Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Skylagring for bilder?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-23, 07:47   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Skylagring for bilder?

Det kan umulig kun være hos oss at det er en evig dårlig samvittighet for manglende kontroll på digitale bilder.

Nå har det blitt ekstra aktuelt, ettersom google-kontoen min har gått full, mest fordi jeg ikke har ryddet opp i e-poster. (Som selvsagt også er noe jeg går rundt og har dårlig samvittighet for.) Den enkle løsningen er å bare betale for å få tilgang til flere gigabyte med lagring hos Google (oversiktsproblemet vil i tilfelle være der fremdeles).

Hvordan og hvor oppbevarer og sorterer dere digitale bilder? Jeg har lagret på minnepinner og gamle PC-er tidligere, og har dermed mistet massevis. Jeg vil gjerne ha en løsning hvor man ikke betaler spesielt mye for en helt super god og smart løsning - gjerne en løsning med automatisk ansiktsgjenkjenning. Det hadde vært fint om programvaren også tilbød å legge metadata på bildene.

Innspill?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-23, 10:36   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skylagring for bilder?

Jeg har brukt flickr i mange år og har over 100 000 bilder der ( ); det koster meg $70 i året. Men vet dessverre ikke om de har noe av den funksjonaliteten du etterspør. Det eneste jeg har gjort der er å sortere bildene i mapper per måned. (Jeg tenker stadig at jeg skal gå gjennom og rydde ordentlig, men det blir liksom med tanken.)

Fra de siste årene ligger alt i iCloud, det koster jo heller ikke stort, med tanke på hvor mye lagringsplass jeg har der, og så er det fryktelig lettvint nå når jeg egentlig bare tar bilder med telefonen. Det innebærer at alle bildene (drøyt 50 000, ser jeg nå) er tilgjengelig på iphonen/ipaden som thumbnails, og når jeg klikker på ett av dem, blir det lastet ned i full størrelse. Og Photos-appen har jo ansiktsgjenkjenning og en god del annen funksjonalitet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-23, 11:02   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skylagring for bilder?

ulempen med ansiktsgjenkjenningen til google er i ale fall at den er rimelig overbevist om at jeg har bilder av min yngste som sånn 2-3 åring et par år før hun ble født. Ettersom det tidvis er datoen som forteller MEG om det er henne eller søstra det er bile av er det jo sånnsett ikke så rart da... (mulig jeg kunne lurt den med et bilde av meg i den alderen også)

Men min løsning har altså vært å betle for mer lagringsplass hos google, et hakk over den gratis tror jeg, med en tier som trekkes fra konto en gang i mnd eller noe sånn. Glemt av helt til jeg byttet bank

Jeg tar altså også bare bilder med mobilen, så da er dette enkleste løsning (Android telefon)

Vi har eldre bilder på eksterne harddisker etc, og ja, fant under jakten på bilder til bildefremvisning i konf ut at vi mangler strømforsyning til den ene.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-23, 11:03   #4
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skylagring for bilder?

Eg har alt lagra i dropbox. Lagar nye mapper kvart år under årstallet, og så inndelt i månader. Bilder eg tar med mobilen blir automatisk lagra i dropbox, eg går gjennom dei med ujevne mellomrom, der eg sletter bileter eg ikkje vil ha, og så sorterer eg dei til rett mappe.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-23, 11:34   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skylagring for bilder?

Jeg har brukt Jottacloud i mange år, og er fornøyd med det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-23, 12:53   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skylagring for bilder?

Jeg bruker Dropbox. Tror det koster omtrent en hundrings i måneden, og har automatisk opplasting fra både min og mannens telefon.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-23, 12:57   #7
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Skylagring for bilder?

+1 på jottacloud

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-23, 13:03   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skylagring for bilder?

Jeg har brukt Jottacloud i veldig mange år. Nå kom akkurat tjenesten med søkefunksjonalitet, så tror ansiktsgjenkjenning er på plass eller vil bli det snart.

Mener jeg betaler rundt 700 i året. Det er det verdt, for å slippe å bekymre meg for noe som helst. Jeg har også google konto, men den føler jeg plutselig en dag kan bli slettet. Uansett så dekker de to tjenestene ulike behov så jeg lever greit med å betale for begge.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-23, 13:06   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skylagring for bilder?

Jottacloud, ja. Vi er veldig fornøyde med den.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no