang dette med tiden jeg også, når snuppa selv blir invitert i bursdag eller skal ha barneselskap selv.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no