Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Hvorfor skriver dere på dialekt?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-10, 15:10   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Å æ såmm aldri ha vørre på plattdains!

Det har æ. I Budala.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:10   #22
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

"Hå att grinda"

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:11   #23
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

At folk skriver dialekt på Facebook er vel i og for seg greit nok. Selv kunne jeg ikke finne på å gjøre det, og jeg synes det virker fordummende når andre gjør det, men dem om det. Det er deres Facebook-status, og de må få gjøre som de vil.

Det som derimot irriterer meg grenseløst, er når jeg leser lokalavisa hjemmefra på nett, og alle leserinnleggene er på dialekt. Og her snakker vi om til dels seriøse temaer, altså, som bare blir en stor saus av bøgdatrøndersk toillprat.



Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Heter det sjø, shø, schø, zhø, eller zjø? Jeg har sett alle disse variantene i sms fra trøndere.

riktig sms-språk heter det visst 7.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:12   #24
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Kanina

Jeg mener bare at andre kan ha andre kriterier for hvordan man må være for å bli oppfattet bra, enn det at de bruker tid på å korrekturlese statuskommentarer. Og at de ser på det mer som en muntlig arena. Det er ikke sikkert folk sidestiller facebook-skriving og skriving i mer formelle sammenhenger. Akkurat som man ordlegger seg forskjellig etter hvilket nivå av formalitet man befinner seg på.

Så man må bruke tid, altså? Det tar ikke lange tiden å skrive "er" fremfor "r", så særlig tidkrevende er det ikke. Dialektskriving og dårlig grammatikk hører gjerne sammen, synes jeg. Det er hvert fall min observasjon. "ååå, korr sjønn han e!!!!!!!"

Tillegg: Dessuten er holdninger lik de du skisserer i innlegget ditt vanlig for de som frekventerer forum, og insisterer på å skrive "snakkende", også. Egentlig er det bare på jobb eller i formelle brev man trenger å ta seg sammen. Jeg er veldig uenig i det.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:12   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

7? Den har jeg ikke sett gitt. *gæmlis*

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:14   #26
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Synes det er utrolig fordummende, jeg. Selv er jeg fra Østlandet, men jeg skriver da ikke muntlig språk av den grunn.

"Jæj skall på fest i kvell, å gleder mæj sjikkli"

*no way*

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:14   #27
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg mener bare at andre kan ha andre kriterier for hvordan man må være for å bli oppfattet bra, enn det at de bruker tid på å korrekturlese statuskommentarer. Og at de ser på det mer som en muntlig arena. Det er ikke sikkert folk sidestiller facebook-skriving og skriving i mer formelle sammenhenger. Akkurat som man ordlegger seg forskjellig etter hvilket nivå av formalitet man befinner seg på.

Nu tøtteæ at a kannina e ailltj fer greiføkjte, fælke kainnj da vel tållå tå ka dæm drivpå me utannj atte den som låsså ska slet sæ ut fer å skjønn kær dem sei? Dæm sei da bærre likejøldi...lekejøldeheit... småteng som "æ hi virri ein tur på dassen og dein va fast å fin i dag å, så no e de hælg"

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:15   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det har æ. I Budala.

Nå er jo jeg bare late-trønder og ei heller glad i å danse, så jeg overlever nok. Jeg fikk sjokk da jeg begynte på lærerhøyskolen her og de danset polka, reinlender og den helt fremmede dansen pols på klassfæstan!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:17   #29
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nå er jo jeg bare late-trønder og ei heller glad i å danse, så jeg overlever nok. Jeg fikk sjokk da jeg begynte på lærerhøyskolen her og de danset polka, reinlender og den helt fremmede dansen pols på klassfæstan!

Pola?

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:18   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Pola, er trøndersk for pule.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:20   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Jeg liker å danse gammeldans!

Eller.

Æ like å dains gammeldains!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:20   #32
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nu tøtteæ at a kannina e ailltj fer greiføkjte, fælke kainnj da vel tållå tå ka dæm drivpå me utannj atte den som låsså ska slet sæ ut fer å skjønn kær dem sei? Dæm sei da bærre likejøldi...lekejøldeheit... småteng som "æ hi virri ein tur på dassen og dein va fast å fin i dag å, så no e de hælg"

