Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-08, 20:50   #61
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Rapsolje inneholder vel ikke frie radikaler, gjør det? Det er jo når man steker i olje at det kan dannes (eller noe sånt) derfor bruker vi kun mettet fett til steking.

Det mener jeg også. Jomfrupresset raps som blandes inn i grøten etter at den er tatt av platen blir ikke ødelagt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:55   #62
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men er det noen grunn til at noen velger å IKKE gi barna de anbefalte fettsyrene? Noen nevner jo smaken av tran, men det finnes jo mange bedre typer der ute, feks. Eskimo 3 Kids eller Arctic tran.

Anbefalt, av hvem?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:56   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Alle i helsevesenet og de som driver med ernæring, feks? Barn bør jo få tilskudd av fettsyrer fra 4-6 ukers alder.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:58   #64
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

I følge helsesøster er D-vitamin det eneste man trenger.
Orker ikke gi gutten min noe jeg selv ikke klarer å spise.
Forøvrig får storebror tran med jordbærsmak.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:00   #65
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Alle i helsevesenet?

Den anbefalingen jeg har fått er tran og D-vitaminer. Tran har jeg aldri gitt, og kommer ikke til å gi. Det er jo uenighet på den biten også, om barn skal ha det eller ei.

Så nettopp på tv om at det var stor bekymring over alt vi nordmenn "tilsatte" oss selv av ekstra vitaminer og tilskudd. Og jeg tror ikke nødvendigvis det er bra heller.

Jeg tenker litt at om man har et sunt og variert kosthold, og barna er friske og raske, så får det holde.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:00   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Ja jeg så det nå, det er helst D-vitaminer som er det "store", men så var det disse dråpene som visstnok ikke er så gunstige da? Kris hadde en tråd om disse dråpene her inne for en stund siden, mener jeg, må se om jeg finner den. Jeg ble VELDIG skeptisk til de dråpene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:03   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Den anbefalingen jeg har fått er tran og D-vitaminer. Tran har jeg aldri gitt, og kommer ikke til å gi. Det er jo uenighet på den biten også, om barn skal ha det eller ei.

Så nettopp på tv om at det var stor bekymring over alt vi nordmenn "tilsatte" oss selv av ekstra vitaminer og tilskudd. Og jeg tror ikke nødvendigvis det er bra heller.

Jeg tenker litt at om man har et sunt og variert kosthold, og barna er friske og raske, så får det holde.

Ja, for mye er ikke bra av noe. Men jeg er helt overbevist om at fettsyrer er bra, og har gitt det konsekvent til mine fra 4 ukers alder. Og siden eldste er småspist, får hun barne-multivitaminer i tillegg, for jeg tviler på at hun får det hun trenger gjennom kosten. Men man ser jo an barnet. Har barnet er solid og variert kosthold (noe min jente ikke har pga. kresenhet og småspisthet) er det jo greit.
Jeg tar ganske store doser kosttilskudd hver dag, men det er jo pga. operasjonen da.

Når det gjelder uenigheten om tran, er det pga. miljøgifter. Derfor gir jeg ikke vanlig Møllers tran, men andre typer, som har kommet ut mye bedre i tester på renhet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:05   #68
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

på guniss. Vi gir bare D-dråper. I mitt hode er tran promotert hovedsakelig pga. "lange tradisjoner" og en plagsom sammenblanding av ernæring og fiskeripolitikk. Helsesøster der vi bodde da den unge mannen var liten sa også at vi kunne justere tilførsel av D-dråper ut fra hvor mye MME han drakk og hvor mye grøt han spiste. Storspiseren sørget for at vi ikke trengte å gi ham D-dråper - han fikk så mye i seg via MME og grøt. Det er jo et kort sprang fra 10 µg til toksisk nivå på 25 µg, men det har sikkert skjedd noe nytt der siden 2005?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:10   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Hva med det Kris sier om D-dråper her? Jeg synes det er litt oppsiktsvekkende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:17   #70
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Jeg ville brukt olivenolje eller rapsolje, fordi de er kaldpresset og inneholder mye enumettede fettsyrer som er bra for barnet. (Det gjør også makadamiaolje, linfrøolje, valnøttolje og tran, som også inneholder mye omega 3.)

