Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 17:05   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Jeg anbefaler ekstra lett rømme. smaker mye bedre enn Kesam 1% og kan fint varmes opp. jeg bruker den i samme rettene som jeg før brukte lettrømme og creme fraiche.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 17:07   #22
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg anbefaler ekstra lett rømme. smaker mye bedre enn Kesam 1% og kan fint varmes opp. jeg bruker den i samme rettene som jeg før brukte lettrømme og creme fraiche.

Tenk at jeg ikke visste at det fantes! Ja takk for tips!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:43   #23
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Takk for tipsene.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:47   #24
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Cremé fraiche. :sikle:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 11:11   #25
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Her selger de ikke sans ekstra lett rømme...

Blæ

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 14:54   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Her selger de ikke sans ekstra lett rømme...

Blæ


Er ikke rømmekolle omtrent det samme som ekstra lett rømme? Rømmekolle har 10 % fett. Lettrømme har vel noe over tjue? Ekstra lett har jeg aldr sett, hvor fett er det? Jeg trodde det var rømmekolle det var snakk om.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 15:19   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Er ikke rømmekolle omtrent det samme som ekstra lett rømme? Rømmekolle har 10 % fett. Lettrømme har vel noe over tjue? Ekstra lett har jeg aldr sett, hvor fett er det? Jeg trodde det var rømmekolle det var snakk om.

Det som het "rømmekolle" før, heter nå "Ekstra lett rømme". 10% fett.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 15:30   #28
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Vi har nå Tine sin rømmekolle enda og den er full av fett. Like mye som lett rømme. *sjekket på butikken*

Er bare butikker i nordland troms og finnmark som har vanlig rømmekolle pga at det lages i troms. fikk jeg beskjed om.

Og sans sin ekstra lett lettrømme *ler* Var vist bare sør på og sånt. Gammel sjefen min var ikke sikker. Men han hadde det ikke på sine lister over varer og ingen andre rundt her..

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 15:36   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Og sans sin ekstra lett lettrømme *ler* Var vist bare sør på og sånt. Gammel sjefen min var ikke sikker. Men han hadde det ikke på sine lister over varer og ingen andre rundt her..


Du kan jo vise ham denne: http://www.tine.no/page?id=26&key=6159&cat=641

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 16:08   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det som het "rømmekolle" før, heter nå "Ekstra lett rømme". 10% fett.

Aha! Takk for åpplysningen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:08   #31
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Sans ekstra lettrømme , - kan altså varmebehandles? *førsikrermej*

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:53   #32
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Ja, det kan den.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 00:50   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Cremefine Maizena. Ja, hvor ble det av de? Så etter de her om dagen, men fant det ikke. Det var dumt, for de var gode.

Kesam kan ikke varmes. Ikke yoghurt eller ekstra-lett rømme. Blir klumpete og ekkelt.

De var fulle av transfett også, sikkert derfor de ble tatt ut, ikke vet jeg. Heller naturlig kremfløte enn kunstige skadelige søppelprodukter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 01:07   #34
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg har aldri prøvd kesam i varme retter. Så den KAN varmes altså?

Jepp. Kesam er veldig fin å bruke i f.eks bakverk, da kan man også fjerne en del av fettet i oppskriften!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 07:02   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De var fulle av transfett også, sikkert derfor de ble tatt ut, ikke vet jeg. Heller naturlig kremfløte enn kunstige skadelige søppelprodukter.

Det visste jeg ikke. Og det er jeg enig med deg i. Men aller helst skulle jeg hatt begge deler. Natulig og fettfattig. Og godt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 07:28   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Jepp. Kesam er veldig fin å bruke i f.eks bakverk, da kan man også fjerne en del av fettet i oppskriften!

Ja, jeg har prøvd å bake med den, saftig og godt, men man kan ikke ha den i middagen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 07:45   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.


Kesam kan ikke varmes. Ikke yoghurt eller ekstra-lett rømme. Blir klumpete og ekkelt.

Så rart. Jeg varmer ekstra lett rømme flere ganger ukentlig og har brukt det i et halvt års tid. Aldri klumpete sauser eller annen mat med ekstra lett rømme. jeg synes til og med at den er lettere å jobb emd enn vanlig lettrømme.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 16:01   #38
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Så rart. Jeg varmer ekstra lett rømme flere ganger ukentlig og har brukt det i et halvt års tid. Aldri klumpete sauser eller annen mat med ekstra lett rømme. jeg synes til og med at den er lettere å jobb emd enn vanlig lettrømme.

Det er fettet som gjør at f.eks seterrømme er kokebestandig, jo mindre fett jo lettere skiller det seg. Både Kesam og Lettrømme er varmebestandig, dvs tåler oppvarming, men kan skille seg ved langvarig koking.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 17:49   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Det er fettet som gjør at f.eks seterrømme er kokebestandig, jo mindre fett jo lettere skiller det seg. Både Kesam og Lettrømme er varmebestandig, dvs tåler oppvarming, men kan skille seg ved langvarig koking.

jeg er klar over dette, men reagerte på at mina sa at ekstra lett rømme ikke tåler oppvarming/koking. Min erfaring er nemlig at ekstra lett rømme tåler varme og koking. Jeg har nettopp laget ostesaus med ekstra lett rømme, og den skilte seg ikke. Kesam, der i mot, er jo ikke brukendes til varme retter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 20:35   #40
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?

Noterer ivrig!

Hilsen en "rømm(e)oholiker" som nå skal vurdere andre alternativer.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no