Ja, ikksant? Voffår skal de være så formelt? Å voffår ærde bare trøndere som skriver på dialekt, hæ? Vi østlenninger har da åsså dialekt. De ær urettfærdi, ass.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:26   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Døh, det ær en del finnmarkinger som åsså skriver dialekt, assa!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:28   #34
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Jeg bruker et ord på dialekt, og det er dåke.
Jeg skriver og snakker vanligvis nynorsk, og det blir helt feil å bruke ordet dykk, og dere er bokmålsvarianten som heller ikke passer vår dialekt.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:31   #35
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Jeg gjør det helst med søstrene mine på facebook. Vi har en salig blanding av dialekt og intern familiehumor

Men stort sett alle andre steder skriver jeg enten ordentlig nynorsk eller ordentlig bokmål. Jeg tar skriftspråket alvorlig, men facebook (og søstre) synes jeg må få lov til å behandles uformelt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:31   #36
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nu tøtteæ at a kannina e ailltj fer greiføkjte, fælke kainnj da vel tållå tå ka dæm drivpå me utannj atte den som låsså ska slet sæ ut fer å skjønn kær dem sei? Dæm sei da bærre likejøldi...lekejøldeheit... småteng som "æ hi virri ein tur på dassen og dein va fast å fin i dag å, så no e de hælg"

Eg orka ikkje lese meir enn ei linje, men morsomt var det uansett.

Det å skrive dialekt har vel alltid vore gjort, men etter at desse muntleg/skriftlege arenaene kom, har det ekspoldert. Det hende jo før og, eg har nett lese gjennom masse brev frå 80-talet som plutseleg kom fram i lyset, men då var det jo gjerne skrive til ein spesiell mottakar, og ikkje ut i offentligheten, som på forum eller FB.
Så det at det kjem i offentligheten (Kva heiter det på nynorsk?), er vel det nye, og at mange puttar på smileys for å understreke humør, meining, gjer jo det heile endå meir til ei blanding av skriftleg/munnleg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:33   #37
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg bruker et ord på dialekt, og det er dåke.
Jeg skriver og snakker vanligvis nynorsk, og det blir helt feil å bruke ordet dykk, og dere er bokmålsvarianten som heller ikke passer vår dialekt.

Dykk er eit heilt fryktelig ord som eg heller ikkje klarer, så herfrå blir det deko når eg er skikkeleg frekk Elles skriv eg ikkje dialekt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:46   #38
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Kunne ikke falt meg inn å skrive på dialekten min; det ser litt eh.. småvulgært ut i mine øyne... : prippen:

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:49   #39
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

På forum skriver jeg aldri dialekt tror jeg.

Som regel ikke på FB heller, men noen ganger er det litt mer futt over det om man skriver på dialekt. Jeg bruker det kanskje for å understreke noe, for å gjøre det mer tydelig kanskje, eller på en humoristisk måte.
Jeg må ærlig talt si at jeg overhodet ikke finner det fordummende så lenge det ikke er en dum person som skriver. Og så lenge jeg vet at vedkommende kan å skrive normalt så ser jeg ikke problemet med det.

Aviser og andre media burde holde seg for gode til å skrive på dialekt. Men leserinnlegg på dialekt er vel på en måte ikke avisens feil at blir sånn. SKal de da oversette til bokmål eller nynorsk fordi vedkommende som skrev innlegget ikke gjorde det selv?

På sms skriver jeg nesten alltid bokmål. Det er så stress å stave alle de trønderske ordene.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:56   #40
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skriver dere på dialekt?

Jeg tror jeg svarer på dialekt (på fjesboka) om noen svarer meg på dialekt. Men ellers skriver jeg på engelsk, siden jeg har rimelig mange engelskpråklige venner og som regel får en "det forstod jeg ingenting av" om jeg statusoppdaterer på norsk.

Men jeg innrømmer glatt at jeg sms-kommuniserer på dialekt med mannen. Med masse barnslige smilefjes og det som hører til. Gjerne iblandet litt broken english for sikkerhets skyld. We like.

Ellers har jeg få fordommer og gidder ikke engasjere meg i hvorvidt andre velger å skrive dialekt eller ei. Jeg overraskes stadig over alt det folk gidder å ha på "det irriterer meg"-listen sin. Livet er for kort, gitt. Eller. Jeg kjenner at om jeg ikke irriterer meg, så undres jeg over ei venninne som konsekvent skriver på dansk til ei dansk venninne og på svensk til ei svensk venninne. Jeg forstår hun skriver engelsk til de engelske siden de ville slitt med norsken. Men dansken og svensken blir for meg bare sånn "se hva jeg kan!". Eventuelt "jeg skriver på ditt språk, siden du er for dum til å forstå norsk!".

... så jeg har vel strengt tatt teite ting på "det irriterer meg"-listen, jeg også....

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no