Jeg ville absolutt ikke brukt maisolje, solsikkeolje eller soyaolje. De er varmpresset, noe som ødelegger oljene og inneholder for mye flerumettet omega 6 fett. De virker betennelsesøkende og kan være problematisk ifht astma, allerguer, reumatisme, fibromyalgi osv. Det brukes endel slike oljer i annen ferdigmat (feks. majones og kaviar), og da kan det være veldig greit å balansere med ordentlige oljer. (Uansett er det greiest å velge de ordentlige oljene mener jeg da.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:18   #71
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Hva er oppsiktsvekkende? At D2 er toksisk?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:21   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva er oppsiktsvekkende? At D2 er toksisk?

Ja? Og at det er D2 som er i de dråpene man gir babyene? Er ikke det litt ugunstig? *blånn*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:23   #73
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Toksisitet er jo ikke noe absolutt. Det er doseavhengig. Sist gang jeg hadde baby så fant jeg ut at toksisk nivå var 25 µg og derfor var jeg nøye med at han ikke fikk mer enn 10 µg (som vel er det som fremdeles er anbefalt tilskudd) - ettersom D-vitamin blir tilsatt både MME og grøt som jeg gir så nærmet vi oss toksisk nivå på 25 µg og derfor kuttet vi ut/justerte ned D-dråpene.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:25   #74
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Rapsolje inneholder vel ikke frie radikaler, gjør det? Det er jo når man steker i olje at det kan dannes (eller noe sånt) derfor bruker vi kun mettet fett til steking.

Og steking av noe i rapsolje er vel ikke akkurat aktuelt til baby uansett. Hva vi voksne gjør med oljen (og spiser) er jo en annen sak.

Må bare si, klarer aldri helt å se frie radikaler som bare negativt, er jo frie ! og radikale !

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:25   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Ah, greit å vite. Men blir D2 nyttiggjort like bra i kroppen som D3 da? Burde de ikke brukt D3 i dråpene? Er det en grunn til at de bruker D2 i stedet? *enda mer blånn*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:28   #76
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Næsj, så mye om D-vitaminer kan jeg ikke, men det er jo mulig at D3 ikke er stabil i ren form? Vanskelig å syntetisere? :egentlig D-vitaminblånn:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:29   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?



Jeg kan se om Kris svarer i tråden, hun er jo rene D-guruen. Jeg synes sånt er spennende, og lurer oppriktig på hvorfor de velger å bruke D2 i disse dråpene. De har sikkert en god grunn. Jeg tar D3 i tablettform hver dag, men det er jo ikke akkurat noe man gir babyer, med mindre kan knuses. Men så var det dosen da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:31   #78
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

på guniss. Vi gir bare D-dråper. I mitt hode er tran promotert hovedsakelig pga. "lange tradisjoner" og en plagsom sammenblanding av ernæring og fiskeripolitikk. Helsesøster der vi bodde da den unge mannen var liten sa også at vi kunne justere tilførsel av D-dråper ut fra hvor mye MME han drakk og hvor mye grøt han spiste. Storspiseren sørget for at vi ikke trengte å gi ham D-dråper - han fikk så mye i seg via MME og grøt. Det er jo et kort sprang fra 10 µg til toksisk nivå på 25 µg, men det har sikkert skjedd noe nytt der siden 2005?

Vi gir ikke lillesøster D-vit. pga. mye mme og grøt. Lite pupp mao.
Helsesøster sa at det var nok. Denne gangen tar jeg ting for god fisk litt fortere enn med storesøster.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:35   #79
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Jeg har vært mer redd for at barna mine får for lite sunne fettsyrer enn at de får for lite vitamin D.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 21:39   #80
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi gir ikke lillesøster D-vit. pga. mye mme og grøt. Lite pupp mao.
Helsesøster sa at det var nok. Denne gangen tar jeg ting for god fisk litt fortere enn med storesøster.

Men hvilken grøt? Jeg har forstått det sånn at det blir annerledes når vi bruker Hollegrøt og ikke den grøten fra NAN/Småfolk/HIPP som jo er tilsatt alt mulig "rart".

Takk for mange gode innspill forresten. Jeg lærer og noterer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no